2023-10-20, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Orden är en sammanfattning av den trovärdiga Js berättelse, som enligt ett flertal skribenter håller sig så nära sanningen som möjligt.
"Maja hade låg energi och var slö."
Vilket snarare ligger nära Majas fallolyckor, enorma fylla och att kravla i spyor som J i inledande skede säger sig ha ha torkat upp efter att Tove sagt hej då.
Citat:
Det förefaller som jag formulerat och uttryckt mig oerhört diffust då budskap och andemening bevisligen inte gått fram.
Jag saknar igenkänningsfaktor i din beskrivning av mina tankar.
Givetvis är det smått ledsamt, men ingen större katastrof då du, och många med dig, ändå inte är intresserade av mina slutsatser till annat än att bestämt hävda att jag tolkat fel.
Då går det bra att ta omtag ang vad psykologen behöver lära Maja med ADD ang konsekvenstänk relaterat mordbränder.
Citera
2023-10-20, 12:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om Maja hade varit ärlig och empatisk, haft någon moral och samvete, varit oskyldig, så hade hon berättat på måndagen var TT var.

Då kunde hon ha fått empati och förståelse tillbaka och inte dömts till livstids fängelse. Men hon teg. Länge. Hon är bara värd förakt. Om hennes föräldrar vet att hon är skyldig men skyddar henne så är de också värda förakt.

Maja är oskyldig till Toves död. Det vet alla nu. Därför är hon också frisläppt.
Citera
2023-10-20, 13:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja men hon slumrade väl till då också..trots att hon var livrädd för J. Hade man varit det hade man velat ha stenkoll på vad som kunde hända och hållit sig vaken.
Bra poäng och det är en ren bedrift att somna omgående i bilen ute i granskogen som adrenalinstinn.
Men Maja kanske inte var det?
Har hon så flacka känslor att allt som ses sen efteråt vittnar om att hon inte bryr sig så värst?
Att hon inte är stressad?

Vidare kan hon tydligen inte ens låta bli att ljuga om hur dialogen med A*bin gick till.
Maja svarade snarare kort att Tove gick hem.

Sen går hon ner och käkar lunch. Som om inget speciellt hänt och ser normal ut enligt föräldrarna.

M: Nej men, ja vad gjorde jag sen? Jag låg kvar i sängen och ja, då gick jag in på mina
sociala medier igen då. Jag gick in på snap och såg att Albin hade skrivit till mig tidigare på morgonen och undrade om Tove var med mig och Johanna.
Och då, ja, nej jag skrev då att, att jag trodde att Tove eller att Albin hade skjutsat hem henne på natten och han skriver nej det gjorde jag inte. Och ja, han undrade också om Toves cykel var kvar utanför Johannas lägenhet och ja. Jag skrev ju då att jag trodde det.
F: Den här kommunikationen som du hade med Albin på vilket sätt är det? Tidigare hade du snappat med Johanna på morgonen innan du somnade men denna kommunikationen?
M: Ja det var i chatten på snap.
F: I chatten på snap. Mmm.
M: Ja. Eh, ja men vi och sen vi skriver inte mer. Vad gjorde jag sen? Sen så efter det så gick
jag ner och käkade lunch med mamma och pappa, min bror och hans tjej."

Finner det även intressant att Maja förefaller aktivt engagerad i hur de ska få ut Tove - det är inget freezeläge där inte:

" M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen för Johanna vänder på Tove så att hon släpar benen istället så håller jag i händerna för jag minns att Toves huvud slår i ett träd eller någon sten där ute."
Citera
2023-10-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra poäng och det är en ren bedrift att somna omgående i bilen ute i granskogen som adrenalinstinn.
Men Maja kanske inte var det?
Har hon så flacka känslor att allt som ses sen efteråt vittnar om att hon inte bryr sig så värst?
Att hon inte är stressad?

Vidare kan hon tydligen inte ens låta bli att ljuga om hur dialogen med A*bin gick till.
Maja svarade snarare kort att Tove gick hem.

Sen går hon ner och käkar lunch. Som om inget speciellt hänt och ser normal ut enligt föräldrarna.

M: Nej men, ja vad gjorde jag sen? Jag låg kvar i sängen och ja, då gick jag in på mina
sociala medier igen då. Jag gick in på snap och såg att Albin hade skrivit till mig tidigare på morgonen och undrade om Tove var med mig och Johanna.
Och då, ja, nej jag skrev då att, att jag trodde att Tove eller att Albin hade skjutsat hem henne på natten och han skriver nej det gjorde jag inte. Och ja, han undrade också om Toves cykel var kvar utanför Johannas lägenhet och ja. Jag skrev ju då att jag trodde det.
F: Den här kommunikationen som du hade med Albin på vilket sätt är det? Tidigare hade du snappat med Johanna på morgonen innan du somnade men denna kommunikationen?
M: Ja det var i chatten på snap.
F: I chatten på snap. Mmm.
M: Ja. Eh, ja men vi och sen vi skriver inte mer. Vad gjorde jag sen? Sen så efter det så gick
jag ner och käkade lunch med mamma och pappa, min bror och hans tjej."

