2023-10-20, 22:48
Medlem
Stop på ockupationen/ge palestinier den respekt dom förtjänar..
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Palestina var inte öde. Vad yrar du om 60% var kristna araber. Deras städer och nyar liknande de i Europa, innan Nakba, då 700.000 fördrevs och deras hem förstördes.

Israel har givetvis till avsikt att dreva igång ett nytt Nakba, förmodligen i ännu större skala.

Hamas är bara svepskäl. FN kallar tvångsförvisningen ett brott mot mänskligheten, eftersom palestinierna inte har någonstans att ta vägen. Detta är bara ett sätt för Israel att rensa Gaza på palestinier, och därefter göra anspråk på området och utöka Israels territorium, något de systematiskt sysslat med sedan 1948. Detta är etnisk rensning enligt textboken.

Fördömandena mot Israel när allt är sagt och gjort kommer inte vara nådiga. Och Israels enda respons kommer vara att hela världen är "antisemiter", och sedan lite hot om krig och vedergällning på det. Så som de alltid gör. Alla som inte stödjer Israels utrensning av palestinier bör förintas med dem, låter det.

Trevlig stat det där.
Citera
Medlem
helplessness-bluess avatar
Citat:
Jag tänkte precis säga detsamma då vi kommer få hundratusentals palestiner hit till Sverige till följd sb det här kriget som du hetsar på.en rabies smittad hund.

Tyvärr lär väl inte vår bruna regering släppa in en enda palestinier?
Citera
Medlem
"åtalad " ja

Ska vi låta domen komma först?? eller ska alla åtalade dömas i förhand??

Nu försvarar jag inte Bibi och hans mutanklagelse ...men vi lever väl i ett land som Israel där man är oskyldig tills man är dömd??

Hamas kom väl 1987 om mitt minne inte ljuger ??? Bibi var PM första ggn 1996-1999 vettu....
Så mkt kan man anklaga Bibi men han var FN ambassadör 1987 när Hamas skapades.
Okunskap alltså....suck...

QUOTE=soprano-number-one|86138996]precis/just denna Netenyahu som skapat terrorister i Palestina..
Många glömmer att samma Netenyahu, står åtalad för kraftig inhemsk korruption..
Terror attentat av Hamas, var rena rama bingo för denna Netenyahu..
Denna sjuka jävel Netanjahu, är den enda som som jublar och skrattar nu ..
Ond människa, med ond avsikt..[/quote]
Senast redigerad av David1982 2023-10-20 kl. 22:50. Anledning: tillägg
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razler
Det är ingen slump att de använde en nazistisk antisemitisk symbol, i exakt samma färg också. Förstår att det som vänsteraktivist är obekvämt att de man hejar på visar sig vare hjärtlösa antisemitiska kräk och terroristvänner.

Det gör forfarande inte Thunberg eller klimatstrejkande snorungar till antisemiter.

Nu har jag varit höger och motståndare till palestinsk terrorism sedan du säkerligen blott var en blinkning i din antagligen okände faders ögonvrå, men sött av dig att försöka att beslå mig med guilt by association lilla Expo-/AFA-snöflinga. Du har lärt dig väl av dina israeliska herrar.
Citera
2023-10-20, 22:49
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är konstigt att se "svenskar" 100 % försvara IS helt plötsligt.

Detta kommer att göras till inrikespolitik precis som all annat. Därför man ser Greta och hennes pack hylla Gaza och Hamas nu.
Citera
2023-10-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Ni har gjort era val, nu skördar ni konsekvenserna av dem...

Till skillnad från mig saknar du fullständigt empati. F.ö. är det Netanyahus övervåld jag vänder mig mot. Med Biden kom Netanyahu överens om att släppa in hjälp till Gaza men den överenskommelsen skiter N. i att uppfylla. Långt ifrån alla i Gaza är Hamas soldater.
Citera
Avstängd
Att IDF dödade 1500 Hamas-terrorister på bara några dagar säger ganska mycket om styrkeförhållandet. Hamas kan jvlas lite med Israel men Israel kommer inom några veckor/månader städat av Hamas.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Detta kommer att göras till inrikespolitik precis som all annat. Därför man ser Greta och hennes pack hylla Gaza och Hamas nu.
Ja, vidrigt. Man kan för all del sympatisera med palestinierna. Det finns många israeler som försöker nätverka med palestinier för att underlätta för dem och bygga en varaktig fred men Gretas statement är bara grotesk men jag har alltid sett henne som en liten jänta som inte vet bättre.
Citera
2023-10-20, 22:52
Medlem
Ge de stackars palestinierna, lite mer mark som Israelerna har tagit/snott..
Lite mer respekt
Tror jag inte Hamas skulle existera
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Palestina var inte öde. Vad yrar du om 60% var kristna araber. Deras städer och nyar liknande de i Europa, innan Nakba, då 700.000 fördrevs och deras hem förstördes.
Du läser inte ens vad jag skriver, bara matar på med ditt dravel. Israel har flera öknar, och dessa har varit i stort sett obebodda. Stora delar av öknarna är dessutom fortfarande obebodda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Det gör forfarande inte Thunberg eller klimatstrejkande snorungar till antisemiter.

Jag håller med om att dessa hjärndöda indoktrinerade fåntrattar bara är nyttiga idioter och att Greta förmodligen groomas av sin vänsterextrema morsa. Det är där vi finner antisemitismen förmodligen. Det är ingen slump dock. Försök inte släta över det.

Citat:
Nu har jag varit höger och motståndare till palestinsk terrorism sedan du säkerligen blott var en blinkning i din antagligen okände faders ögonvrå, men sött av dig att försöka att beslå mig med guilt by association lilla Expo-/AFA-snöflinga. Du har lärt dig väl av dina israeliska herrar.

Och så kunde du ändå inte låta bli att avsluta med lite gammal hederlig antisemitism. Var kommer alla ni kackerlackor ifrån plötsligt? Var det något i vaccinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in