2023-10-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Det är upp till dessa personer att bevisa olyckan skett! Inte mitt uppdrag! Jag har sökt sjukhuset, de svarade, och de bekräftar att ingen med det namnet dykt upp.

Du kan maila sjukhuset själv! Det tog bara 4h att få svar.

De bryter även mot GoFundMe's regler iom att de inte lagt ut bevismaterial. Egna ord är inte bevis!

Kontakt:
info@bangkokhospitalsamui.com

När jag kollar på din posthistorik så slår du mig inte som ett uppenbart troll. Du kan dock inte hänga ut en familj, som befinner sig i en oerhört utsatt situation, för att vara lögnare ifall du själv inte ha några bevis att presentera. Är det något lurt här så vill givetvis jag att det avslöjas, men du övertygar mig inte med dina lösa anklagelser.

Även ifall ett sjukhus säger sig inte känna till henne så finns det ju alternativa förklaringar till varför hon inte går att hitta. Typ att hon finns på ett annat sjukhus eller att det råder någon sorts sekretess. Det måste inte vara en scam. Hör dock själv av dig till journalister ifall du är så säker på din sak.

Ps: Jag pallar inte maila något sjukhus. Har aldrig gjort det förr och vet inte hur jag kan verifiera att mailen är korrekt eller att sjukhuset är detsamma som tjejen ska ha förts till. Men har du mailat får du gärna lägga upp printscreens, förslagsvis med din egen mailadress maskad.
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2023-10-17 kl. 23:15.
Citera
2023-10-17, 23:24
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Det är upp till dessa personer att bevisa olyckan skett! Inte mitt uppdrag! Om någon kommer med påståenden är det den familjen! Jag har sökt sjukhuset, de svarade, och de bekräftar att ingen med det namnet dykt upp.

Du kan maila sjukhuset själv. Det tog bara 4h att få svar via mail under dagstid.

De bryter även mot GoFundMe's regler iom att de inte lagt ut bevismaterial. Egna ord är inte bevis!

Kontaktuppgifter:
info@bangkokhospitalsamui.com

Hemsida:
https://bangkokhospitalsamui.com/contact/

Olyckor av dessa slag är alltid postade i thailändska nyheter. En ung svensk tjej i koma är inte vardag där på den ön. Det är minst sagt märkligt att INGEN (notera: INGEN!) media rapporterat om olyckan förutom Expressen. Inga inlägg i Facebookgrupper, inga thailändska medier, inga polisrapporter (vilket måste göras i detta fall), ingen med det namnet på sjukhuset och absolut noll bildbevis eller intervju med läkare/polis. Och att de försöker få miljonbelopp utan något bevis är bara sinnessjukt! Detta bör rapporteras av alla direkt!
TACK! Herregud. Med allt kriminalitet som finns nu här i landet, så finns nu tokstollar som frågasätter dig som faktiskt tagit dig tid att undra om fallet är på riktigt, med indikationer att allt egentligen bara är ytterligare kriminell verksamhet.

Tack för att du finns!
Citera
2023-10-17, 23:26
Medlem
exoticspices avatar
Mamman skriver på Facebook
Citat:
Jag har själv insett att jag varit utom Europa utan rätt försäkringar flertalet gånger, men haft tur!

Där har vi förklaringen till varför ingen i familjen brydde sig om att skaffa en försäkring till sin dotter. Mamman har aldrig varit med om någon olycka och därför kändes det onödigt att ordna en till Felicia.
Senast redigerad av exoticspice 2023-10-17 kl. 23:48.
Citera
2023-10-17, 23:32
Medlem
Felicia Cedergren finns med på Lexbase!

Vad för dom har hon fått? Någon som kan ta ut den?

Folkbokföringsbrott, skattebrott, potentiellt bedrägeri (1.4 mille GoFundMe) och finns dömd sedan tidigare för något!

Har familjen flytt till Thailand för att undvika folk (skulder?) eller lagen i Sverige? Som sagt, inga bevis att olyckan har skett! Varken från sjukhuset, polis, media eller familjen!

Luktar kriminell familj!

Vem fan har villa för 6 mille utan hemförsäkring? Vem vistas utomlands längre perioder utan någon försäkring ö.h.t.?! Detta är 100% bedrägeri.

Någon som kan kolla domen i Lexbase?
Finns andra familjemedlemmar med kanske...?

Nu har de fått in 700,000+ kr på GoFundMe dessutom. Helt sjukt folk donerar till detta. Även om bevis fanns (det finns ej!) så är det galet folk donerar.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-17 kl. 23:38.
Citera
2023-10-17, 23:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Folkbokföringsbrott, skattebrott, potentiellt bedrägeri (1.4 mille GoFundMe) och finns dömd sedan tidigare för något!

Har familjen flytt till Thailand för att undvika folk eller lagen i Sverige? Som sagt, inga bevis att olyckan har skett! Varken från sjukhuset, polis, media eller familjen!

Luktar kriminell familj!

Vem fan har villa för 6 mille utan hemförsäkring? Detta är 100% bedrägeri.

