2023-10-20, 22:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Detta kommer att göras till inrikespolitik precis som all annat. Därför man ser Greta och hennes pack hylla Gaza och Hamas nu.

"Kalven" har pudlat :

Greta Thunberg deletes pro-Palestinian post featuring antisemitic trope, claims she ‘was completely unaware’

https://nypost.com/2023/10/20/greta-thunberg-posts-pro-palestinian-pic-with-antisemitic-trope/
Citera
2023-10-20, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
1500 döda på grund av terroristbombningar från luften ger inte idf segern. Utan idf måste våga slåss på marken vilket de är fega för om de verkligen vill vinna i Gaza.

IDF dödade 1500 på israelisk mark. Inga flygbombningar.
Citera
2023-10-20, 22:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
OK. Vi tar det igen Schlomo Ljugerstein.
Israel bombar Gaza. i Gaza är 50% barn. Om man bombar civila mål där barn bor, så dör barn.

Jag behöver tydligen tala till dig som ett barn så du förstår.
Allahu akbar Muhammed!
Israel har bett civila palestinier evakuera norra Gaza så att de kan ge sig in och frita de 197 civila israeler som terrorister håller fångna där. Om man ber barn flytta på sig och sedan bombar området där barn inte längre befinner sig, så dör inga barn.
Citera
2023-10-20, 22:59
Medlem
Citat:
OK. Vi tar det igen Schlomo Ljugerstein.
Israel bombar Gaza. i Gaza är 50% barn. Om man bombar civila mål där barn bor, så dör barn.

Jag behöver tydligen tala till dig som ett barn så du förstår.

Varför är 50 % i Gaza barn? Är ni islamister mer kåta än andra trots att era kärringar är så fula att ingen normal man skulle kunna få upp den?
Citera
2023-10-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Du insinuerade att palestinier är de onda i sammanhanget på grund av barn- och kvinnomördande. Jag delade en bild som målar det motsatta.

Svaret på min fråga var alltså nej.

Vad skönt det måste vara när man kan dela upp allt i svart och vitt, och människoliv bara är siffror i kolumner.
Citera
2023-10-20, 23:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Finns ingen logik i det du säger.

Det finns ingen logik i det Hamas gjorde. De har själva slängt vad lite logik de hade åt helvete, dit de själva nu är på väg.

Citat:
Hamas är valda att styra Gaza. Är du lärare på en statlig skola eller läkare på ett statligt sjukhus i Gaza. Så får du din lön från Hamas.

Och så länge Hamas fortfarande finns riskeras ditt liv. De måste bort.

Citat:
Hamas har en väpnad gren. Vilket är något helt annat.

Nej det är det inte. Om inte Hamas förmår förhindra sin väpnade gren från den typen av bestialiska dåd, så är hela Gazaremsans styre medlöpare.
Citera
2023-10-20, 23:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej du, er sida har sannerligen visat ert rätta ansikte. Som din broder i tråden som skrattade åt inlägget med ett palestinskt spädbarn täckt i blod som skakar av rädsla, med ett hånfullt "haha, ingen bryr sig om muslimska skitbarn". Nazisterna framstår som fromma lamm i jämförelse med er sida.

Värre psykopater än hos den fanatiska Israelfalangen finns inte. Varken hos islamister eller nazister, inte ens de njuter av att se barn dö. Men er falang gör det, och världen börjar inse att den falangen är mer mordisk och sinnessjuk än någon annan på hela jorden. Det är inget att vara stolt över, det är det jag vill säga.

Berätta.., var i världen "börjar man inse" att det på det sättet du beskriver det ?

För jag iallafall ser det inte.
Citera
2023-10-20, 23:02
Medlem
Citat:
Nej du, er sida har sannerligen visat ert rätta ansikte. Som din broder i tråden som skrattade åt inlägget med ett palestinskt spädbarn täckt i blod som skakar av rädsla, med ett hånfullt "haha, ingen bryr sig om muslimska skitbarn". Nazisterna framstår som fromma lamm i jämförelse med er sida.

Värre psykopater än hos den fanatiska Israelfalangen finns inte. Varken hos islamister eller nazister, inte ens de njuter av att se barn dö. Men er falang gör det, och världen börjar inse att den falangen är mer mordisk och sinnessjuk än någon annan på hela jorden. Det är inget att vara stolt över, det är det jag vill säga.

Finns ingen som stöder Israel som tycker om att se barn dö, till skillnad från er islamistsvin som runkar till judiska barnlik.
Citera
2023-10-20, 23:04
Medlem
Citat:
Israel har givetvis till avsikt att dreva igång ett nytt Nakba, förmodligen i ännu större skala.

Hamas är bara svepskäl. FN kallar tvångsförvisningen ett brott mot mänskligheten, eftersom palestinierna inte har någonstans att ta vägen. Detta är bara ett sätt för Israel att rensa Gaza på palestinier, och därefter göra anspråk på området och utöka Israels territorium, något de systematiskt sysslat med sedan 1948. Detta är etnisk rensning enligt textboken.

Fördömandena mot Israel när allt är sagt och gjort kommer inte vara nådiga. Och Israels enda respons kommer vara att hela världen är "antisemiter", och sedan lite hot om krig och vedergällning på det. Så som de alltid gör. Alla som inte stödjer Israels utrensning av palestinier bör förintas med dem, låter det.

Trevlig stat det där.
det som talar emot din tes är att israel har haft många chanser att utrota "palestinierna" men har hela tiden gett tillbaka land för fred. Varken egypten eller jordanien ville ha gaza eller västbanken. egypten har ju precis blivit av med muslimska brödraskapet, dom vill inte ha in hamas folk i landet samma med jordanien. Hade israel velat utrota alla låtsas palestinier så hade man inte väntat 70 år.
Citera
Medlem
Citat:

Det är hemskt att skratta åt döda spädbarn, men faktum är att islamisterna i Gaza inte bryr sig om sina barn. Ni låter dem dö därför att ni tror på sagan om att de genom att bli martyrer för fribiljett till paradiset. Och du försvarar er mördarsekt.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Hur ska du ha det. Först säger du i ena meningen att islamisterna inte har någonstans att ta vägen. I nästa mening säger du att Israel ska rensa Gaza från islamister. Då har de ju någonstans att ta vägen. Helt obegripligt som det mesta av DaRudes jihadistpropaganda.

Går du också på SFI som den evangeliska hövdingen David1982? Vad i min kommentar är det som är oklart för dig? Palestinierna är åsidosatta och fördrivna, därav har de ingenstans att ta vägen om Israel rensar Gaza på dess befolkning. De är inte välkomna i Israel direkt, eller hur, och då blir de omvärldens problem. De är statslösa i det avseendet.

De kan inte ens ta sig till Västbanken, som egentligen inte heller tillhör Israel, men eftersom Israel anser att det gör det så kommer de att angripas även där.

Så vad är din lösning?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag vet. Jag har varit i Negevöknen.
Men du skrev att Palestina var i princip obebott innan männen med de små hattarna ockuperade landet..
Jag skrev att stora delar av Israel var obebodd öken och att israelerna framgångsrikt odlat upp områden som i tusentals år bestått av sand. Israelerna har gjort stora genombrott inom konstbevattning.

PS. Det finns ytterligare tre öknar i Israel. Men det visste du förstås. Du som varit i öknen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in