Citat:
Ursprungligen postat av
arkivarie09
Ingen ska förlora anseende, arbete eller karriärsmöjligheter på grund av rykten.
Du verkar ha bättre insyn både i ärendet och i JI generellt. Jag har bara läst det som står här på Flashback och det som stod i tidningar förra året när det hände.
Drar öronen åt mig bara då jag har dåliga erfarenheter av när vänner och kollegor är överslätande även när det gäller allvarliga beteenden som skadat de utsatta. Inte bara vad gäller mående, det är ju inte alls ovanligt att sexuella trakasserier får konsekvenser för de utsattas karriärer.
Det gäller ju dessutom här inte vilket jobb eller vilket ämnesområde som helst, utan först är det ett sammanhang med unga studenter och sedan med unga människor. Kravet på beteendet måste nödvändigtvis vara högre.
Men igen, vet ju inte exakt vad som legat till grund för avskedandet - men tydligen har bedömningen ju varit att det är tillräckligt allvarligt.
Ja, det har jag. Och även i ett antal av de privata konflikter som finns invävda i detta. Med bakgrund i det tycker jag också att den ensidiga rapporteringen kan ifrågasättas men media gillar väl en bra story, även om den målar upp en väldigt skev bild.
Samma här och det finns absolut inget att försvara i den enskilda händelsen. Det är jätteviktigt att juristkåren jobbar med att bete sig professionellt i alla avseenden (och det finns tyvärr väldigt många som skulle behöva rannsaka sig själva där).
Det var ju också så att beslutet inte bestreds så det blev heller inte utsatt för någon större prövning (vilket ju berodde på att han ville ta sitt ansvar, oavsett vad de kom fram till). Någonstans får också straffet att förlora ett arbete som man lagt ned hela sin själ i under så lång tid vara tillräckligt.