Föräldrarna har ju också flugit ner och är med henne på sjukhuset, säger de. Varför har ingen av dessa tagit en bild eller två av Felicia på sjukhuset?

Det är som du säger - inga bevis på att hon faktiskt är inlagd.
Senast redigerad av exoticspice 2023-10-17 kl. 23:49.
Citera
2023-10-17, 23:41
Medlem
Citat:

Har familjen flytt till Thailand för att undvika folk (skulder?) eller lagen i Sverige? Som sagt, inga bevis att olyckan har skett! Varken från sjukhuset, polis, media eller familjen!

Luktar kriminell familj!

Vem fan har villa för 6 mille utan hemförsäkring? Vem vistas utomlands längre perioder utan någon försäkring ö.h.t.?! Detta är 100% bedrägeri.

Nu har de fått in 700,000+ kr på GoFundMe dessutom. Helt sjukt folk donerar till detta. Även om bevis fanns (det finns ej!) så är det galet folk donerar.

Jag hade detta på känn. Utan att gå in djupare på bakgrunden till min misstro..

Hur för vi detta vidare?
Citera
2023-10-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Jag hade detta på känn. Utan att gå in djupare på bakgrunden till min misstro..

Hur för vi detta vidare?

Man kan börja med att maila Expressen och meddela att de publicerat en artikel och skyltat familjens GoFundMe utan att familjens påståenden kan backas upp av thailändsk media, polis, sjukhus eller... ja, någonting! Är detta nu bedrägeri är nog även Expressen skyldiga till brott. Journalister ska granska sånt här!

Man kan tipsa polisen i Sverige via deras webbplats (polisen.se) med så mycket information man kan. Även skicka tips/mail till Skatteverket.

Sedan maila till GoFundMe med all info och kräva de stoppar insamlingen fram tills att det finns bevis som styrker familjens historia.

Slutligen kontakta myndigheter och media i Thailand/Koh Samui för att se till att familjen blir kontaktad och granskad utav dem där på plats.

Om man är en av de personerna som donerat pengar dit bör man upprätta en polisanmälan så fort det går att bekräfta till 100% att detta är bedrägeri. Just nu verkar det dock vara det.

Att det finns 0 händelser om detta i media är galet. Thailand rapporterar alltid om sånna här olyckor, särskilt när det är utlänningar som har livshotande skador! Och att sjukhuset inte känner igen namnet/händelsen stärker tesen om att detta är bedrägeri.

Man kan nog bara tipsa i nuläget. Myndigheter får reda ut exakt vad som har skett.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 00:00.
Citera
2023-10-18, 00:00
Medlem
Lite väl allvarliga anklagelser för att ett sjukhus i Thailand, enligt en FB-användare, inte svarat tillfredsställande nu va? Med tanke på att bedrägerier av den här arten förekommer är det väl inte konstigt att folk tänker tanken och kikar närmare men vafan, lite mer fakta först.

Regler är ju regler men visst, empatin känns ju ibland rätt liten när livsuppehållande åtgärder görs med ena handen och kassaapparaturen är i den andra.

Klart familj och vänner vill ha hem henne och gör allt, det hade alla gjort. Vore väll märkligt om det INTE gjordes. Däremot konstigt, ang regler, att de förväntar sig massvis av svenskt stöd, varför ska folk betala skatt och försäkringar om det ändå inte behövs när det krisar?

Ironiskt nog, med tanke på att hon verkar försörja sig på OF, så gagnar det väl henne här också. Närhetsprincipen, en trevlig blondin och en familj i kris och chock. Det lockar fler givare i en GoFundMe än random svensk, kanske med utlandsklingande namn, det vet alla. Så cyniskt är det.

Av instagram att döma verkar hon ha levt på egden. Många här som är så jävla hårda men hur många hade fullständig koll på försäkringar i 25-årsåldern? Lika många som har 20 cm kuk?

Tragiskt, stackars tjej, oavsett försörjning, nog för att det är FB men lite respekt kanske
Citera
2023-10-18, 00:01
Medlem
Citat:
Man kan börja med att maila Expressen och meddela att de publicerat en artikel och skyltat familjens GoFundMe utan att familjens påståenden kan backas upp av thailändsk media, polis, sjukhus eller... ja, någonting! Är detta nu bedrägeri är nog även Expressen skyldiga till brott. Journalister ska granska sånt här!

Man kan tipsa polisen i Sverige via deras webbplats (polisen.se) med så mycket information man kan. Även skicka tips/mail till Skatteverket.

Sedan maila till GoFundMe med all info och kräva de stoppar insamlingen fram tills att det finns bevis som styrker familjens historia.

Slutligen kontakta myndigheter och media i Thailand/Koh Samui för att se till att familjen blir kontaktad och granskad utav dem där på plats.

Om man är en av de personerna som donerat pengar dit bör man upprätta en polisanmälan så fort det går att bekräfta till 100% att detta är bedrägeri. Just nu verkar det dock vara det.

Att det finns 0 händelser om detta i media är galet. Thailand rapporterar alltid om sånna här olyckor, särskilt när det är utlänningar som har livshotande skador! Och att sjukhuset inte känner igen namnet/händelsen stärker tesen om att detta är bedrägeri.

