2023-10-20, 16:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Testa att vara någorlunda öppen i ditt tänkande. Tunnelseende är dåligt. Jag har inte påstått att +-0 sedan 2020 är bra. Tvärtom skrev jag att det är dålig om man räknar in rådande iflation.

Om bitcoin går +200% nästa år, kan man då dra slutsatsen att mstr är bra på att investera sina pengar? Eller kommer de för alltid vara dålig enbart för att det rör btc? Konsekvens tack.
Nej, oavsett vad som händer 2024 (eller 2016) så har bolaget varit usla på att förvalta sina pengar under 2020-2023 vilket är diskussionens ämne.

Har du hört uttrycket att man inte ska gifta sig med en aktie (eller en "valuta" i det här fallet)? Det är en vanlig och idiotisk föreställning att du endast jämför bitcoins vara eller icke vara. Det finns mycket annat att göra med sina pengar också.

Det är också komiskt att ens ta upp att de nu äntligen ligger på 0 och inte minus, som om det vore en bedrift. Det om något visar på en korkad bias.
Citera
2023-10-20, 16:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej, oavsett vad som händer 2024 (eller 2016) så har bolaget varit usla på att förvalta sina pengar under 2020-2023 vilket är diskussionens ämne.

Har du hört uttrycket att man inte ska gifta sig med en aktie (eller en "valuta" i det här fallet)? Det är en vanlig och idiotisk föreställning att du endast jämför bitcoins vara eller icke vara. Det finns mycket annat att göra med sina pengar också.

Det är också komiskt att ens ta upp att de nu äntligen ligger på 0 och inte minus, som om det vore en bedrift. Det om något visar på en korkad bias.
Så kan man såklart uttrycka det, att de varit usla 2020-2023.
Nästa år kanske det ändras till att de varit fantastiska 2020-2024.

Ingen större investerare har någonsin haft en oavbruten win streak. Så även världens bästa har varit ”usla” vid en given tidsperiod och ”fantastiska” andra tidsperioder. Gäller alla som tradear regelbundet.
Att du försöker göra någon poäng av detta faktum ser jag som meningslöst. Du leker med semantik, inte logik.

Håller däremot med dig gällande att lägga fram +-0 som en bedrift när de flesta andra investeringar under samma tidsperiod varit bättre.

Btw, hörde att penningtvättsanklagelserna mot dig ligger kvar och även sexualbrotten. Lade de ner narkotikabrotten?
Citera
2023-10-20, 17:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Marknaden håller inte med dig. Aktien är upp 210% sedan dom köpte Bitcoin. Dom har uppenbarligen gjort allt rätt.
Citera
2023-10-20, 17:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Håller däremot med dig gällande att lägga fram +-0 som en bedrift när de flesta andra investeringar under samma tidsperiod varit bättre.
Bitcoin är upp 210%, aktiemarknaden är 28% och guld är upp 14%.

Att dom är +-0 är för att dom börjat DCA:a i en marknad som till 70% varit en bearmarket. Jag är rätt övertygad, och ingen säger väl emot(?), att dom kommer ha gjort bättre vinst än om dom gjort motsvarande DCA i aktiemarknaden ett par år när BTC passerat en bull market.
Senast redigerad av Leaston 2023-10-20 kl. 17:23.
Citera
2023-10-20, 18:26
Avslutad
Har länge funderat på btc investeringar, inga större summor än men nån insättning i månaden. Just nu vet jag inte, sist jag kollade låg den hög men kanske sjunkit igen..? Vart håller man koll bäst på +/-?

Anyway förlåt - Frågan har säkert dykt upp men hittade inte; Om vi säger att jag sparar i nån wallet, typ electrum, sedan blir det ännu en sån uppgång som hänt några tidigare år.
Vart säljer man av det isåfall? För jag antar vissa tar en enorm procent för att växla o skatteverket behöver redovisas min förtjänst därtill vad jag förstått?

Och jag behöver inte några spydiga kommentarer för att jag inte är lika insatt som andra i dessa avseenden.

Tack på förhand!
Citera
2023-10-20, 18:52
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin är upp 210%, aktiemarknaden är 28% och guld är upp 14%.

Att dom är +-0 är för att dom börjat DCA:a i en marknad som till 70% varit en bearmarket. Jag är rätt övertygad, och ingen säger väl emot(?), att dom kommer ha gjort bättre vinst än om dom gjort motsvarande DCA i aktiemarknaden ett par år när BTC passerat en bull market.
Ja, och med facit i hand och just nu så var inte det en toppeninvestering. För mig är det inte helt intressant. Kebaben cherrypickar en godtycklig tidsperiod där själva investeringen inte gått super och använder det för att dra slutsatsen att ”mstr gör usla investeringar”. Jag tror han får äta upp det 2025.
I vanlig ordning lär han då skifta fokus på att även om investeringen var bra så var den dålig ändå för att första åren inte gick bra, btc är skit och blablabla.

