2023-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra poäng och det är en ren bedrift att somna omgående i bilen ute i granskogen som adrenalinstinn.
Men Maja kanske inte var det?
Har hon så flacka känslor att allt som ses sen efteråt vittnar om att hon inte bryr sig så värst?
Att hon inte är stressad?

Vidare kan hon tydligen inte ens låta bli att ljuga om hur dialogen med A*bin gick till.
Maja svarade snarare kort att Tove gick hem.

Sen går hon ner och käkar lunch. Som om inget speciellt hänt och ser normal ut enligt föräldrarna.

M: Nej men, ja vad gjorde jag sen? Jag låg kvar i sängen och ja, då gick jag in på mina
sociala medier igen då. Jag gick in på snap och såg att Albin hade skrivit till mig tidigare på morgonen och undrade om Tove var med mig och Johanna.
Och då, ja, nej jag skrev då att, att jag trodde att Tove eller att Albin hade skjutsat hem henne på natten och han skriver nej det gjorde jag inte. Och ja, han undrade också om Toves cykel var kvar utanför Johannas lägenhet och ja. Jag skrev ju då att jag trodde det.
F: Den här kommunikationen som du hade med Albin på vilket sätt är det? Tidigare hade du snappat med Johanna på morgonen innan du somnade men denna kommunikationen?
M: Ja det var i chatten på snap.
F: I chatten på snap. Mmm.
M: Ja. Eh, ja men vi och sen vi skriver inte mer. Vad gjorde jag sen? Sen så efter det så gick
jag ner och käkade lunch med mamma och pappa, min bror och hans tjej."

Finner det även intressant att Maja förefaller aktivt engagerad i hur de ska få ut Tove - det är inget freezeläge där inte:

" M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen för Johanna vänder på Tove så att hon släpar benen istället så håller jag i händerna för jag minns att Toves huvud slår i ett träd eller någon sten där ute."
Ja det var en himla massa sovande när mordet begicks, när de dumpat T i skogen på hemfärden, när de kommer tillbaka tills J:s lägenhet vill jag minnas M sa att hon gick o la sig igen tills J väcker henne och skjutsar hem henne. Sov hon hemma med? Och hon var rädd för J men höll inte ett vakande öga öppet...hm.
Senast redigerad av hagelskur 2023-10-20 kl. 15:30.
Citera
2023-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Den konspirationsteoretiska pöbeln har talat.
😂😂😂

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies var plötsligt försvunnen.

Fröken Hellm*n sade sig ha varit på (Fest) ... det vår då som hennes tunga svartnade, och fick (Pest) ... Hellm*n är den av de tvenne, som ljugit (Mest) och gånger, ja, absolut (Flest)

Hellm*n:s cirkulerande lögn-gloria talar sitt eget klarspråk.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-20, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja det var en himla massa sovande när mordet begicks, när de dumpat T i skogen på hemfärden, när de kommer tillbaka tills J:s lägenhet vill jag minnas M sa att hon gick o la sig igen tills J väcker henne och skjutsar hem henne. Sov hon hemma med?
Nej hon var på pinterest, spelade spel i en timme och snappade med J.
J skickade en nattinatti bild när hon låg i sängen. Sånt man gör när man har tråkigt, som då M förklarade snappandet för FhL.
Ignorerade oroliga A, blev sen väckt och åt lunch.
Citera
2023-10-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja det var en himla massa sovande när mordet begicks, när de dumpat T i skogen på hemfärden, när de kommer tillbaka tills J:s lägenhet vill jag minnas M sa att hon gick o la sig igen tills J väcker henne och skjutsar hem henne. Sov hon hemma med? Och hon var rädd för J men höll inte ett vakande öga öppet...hm.

Fröken Hellm*n använder Sov-Lögnen som sitt främsta vapen mot Rättsväsendet, den Sov-lögnen svalde P*ter G*llberg på två röda sekunder.

Fröken "TörnRosa" Hellm*n hade turen på sin sida och sålunda tog hon sig ur det nät som hon ifrån början hade trasslat in sig i.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-20, 16:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag motsäger mig inte ett dugg.

1. Heretic77 tog upp att redan ett mindre barn begriper konsekvenser ang mordbrand.

2. Du har förlagt detta i huvudsak på en psykolog och nåt allmänt blablabla samt "kanske" tränas av föräldrarna.

Du ifrågasattes, du undvek följdfrågor i sedvanlig ordning. Först nu orkar du klämma ur dig att du "kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."