Går gärna vidare m samtliga åtgärder du föreslår; har redan rapporterat insamlingen.

Gör du detsamma? Tror det krävs en del röster nu.
Citera
2023-10-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Constantinformant
Lite väl allvarliga anklagelser för att ett sjukhus i Thailand, enligt en FB-användare, inte svarat tillfredsställande nu va? Med tanke på att bedrägerier av den här arten förekommer är det väl inte konstigt att folk tänker tanken och kikar närmare men vafan, lite mer fakta först.

Regler är ju regler men visst, empatin känns ju ibland rätt liten när livsuppehållande åtgärder görs med ena handen och kassaapparaturen är i den andra.

Klart familj och vänner vill ha hem henne och gör allt, det hade alla gjort. Vore väll märkligt om det INTE gjordes. Däremot konstigt, ang regler, att de förväntar sig massvis av svenskt stöd, varför ska folk betala skatt och försäkringar om det ändå inte behövs när det krisar?

Ironiskt nog, med tanke på att hon verkar försörja sig på OF, så gagnar det väl henne här också. Närhetsprincipen, en trevlig blondin och en familj i kris och chock. Det lockar fler givare i en GoFundMe än random svensk, kanske med utlandsklingande namn, det vet alla. Så cyniskt är det.

Av instagram att döma verkar hon ha levt på egden. Många här som är så jävla hårda men hur många hade fullständig koll på försäkringar i 25-årsåldern? Lika många som har 20 cm kuk?

Tragiskt, stackars tjej, oavsett försörjning, nog för att det är FB men lite respekt kanske

Lite respekt, säger du?! Varför kan de inte bevisa olyckan skett, innan de förväntar sig 1.4 miljoner kr från svenskar för att de misskött sina försäkringar? Hur fan tänker du?! Var är respekten från familjens håll?

Självklart bevisar man något sånt här allvarligt innan man försöker gå in 1.4 miljoner kronor. Det finns som sagt NOLL bevis att händelsen har skett.

Visa mig bevis att detta skett innan du snackar om respekt.

Bollen är nu HELT på familjen Cedergrens sida. De måste bevisa detta nu, annars får det bli en anmälan av detta. Det finns INGEN info om denna olyckan i thailändsk media. Inte ett enda ord från polisen eller sjukhuset som bekräftar händelsen.

Jag har gjort min del här genom att vara kritisk emot händelsen. Maila som sagt sjukhuset själv och se. Du kan även ringa dem om du orkar betala för internationellt samtal.

Fram tills att familjen/thailändska polisen/media/sjukhus kan bekräfta så kommer jag tro detta är bedrägeri.
Citera
2023-10-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Går gärna vidare m samtliga åtgärder du föreslår; har redan rapporterat insamlingen.

Gör du detsamma? Tror det krävs en del röster nu.

Jag tipsar dem genast och hoppas fler gör det. Detta behöver granskas.

Under tiden: Någon som kan begära ut domen om Felicia Cedergren? Vet inte hur man söker upp målnummer m.m. Hon finns på Lexbase, men har inget konto där.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 00:09.
Citera
2023-10-18, 00:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Detta var skumt! Finner ingen som helst information om olyckan i thailändsk media. Jag mailade även sjukhuset de pratade om, "Bangkok Samui Hospital", som svarade idag. De har inte mottagit någon med det namnet eller från Sverige under den tidsperioden.

Varken Expressen eller GoFundMe visar bilder på henne i sjukhuset. Det finns ingenting som bekräftar att detta skett. Det är endast snyfthistorier i media. Finner enbart två bloggar (på engelska) som hänvisar till Expressen och GoFundMe.

Jag har sökt på thailändska och engelska - finns 0 sökresultat. Nu när sjukhuset även bekräftat att de inte har någon med det namnet, då var det spiken i kistan!

Detta är bedrägeri! Förutom folkbokförings- och skattebrott i Sverige har familjen nu sattit upp en fejkad snyfthistoria och lyckats få in över 700000 på GoFundMe! Anmäl detta genast till GoFundMe, Skatteverket och tipsa polisen (Sverige & Koh Samui).

Det finns ingen anledning för sjukhuset att ljuga. Eller har hon registrerats där med ett fejkat namn?! Detta luktar bedrägeri! Det finns som sagt ingenting som backar upp historian - det är endast deras egna ord (utan bevis/bilder!). Om någon där ute har bevis, posta det här. Men det är jävligt skumt att sjukhuset meddelat de inte har tagit in någon patient med det namnet!

Posta gärna ett meddelande på Gofundme-insamlingen och bifoga en skärmdump från din mailkontakt med sjukhuset.

Det är mycket som är skumt i den här historien. Varför har inte familjen sålt av lite av sin egendom? De verkar ju vara väldigt välbärgade. Varför finns det inga bilder på henne från sjukhuset? Hon lär väl ha tjänat en hel del pengar på Onlyfans? Varför inte ta av de pengarna? Borde vara en hel del även om Onlyfans tar provision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in