2023-10-20, 22:54
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Till skillnad från mig saknar du fullständigt empati. F.ö. är det Netanyahus övervåld jag vänder mig mot. Med Biden kom Netanyahu överens om att släppa in hjälp till Gaza men den överenskommelsen skiter N. i att uppfylla. Långt ifrån alla i Gaza är Hamas soldater.

Man skördar vad man sår.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Israel bombar Gaza. i Gaza är 50% barn. Om man bombar civila mål där barn bor, så dör barn.

Du har fortfarande inte begripit vad som händer. Israel bombar inte civila mål. Israel bombar Hamas. En vidrig terrorsekt. Hamas gömmer sig fegt bland civila. Därmed dör barn. Det är olyckligt men absolut nödvändigt.

Hamas däremot angrep civila mål som de värdelösa uslingar de är. De avser och försöker specifikt att mörda barn. Det är helt och hållet oacceptabelt.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du läser inte ens vad jag skriver, bara matar på med ditt dravel. Israel har flera öknar, och dessa har varit i stort sett obebodda. Stora delar av öknarna är dessutom fortfarande obebodda.

Jag vet. Jag har varit i Negevöknen.
Men du skrev att Palestina var i princip obebott innan männen med de små hattarna ockuperade landet..
Citera
2023-10-20, 22:55
Medlem
Tog inte den återsfallsförbrytaren (under hennes storhetstid) seriös då och inte nu....

Hennes desperation är tydlig... Vi får hoppas hennes päron räddar henne snart

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Detta kommer att göras till inrikespolitik precis som all annat. Därför man ser Greta och hennes pack hylla Gaza och Hamas nu.
Citera
Medlem
tydligen så förser israel gaza endast 10% av deras vattenbehov. Resten kommer från havet och brunnar. Men att avsalta krävs bränsle för att genera el, men det har inte varit hamas prio. det är nog inte israels fel att man har dåligt med vatten i gaza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Att IDF dödade 1500 Hamas-terrorister på bara några dagar säger ganska mycket om styrkeförhållandet. Hamas kan jvlas lite med Israel men Israel kommer inom några veckor/månader städat av Hamas.

1500 döda på grund av terroristbombningar från luften ger inte idf segern. Utan idf måste våga slåss på marken vilket de är fega för om de verkligen vill vinna i Gaza.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, vidrigt. Man kan för all del sympatisera med palestinierna. Det finns många israeler som försöker nätverka med palestinier för att underlätta för dem och bygga en varaktig fred men Gretas statement är bara grotesk men jag har alltid sett henne som en liten jänta som inte vet bättre.

Jo Greta är naturligtvis puppeteered så man ska inte lägga blame enbart på henne, men hon är gammal nog nu att hon skulle haft smak nog att vägra detta.
Citera
2023-10-20, 22:56
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Exakt! Så varför skulle alla de folkslag du nämnde (som i övrigt var minoriter) och bor/bodde i Palestina ge bort sitt land till judarna 1948?
Kristna palestiner var desdutom över 60% av befolkningen i Palestina fram till 1948.

Området (inte landet) styrdes av Britterna och tillsammans med FN förordade man en 2 stats lösning. Alla folkgrupper jag precis räknade upp accepterade ju detta förutom just araberna (och du också tydligen), Arabernas förslag var att dom skulle ha hela området Palestina som sin stat. Varför skulle alla dom folkgrupper jag precis räknade upp acceptera det?

Du vet ibland måste man kompromissa. Araberna hade redan 1937 kunnat acceptera Peel Commission som gav Judarna 20% av landet i Palestina, men det var man inte ett dugg intresserad av.

Citat:
Jag har inte medverkat när Abdul sätter på Hamida en fredagskväll i Gaza.

Så jag kan inte svara på det.

Men antar att de är familjekära, älskar barn, fokuserar på det som är viktigast i livet; sin familj

Speciellt om inte har tillgång till materiella ting som tar fokus från en, blir det nog ännu tydligare vad verklig lycka är=en stor familj.