Finner det även intressant att Maja förefaller aktivt engagerad i hur de ska få ut Tove - det är inget freezeläge där inte:

" M: Jag, ja. Alltså, nej ja de gånger jag skulle hållit i handled i händerna eller handledarna det är när vi ska bestämma hur vi ska få ner kroppen, eh, i trapphuset och sen i skogen för Johanna vänder på Tove så att hon släpar benen istället så håller jag i händerna för jag minns att Toves huvud slår i ett träd eller någon sten där ute."

En del menar ju att hennes diagnoser eller andra påhittade tillkortakommanden förklarar varför hon utåt inte visat känslor. Men tittar man på hur hennes kropp reagerat så finns ju inga tecken på chock eller nån nämnvärd stress. Hon både äter och sover nära inpå mordet.

Och om hon nu var så kräksugen där på natten så hennes kropp sa till henne att vakna två gånger så undrar man ju varför hon inte kräktes när hon fick syn på kroppen.
Citera
2023-10-20, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Men lilla plutten, innan du ifrågasätter vad jag vet, kanske du skall se till att läsa det jag skrivit, men du orkar väl inte ens det!

Så du har inte ens orkat läsa FUP!

Johanna tar inte på sig skulden, hon skyllde på grannen och nu skyller hon på Maja och Tove själv.

Ja, så klart, du är bara en i raden av den lilla gruppen Majahatare. Först ifrågasätter du fakta och sedan sprider du dina påhitt och lögner i påföljande meningar.

Maja är frisläppt, hon är oskyldig till Toves död.

Denna imbecilla kommentaren kräver sin egen replik.

Klart som fan att Maja inte kan säga var Tove är efter att polisen hittat henne. Maja har ju ingen aning om vart polisen då fört Tove!

Men det straff som Maja lär få för gravfridsbrottet, har hon redan suttit av.

Maja är frisläppt, hon är oskyldig till Toves död.

Jodå, jag har FUP nedladdad och läst den ordagrant, då det handlar om läsförståelse som vissa tror att de har... hrmpf

Japp, jag har läst dina imbicilla inlägg i denna tråd och du verkar ha utlyst en egen tävling dessutom om detta otäcka mord...
Även när du till höger och vänster spyr okvädingsord till flera här i tråden, vilket betyder att allt står inte rätt till i planeten...

Bara din kommentar där du svarar att det är klart att M inte kan säga var T ligger, då polisen redan hittat Tove. Sicket dumt svar....

Polisen hitta ju T flera dagar senare, då kunde väl din käresta berättat första dagen hon blev anhållen första dagen, men det gjorde hon inte, inte heller alla andra dagar.
Jag undrar vem som inte har läst FUP.....

Vet inte var du vill komma med dina inlägg, men verkar vara lite mer som du är en Besserwisser och alltid ska ha rätt.
Sen anklagar flera av oss att vad vi inte gör osv.

Varför kallar du flera av oss för M hatare???
Vad har du för fog att kalla oss detta??
Du sitter och anklagar oss som du inte vet ett dugg om, snacka om att projicera sitt eget skit på andra....

Sen är det bara kolla din information på din sida upp till höger, medlem våren 2023 o alla inlägg. Hahaha
Skaffa dig ett liv, gå ut på puben och beete dig likadant där.....
Citera
2023-10-20, 13:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Maja är oskyldig till Toves död. Det vet alla nu. Därför är hon också frisläppt.

Nej. Det är bara JJ och MH som vet om hon är skyldig eller ej, så vitt vi vet.

Om någon mer vet och inte berättar så blir de medskyldiga till nästa ev. mord hon begår.
Citera
2023-10-20, 14:28
Medlem
Citat:

Ja, naturligtvis är MH oskyldig till Toves död.
Bara konspirationsteoretiker bland pöbeln på internet som alltjämt tror något annat.
Citera
2023-10-20, 14:33
Medlem
Citat Fröken Hellm*n: " Tove gick hem " ... slut citat/

Tove gick hem och lögnen gick ut, det vill säga, genom Fröken Hellm*n:s mun.

Om Fröken Hellm*n hade varit sanningsenlig och visat lite grann av empati vid det aktuella tillfället så hade hon kunnat uttryckt sig på följande sätt.

