Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Din klara redovisning av händelseförloppet visar med all önskvärd tydlighet vem som håller i taktpinnen, hur M sugs in i Js våldsspiral och slutligen görs delaktig i ett mordförsök.
Konflikten är Js, M är inte på minsta vis del av den.
Vem fan bryr sig om vem som initialt bråkar med väninnan JA?
Maja är en jävla medlöpare som GYNNAR det som sker. Hon STÄRKER Johannas galenskaper.
Som väninnan AS sa så tog Maja Johannas parti mot Tove.
Som väninnan JA sa så avbröt hon relationen med Maja för hon ansåg att hon skulle ta Johannas parti.
Citat:
Ju drar sig undan och M mister oförskylt en vän som hon önskat ha kvar.
Vad skedde?
Jo, planerad sleepover där JA ska mördas.
Opponerar sig Maja?
Nix.
Hakar hon på Johanna och trakasserar sin fd väninna JA efter Nöjet?
Japp.
Hon är ett vider - likt Johanna - som tillåter detta - oavsett om konflikten är i grunden är Johannas.
Citat:
M reagerar på Js makabra lösning av konflikten och vägrar delta. Hon har själv ingenting emot Ju. Trots sina protester gör J henne medskyldig till mordförsök genom att uppmana henne att agera alibi. Det är inte Ms initiativ.
Vad svamlar du om?
Maja har inte protesterat öht ang nån "Ju" vilket jag förmodar är JA.
Alibi - som hon inte tycks ha problem att byta ut mot att vara på BP - är mot exet H.
Uppenbart har hon något emot henne om hon ber henne dra åt helvete i september och likaså verkar vilja slåss på Nöjet i oktober.
Citat:
Hur mycket man än betonar Ms "val och ansvar" är det följder av Js påverkan, ingenting som M initierat, önskat eller ens varit bekväm med.
Spelar ingen roll.
Om jag ber dig hänga med på sleepover för jag vill gärna gå och mörda - så är du en riktig idiot om du inte protesterar.
Du är en medlöpare av stora mått.
Du är en ännu större idiot om du bejakar relationen så hårt att du hänger med på att bära lik när väl mord är ett faktum, ljuger och tiger då anhöriga gråter.
... Och jag kan tala om att du inte enbart kan skylla på mig om du är med på att planera sleepover ändå, och sen undrar hur det gick för mig då jag tänt på.
Sen åker vi till Nöjet och dansar!