Men så litar jag inte på incestuösa sexualförbrytare heller.
Citera
2023-10-20, 21:06
Medlem
Citat:
Fel, det har varit en usel investering oavsett vad som händer framöver. Vi har ju redan facit. Vad som händer i framtiden är en annan fråga. Förstår du hur investeringar fungerar?

Berätta gärna för oss fåkunniga hur investeringar fungerar. Du vet att du är väldigt dålig på investeringar, eller?

Saylor/MSTR har aldrig gjort anspråk på eller ens försökt att pricka in bottnar utan har helt sonika köpt och kommer att fortsätta köpa bitcoin när företaget har ett överskottskapital i USD.

Det är för tidigt att säga om detta är en bra idé. Han har själv (helt korrekt) framhållit att man måste ha en tidshorisont på minst fyra år när det gäller bitcoinplaceringar, så en första utvärdering blir väl lämplig att göra i augusti.

Det har framgått tydligt att Saylor föraktar trejdare och trejding, och han har som sagt framhållit att han inte ens försöker pricka rätt köptillfällen ("I'll be buying the top forever").

Jag skulle inte göra det på det sättet, utan jag skulle undvika att köpa i uppenbara hausser. Nackdelen med den strategin är dock att man måste hänga med i marknadens svängningar. Allt sådant slipper man med Saylors metod, så det finns fördelar t.ex. i form av tids- och energivinster med en sådan simplifierad hodlstrategi. För någon som inte vill smutsa ner sinnet med trejding och som redan har alla pengar han behöver och mer därtill kan detta vara en fullt rimlig prioritering.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-10-20 kl. 21:15.
Citera
2023-10-20, 21:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Berätta gärna för oss fåkunniga hur investeringar fungerar. Du vet att du är väldigt dålig på investeringar, eller?

Saylor/MSTR har aldrig gjort anspråk på eller ens försökt att pricka in bottnar utan har helt sonika köpt och kommer att fortsätta köpa bitcoin när företaget har ett överskottskapital i USD.

Det är för tidigt att säga om detta är en bra idé. Han har själv (helt korrekt) framhållit att man måste ha en tidshorisont på minst fyra år när det gäller bitcoinplaceringar, så en första utvärdering blir väl lämplig att göra i augusti.

Det har framgått tydligt att Saylor föraktar trejdare och trejding, och han har som sagt framhållit att han inte ens försöker pricka rätt köptillfällen ("I'll be buying the top forever").

Jag skulle inte göra det på det sättet, utan jag skulle undvika att köpa i uppenbara hausser. Nackdelen med den strategin är dock att man måste hänga med i marknadens svängningar. Allt sådant slipper man med Saylors metod, så det finns fördelar t.ex. i form av tids- och energivinster med en sådan simplifierad hodlstrategi. För någon som inte vill smutsa ner sinnet med trejding och som redan har alla pengar han behöver och mer därtill kan detta vara en fullt rimlig prioritering.
Vad han säger är helt irrelevant. Vi har facit och hans investering har varit kass hittills. Hur den presterar i framtiden är en helt annan fråga. Den har varit kass från början till idag.

Börjar vi värdera investeringar på folks förhoppningar så är alla investerare genier.

Gift dig inte med en investering, återigen.
Citera
2023-10-20, 21:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad han säger är helt irrelevant. Vi har facit och hans investering har varit kass hittills. Hur den presterar i framtiden är en helt annan fråga. Den har varit kass från början till idag.

Börjar vi värdera investeringar på folks förhoppningar så är alla investerare genier.

Gift dig inte med en investering, återigen.
Jag noterar att du iaf slutat snacka om hur mycket back dom ligger på sin Bitcoin investering...

Nu är det nästa halmstrå. Extra tunt sådant om du frågar mig. Vi få se om det bryts redan om några veckor.
Citera
2023-10-20, 21:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag noterar att du iaf slutat snacka om hur mycket back dom ligger på sin Bitcoin investering...

Nu är det nästa halmstrå. Extra tunt sådant om du frågar mig. Vi få se om det bryts redan om några veckor.
Du håller alltså med om att investeringen har varit usel, det hade till och med varit bättre att sitta med kontanter då de är åtminstone långt mer likvida.
Citera
2023-10-20, 22:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du håller alltså med om att investeringen har varit usel, det hade till och med varit bättre att sitta med kontanter då de är åtminstone långt mer likvida.
Givetvis, med facit i hand. Hade du facit redan 2020?

Låt oss se hur du låter 2025.

Edit: tar man Leastons inlägg efter mitt i beaktande så har du helt fel. Pratar man om investeringen i ett isolerat vakuum så visst, men så ser inte den riktiga världen ut. Kanske för de som sexuellt utnyttjar sina barn, men inte för vanligt folk.
Senast redigerad av Papper1512 2023-10-20 kl. 22:26.
Citera
2023-10-20, 22:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Med tanke på att investeringen har fått aktien gått från 120 till 350 så och att alla känner till MicroStrategy nu så, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in