Till skillnad från oss i Sverige. Världens singeltätaste land. Där 40% käkar lyckopiller och 50% skiljer sig.
Där barnen upofostras av Staten och aldrig någonsin har så få barn fötts i Sverige.

okej, men jag tyckte du beskrev det som "ett öppet koncentrationsläger" ? Varför väljer man att skaffa barn i sådan misär? Kan inte riktigt tänka mig att det var så högt barnafödande i auschwitz eller treblinka, men vad vet jag.
Citera
2023-10-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel har givetvis till avsikt att dreva igång ett nytt Nakba, förmodligen i ännu större skala.

Hamas är bara svepskäl. FN kallar tvångsförvisningen ett brott mot mänskligheten, eftersom palestinierna inte har någonstans att ta vägen. Detta är bara ett sätt för Israel att rensa Gaza på palestinier, och därefter göra anspråk på området och utöka Israels territorium, något de systematiskt sysslat med sedan 1948. Detta är etnisk rensning enligt textboken.

Fördömandena mot Israel när allt är sagt och gjort kommer inte vara nådiga. Och Israels enda respons kommer vara att hela världen är "antisemiter", och sedan lite hot om krig och vedergällning på det. Så som de alltid gör. Alla som inte stödjer Israels utrensning av palestinier bör förintas med dem, låter det.

Trevlig stat det där.

Hur ska du ha det. Först säger du i ena meningen att islamisterna inte har någonstans att ta vägen. I nästa mening säger du att Israel ska rensa Gaza från islamister. Då har de ju någonstans att ta vägen. Helt obegripligt som det mesta av DaRudes jihadistpropaganda.
Citera
2023-10-20, 22:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Du har fortfarande inte begripit vad som händer. Israel bombar inte civila mål. Israel bombar Hamas. En vidrig terrorsekt. Hamas gömmer sig fegt bland civila. Därmed dör barn. Det är olyckligt men absolut nödvändigt.

Hamas däremot angrep civila mål som de värdelösa uslingar de är. De avser och försöker specifikt att mörda barn. Det är helt och hållet oacceptabelt.

Finns ingen logik i det du säger.

Hamas är valda att styra Gaza. Är du lärare på en statlig skola eller läkare på ett statligt sjukhus i Gaza. Så får du din lön från Hamas.

Hamas har även en väpnad gren. Vilket är något helt annat.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Hade Arafat verkligen kontroll över Gaza och Västbanken, eller hade Arafat kontroll över det palestinska folket?

Men när Arafat insåg att Palestina aldrig skulle erkännas som stat, var det förmodligen därför han mördades.

Arafat var ett fyllo som hade noll koll. Ingen kontroll över Palestina eller folket som styrdes från andra intressesfärer.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel har givetvis till avsikt att dreva igång ett nytt Nakba, förmodligen i ännu större skala.

Hamas är bara svepskäl. FN kallar tvångsförvisningen ett brott mot mänskligheten, eftersom palestinierna inte har någonstans att ta vägen. Detta är bara ett sätt för Israel att rensa Gaza på palestinier, och därefter göra anspråk på området och utöka Israels territorium, något de systematiskt sysslat med sedan 1948. Detta är etnisk rensning enligt textboken.

Fördömandena mot Israel när allt är sagt och gjort kommer inte vara nådiga. Och Israels enda respons kommer vara att hela världen är "antisemiter", och sedan lite hot om krig och vedergällning på det. Så som de alltid gör. Alla som inte stödjer Israels utrensning av palestinier bör förintas med dem, låter det.

Trevlig stat det där.

Tycker du skall läsa noggrant vad israeliska soldater och civila dagligen får utstå av terroristerna på Västbanken och Gaza. För de är terrorister. Det fick vi verkligen bekräftat 7 oktober.

https://www.gov.il/en/departments/general/wave-of-terror-october-2015

Här har vi allt vad israeler får utstå dagligen. Det otroliga är att Israel varit så tålmodiga. Nu tror jag det blir något annat. Nu kommer Israel återta Gaza och Gazaborna får fly till Egyptien och börja ett liv där..eller någon annanstans. Kommer bli likadant på Västbanken. Tydliga och breda gränser behövs.
Senast redigerad av TenBagger69 2023-10-20 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in