Citat:
Ursprungligen postat av
tollborg
Det förekommer väldigt många anklagelser utan grund här nu. I sammanhanget kan det nog vara bra att känna till att de finns indikationer på att en person som vill SW väldigt illa efter en privat relation av oklar anledning tillåtits uttala sig i utredningen trots att hen inte alls hade med händelserna (som sedan ledde till avsked) att göra. Denna person har i flera år i olika omgångar ägnat sig åt smutskastning till hans vänner likväl som i allmänhet online.
Alla som känner SW vet att han är en väldigt ansvarstagande person och att han försökt göra vad han kan för att ställa detta misstag till rätta, exempelvis genom att inte överklaga beslutet eller annat som skulle kunna ifrågasättas i processen.
Man kan absolut ha medlidande med offren i händelsen och det har jag också men man får ställa det i proportion till vad som faktiskt hände och de konsekvenser som SW fått bära. Någon gång blir det också dags att gå vidare.
Jag antar att denne personen kunnat uttala sig om substansmissbruk och dylikt, vilket är en stark grund för avskedande enligt GU:s regler. Därför var det vittnesmålet nog väldigt viktigt i sammanhanget och det har även tagits med i utredningen. Så helt irrelevant verkar det ju inte ha varit.
Jag tror inte personen vill SW illa av oklar anledning, som du så fint uttrycker dig. Jag skulle nog inte kalla att sprida videos när denne personen bryter ihop till advokatkollleger, studenter och före detta studenter i syfte att förödmjuka och nedvärdera denne räknas som en "oklar" anledning. Dessutom är det förtal. Ironiskt nog var det inte många av personerna som såg videon som tycket synd om SW när han visade videon i ett försök att framhäva att han var utsatt, utan istället ansåg många att visa upp en sån här video såpass mycket snarare pekar på empatibrist och narcissistiska tendenser. Offerkoftan tillhör också den typen av tendenser för kännedom. Det måste också skett av helt oklart anledning att efter relationen var slut började SW parkera på dennes gata 8 veckor i rad vid samma dag, samma tid genom att antingen stanna eller promenera promenera utanför hennes port då han kunde hennes schema. Fotobevis finns. I ett helt år stalkade hans vänner hennes sociala medier och han började dyka upp på kaféer och pubar precis där hon bodde.
Någon självinsikt förväntar man ju sig inte, men en utredning om narcissistisk personlighetssyndrom kan nog vara på sin plats. Det kan väl alla som känner honom och älskar honom så himla mycket göra honom en tjänst och se till att han kommer iväg på en sådan. Hjälp finns att få. Styrkekramar.