Tove gick hem ... och istället sagt ... Tove gick över till andra sidan ... - Eh, Ja, Öh alltså, Jo, Ja, hennes kropp ligger i en skog men hennes själ gick över till andra sidan.

Ingen tycks kunna den konsten att emanera lögner så som Fröken Hellm*n tidigare har gjort, hon är en expert på att använda sig utav lögner i jämförelse med de allra flesta människor.

Fröken Hellm*n har en upplyst och cirkulerande gloria runt sitt huvud som lyser skyldighet lång väg.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Ja, naturligtvis är MH oskyldig till Toves död.
Bara konspirationsteoretiker bland pöbeln på internet som alltjämt tror något annat.

Fröken Hellm*n är endast och Juridiskt sett oskyldig.

Hennes cirkulerande lögn-gloria lyser fortfarande upp och talar för någonting helt annat.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-20, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En del menar ju att hennes diagnoser eller andra påhittade tillkortakommanden förklarar varför hon utåt inte visat känslor. Men tittar man på hur hennes kropp reagerat så finns ju inga tecken på chock eller nån nämnvärd stress. Hon både äter och sover nära inpå mordet.

Och om hon nu var så kräksugen där på natten så hennes kropp sa till henne att vakna två gånger så undrar man ju varför hon inte kräktes när hon fick syn på kroppen.
Ett lik bekommer henne inte.
Vem skulle ens kunna tänka mat bara timmar efter en så hemsk gärning?

Men det är väl som med cheeseburgaren.
Den åt hon för att hon sonika var hungrig.
Efter hon slutligen tramsat färdigt om sina kaskadkräkningar i månader.

Hon är inte ett dugg blockerad, avstängd, traumatiserad or what ever:

Hon är helt enkelt manipulativ och ljuger utan skrupler för A*bin om att Tove gått hem och sina föräldrar om att hon varit på efterfest.
Hon har till och med lyckats få det att låta som om det var en rätt ok kväll.

Störd i kubik.
Citera
2023-10-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n är endast och Juridiskt sett oskyldig.

Hennes cirkulerande lögn-gloria lyser fortfarande upp och talar för någonting helt annat.

Mvh/
@JokerMannen

Den konspirationsteoretiska pöbeln har talat.
😂😂😂
Citera
2023-10-20, 15:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Din klara redovisning av händelseförloppet visar med all önskvärd tydlighet vem som håller i taktpinnen, hur M sugs in i Js våldsspiral och slutligen görs delaktig i ett mordförsök.
Konflikten är Js, M är inte på minsta vis del av den.
Vem fan bryr sig om vem som initialt bråkar med väninnan JA?
Maja är en jävla medlöpare som GYNNAR det som sker. Hon STÄRKER Johannas galenskaper.

Som väninnan AS sa så tog Maja Johannas parti mot Tove.

Som väninnan JA sa så avbröt hon relationen med Maja för hon ansåg att hon skulle ta Johannas parti.

Citat:
Ju drar sig undan och M mister oförskylt en vän som hon önskat ha kvar.
Vad skedde?
Jo, planerad sleepover där JA ska mördas.
Opponerar sig Maja?
Nix.

Hakar hon på Johanna och trakasserar sin fd väninna JA efter Nöjet?
Japp.

Hon är ett vider - likt Johanna - som tillåter detta - oavsett om konflikten är i grunden är Johannas.
Citat:
M reagerar på Js makabra lösning av konflikten och vägrar delta. Hon har själv ingenting emot Ju. Trots sina protester gör J henne medskyldig till mordförsök genom att uppmana henne att agera alibi. Det är inte Ms initiativ.
Vad svamlar du om?
Maja har inte protesterat öht ang nån "Ju" vilket jag förmodar är JA.

Alibi - som hon inte tycks ha problem att byta ut mot att vara på BP - är mot exet H.

Uppenbart har hon något emot henne om hon ber henne dra åt helvete i september och likaså verkar vilja slåss på Nöjet i oktober.
Citat:
Hur mycket man än betonar Ms "val och ansvar" är det följder av Js påverkan, ingenting som M initierat, önskat eller ens varit bekväm med.
Spelar ingen roll.

Om jag ber dig hänga med på sleepover för jag vill gärna gå och mörda - så är du en riktig idiot om du inte protesterar.
Du är en medlöpare av stora mått.

Du är en ännu större idiot om du bejakar relationen så hårt att du hänger med på att bära lik när väl mord är ett faktum, ljuger och tiger då anhöriga gråter.

... Och jag kan tala om att du inte enbart kan skylla på mig om du är med på att planera sleepover ändå, och sen undrar hur det gick för mig då jag tänt på.

Sen åker vi till Nöjet och dansar!
Senast redigerad av develi 2023-10-20 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in