3. Jag svarade att att det för det första snarare är föräldrar som lär barn konsekvenser utifrån basic ajabaja:
Det är fel att göra ditten för då händer datten.
Gör inte si för då händer så.
För att konsekvenser, etik, moral och empati är tätt sammanvävda.

Nu försöker du använda det jag skrivit mot mig, dvs att jag dock inte beskyller föräldrarna rakt av om de har ett "besvärligt barn".

Det jag hade i åtanke var att Maja är extremt lögnaktig och försöker konstant lura föräldrarna.
Hur enkelt är det då att lära ut rätt och fel?

Vidare har jag skrivit att dåligt konsekvenstänk går hand i hand med impulsivitet vid add/adhd:

Majas förehavanden vid försök till mordbrand är inte sammanfogat med impulsivitet:

Hon visste om att folk skulle mördas när sleepover planerades.

Så vad har det att göra med psykologer och ADD är fortfarande frågan?

HUR får du Majas (enligt dig) bristande förmåga till konsekvenstänk som anledning till att hon både har överseende och rent av är aktiv vid mordbränder.

Dvs att inte begripa vad risken med mordbrand innebär och vad hennes funktion som medlöpare innebär.
Det bristande konsekvenstänket ligger i att inte se sin egen roll i ett sammanhang oavsett om det är en impulshandling eller ej.

Du motsatte dig och ifrågasatte psykologträning både i förra och detta inlägget, vilket medför att jag utgår ifrån att du har kunskap och erfarenhet av nya metoder och arbetssätt som har gått mig förbi, alltså har jag inget att tillföra.

"Så vad har det att göra med psykologer och ADD är fortfarande frågan?"
Och jag vet inte vad jag ska svara.
Ungdomar som har svårigheter att se sin roll I ett större perspektiv och behöver träning, oavsett om de har ADD eller annan funktionsvariation, kan få det av psykolog, terapeut eller motsvarande. Jag spekulerade över om M månne fått hjälp då hon gått hos psykolog.
Du kommenterar med bla, bla, bla och undrar vad psykolog har med konsekvensträning och ADD att göra.
Jag förstår inte frågan.
Citera
2023-10-20, 16:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Detta är vad Maja påstår i ett sent förhör.
Det är hennes tolkning.
Hon säger samtidigt att Johanna aldrig sagt att hon ska mörda sin bror.

Johanna är mycket tydlig om vem som ska mördas eller utsättas för skadegörelse så varför skulle hon ens tveka på hanen när det kommer till Majas bror.

I slutet på förhören så börjar hon snacka om rädsla att familjen ska mördas.

Hon kan vara hur förfärad hon vill som efterklok.

Detta har ALDRIG varit på tapeten innan när de härjat ihop.
Hon har tagit Johannas parti vs föräldrarna och hon har sett Johanna som sin trygghet snarare.

Vanligtvis efterfrågar du citat som visar vad som tolkats och belägg för slutsatser.
Du får gärna leva som du lär och presentera citat som styrker det fetade.

Citat:
Hade hon äkta förfasats hade hon lämnat Johanna för länge sen.

Så Majas uttalanden bör dels tas med en stor nypa salt och likaså hennes drama.

För det är väldigt viktigt att skilja på kronologi ang deras relation.

Att Maja sen över tid och retroaktivt börjar snacka om Johanna på ett helt annat sätt är totalt värdelöst - - - - > dvs för bedömning av hur de agerat ihop före mord och före häktning.

Initialt så gick hon helt på vad de gjort upp vid IIIharjen och teg.
Där ingick meningen enligt Johanna:
Varför ska de behöva få sina liv förstörda?

Nån jävla rädsla å Majas vägnar var aldrig aktuellt, hon har högaktningsfullt roat sig och njutit av Js sällskap.
Jag tror inte heller att hon varit direkt rädd, men även detta fetade får du gärna citera.

Citat:
Det hon värnade om var varken Tove, A*bin och hennes anhöriga - utan snarare att rädda sin egen röv och deras relation.

De hade väl tänkt fortsätta roa sig likt de gjort efter alla försök till mordbränder.
Som om inget märkvärdigt hade hänt.
Så Maja teg i 47 dagar tills det började bli för trångt innan för cellväggarna.
Citera
2023-10-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det bristande konsekvenstänket ligger i att inte se sin egen roll i ett sammanhang oavsett om det är en impulshandling eller ej.

Du motsatte dig och ifrågasatte psykologträning både i förra och detta inlägget, vilket medför att jag utgår ifrån att du har kunskap och erfarenhet av nya metoder och arbetssätt som har gått mig förbi, alltså har jag inget att tillföra.

Ungdomar som har svårigheter att se sin roll I ett större perspektiv och behöver träning, oavsett om de har ADD eller annan funktionsvariation, kan få det av psykolog, terapeut eller motsvarande. Jag spekulerade över om M månne fått hjälp då hon gått hos psykolog.
Du kommenterar med bla, bla, bla och undrar vad psykolog har med konsekvensträning och ADD att göra.
Jag förstår inte frågan.

Om behandlingsalliansen inte fungerar på det personella/professionella planet så är det bortkastad tid. Vare sig man går i KBT, DBT eller hos psykolog/psykiater.

Det kan t.o.m vara så att förhörsledaren Gunilla Karlsson var en bättre terapeut för MH än de med andra professioner. Trots att hon är polis.
-------------
Lyssna: https://www.youtube.com/watch?v=x5_DmWPiyR8
Senast redigerad av zilvereko 2023-10-20 kl. 17:16.
Citera
2023-10-20, 17:16
Avslutad
Citat:
Vem fan bryr sig om vem som initialt bråkar med väninnan JA?
Maja är en jävla medlöpare som GYNNAR det som sker. Hon STÄRKER Johannas galenskaper.

Som väninnan AS sa så tog Maja Johannas parti mot Tove.

Som väninnan JA sa så avbröt hon relationen med Maja för hon ansåg att hon skulle ta Johannas parti.

Vad skedde?
Jo, planerad sleepover där JA ska mördas.
Opponerar sig Maja?
Nix.

Hakar hon på Johanna och trakasserar sin fd väninna JA efter Nöjet?
Japp.

Hon är ett vider - likt Johanna - som tillåter detta - oavsett om konflikten är i grunden är Johannas.

Vad svamlar du om?
Maja har inte protesterat öht ang nån "Ju" vilket jag förmodar är JA.

Alibi - som hon inte tycks ha problem att byta ut mot att vara på BP - är mot exet H.

Uppenbart har hon något emot henne om hon ber henne dra åt helvete i september och likaså verkar vilja slåss på Nöjet i oktober.

Spelar ingen roll.

Om jag ber dig hänga med på sleepover för jag vill gärna gå och mörda - så är du en riktig idiot om du inte protesterar.
Du är en medlöpare av stora mått.

Du är en ännu större idiot om du bejakar relationen så hårt att du hänger med på att bära lik när väl mord är ett faktum, ljuger och tiger då anhöriga gråter.

... Och jag kan tala om att du inte enbart kan skylla på mig om du är med på att planera sleepover ändå, och sen undrar hur det gick för mig då jag tänt på.

Sen åker vi till Nöjet och dansar!
Det är när man sätter sig själv i Majas ställe som man på riktigt inser hur sjukt hennes accepterande medlöperi är. Alltså, förutsatt att folks väl och ve var något hon brydde sig om. Om hon var likgiltig inför andra eller ville dem illa då är hennes handlingar logiska. Men om hon på riktigt tyckte illa om att Johannas attentat så kan i alla fall inte jag fatta hur hon kan hjälpa till att skaffa undan Toves kropp och sen bete sig så normalt så ingen i hennes familj anar något.
Citera
2023-10-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Jag förstår inte frågan.

Nu får du faktiskt sluta nedvärdera folk med npf !!
Konsekvenstönk / add har ingenting att göra med att inte skulle förstå vad som kan hända om man / sin kompis tuttar eld på ett hus .
Citera
2023-10-20, 17:58
Medlem
Citat:
Nej hon var på pinterest, spelade spel i en timme och snappade med J.
J skickade en nattinatti bild när hon låg i sängen. Sånt man gör när man har tråkigt, som då M förklarade snappandet för FhL.
Ignorerade oroliga A, blev sen väckt och åt lunch.
Maja la sig i J säng med ytterkläder på efter dumpningen
Det var då det ramlade barr fr M jacka i sängen
När M kom hem så spelade hon en timme
Inte ett dugg full och inte trött heller
Citera
2023-10-20, 18:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Helt sinnes att folk skriver att hon är oskyldig. Den kan tydligen inte mycket om lagar o regler......

Du måste skilja på juridisk skuld och faktisk skuld. Det är två helt olika saker.
Citera
2023-10-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Maja la sig i J säng med ytterkläder på efter dumpningen
Det var då det ramlade barr fr M jacka i sängen
När M kom hem så spelade hon en timme
Inte ett dugg full och inte trött heller
också konstigt de eftersom j inte gillade att hon låg i hennes säng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera