2023-10-20, 03:18
Medlem
Dessa rättegångar har slafsats igenom. Man har verkligen inte vänt på många stenar. Lättvindiga frågor som gett mesiga oklara svar.
Detta skulle tagit fem ggr så lång tid att genomföra och fler vittnen kallats. Samt… omtag och vänt och vridit på frågorna till dessa två obehagliga varelser!
Citera
2023-10-20, 03:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Dessa rättegångar har slafsats igenom. Man har verkligen inte vänt på många stenar. Lättvindiga frågor som gett mesiga oklara svar.
Detta skulle tagit fem ggr så lång tid att genomföra och fler vittnen kallats. Samt… omtag och vänt och vridit på frågorna till dessa två obehagliga varelser!

Ja. Det har daltats med dem för att de är tjejer och tidigare ostraffade. "Det måste vara en olyckshändelse." GW och hans svans har inte velat inse ondskan för att den inte ser ut som de är vana vid.
Citera
2023-10-20, 04:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Ja. Ett enormt huvudprotokoll kokade ner till få rättegångsdagar - i ett rättsfall där indiciekedjor och röd tråd om händelseförlopp i slutplädering är av vikt.
Noll motfrågor om Majas lögner med sidhänvisning till fup varav det fanns en ny chans med ny ÅK i HovR att konfrontera.
Det bidde en tummetott och därefter dömer rätten, dvs utifrån omedelbarhetsprincipen.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja. Det har daltats med dem för att de är tjejer och tidigare ostraffade. "Det måste vara en olyckshändelse." GW och hans svans har inte velat inse ondskan för att den inte ser ut som de är vana vid.
Ligger det nog en hel del i.
Det är synd att det inte är som i Danmark där det sker en sk mentalerklæring (dvs en mer grundlig psykiatrisk us) och ingen sketen 1 timmes P7a för juridisk bedömning om APS, som på sin höjd skickar vidare om det verkar susa i kupan. Först då går de all-in.
Varav det ger mycket vägledning vad de har att göra med och det presenteras av ÅK i slutet på rättegången. Hur kyligt en åtalat beskrivit det som hänt, hur vederbörande interagerat osv.
Citera
2023-10-20, 04:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
(...)så finns inte ett enda, inte ett enda, skäl, till varför polisen skulle gripa Maja den där måndagsförmiddagen.
Och det är precis det jag säger. De hade inga skäl. Det fanns ingenting som misstänkliggjorde Maja.
(..)
Guilt by association kallas det fel som polisen gjorde den där måndagen när de grep Maja, och det fick allvarliga konsekvenser för utredningen.
Du är så fel ute att det är bättre du gör dig själv en tjänst och lägger ner.

Finns absolut ingen som finner dig trovärdig om du så upprepar samma sak tills du synkoperar i din iver att dalta med Maja.
Citera
2023-10-20, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan svamlar du om?

Maja är för det första inte som nån normal tonåring så lätt som hon ljuger och ser helt normal ut inför föräldrarna.
Timmar efter att ha burit ett lik.

Hon hade inte berättat ett skit - EFTERSOM hon redan startar sina lögner hemma - utan Johannas hjälp.

Hon såg inte ens stressad ut då Johanna skulle hämta henne.

Du är ett komplett psykfall om du anser att Maja inte skulle häktats.
Aa men precis..hon sitter t om och äter med föräldrar timmar efter hon burit på ett lik vem tusan hade haft matlust efter det?
Citera
2023-10-20, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller helt med.
MH har spela dummare än hon är och på detta sätt vunnit hela spelet pga detta. Synd att både TR och HR har gått på denna manipulation.

Sover man verkligen igenom dunder och brak och signal från dörrklockan? Utan att reflektera?
Det finns inte en chans att hon har sovit
Ett märkligt sovschema som jag i min enfald inte trodde att en domstol skulle köpa

De anländer till J bostad ca 01.52
Sovtid ca 15 min fram till toabesök
1.a toabesök 02.19
Sovtid ca 6-7 min. fram till nästa toabesök
Toabesök 2 / Tid ca 02.25
Sen aktivitet i mob efter det 02.33
Var det då halvt dolda id ansiktsanvisningen mob visade eller var det toabesök igen ?
Eller vad gjorde Maja då?
Hur som så kan det knappast funnits utrymme för sovtid mellan toabesöket 02.25 fram till 02.33

J måste ha varit väldigt snabb mella Majas toabesök att mörda Tove och sen gömma kroppen för Maja

Jag får inte ihop det alls som trovärdigt
Senast redigerad av Anedin 2023-10-20 kl. 06:48.
Citera
2023-10-20, 06:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Aa men precis..hon sitter t om och äter med föräldrar timmar efter hon burit på ett lik vem tusan hade haft matlust efter det?
Ja, va gott.

Sen är det McD då de ska planera hur de ska ljuga.
Hon blev väl inte mätt på Cheeseburgaren som J gärna ville fylleköra och hämta kl 03.
Special for you My friend. ❤️
Citera
2023-10-20, 06:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det finns inte en chans att hon har sovit
Ett märkligt sovschema som jag i min enfald inte trodde att en domstol skulle köpa

De anländer till J bostad ca 01.52
Sovtid ca 15 min fram till toabesök
1.a toabesök 02.19
Sovtid ca 8 min. fram till nästa toabesök
Toabesök 2 / Tid ca 02.25
Sen aktivitet i mob efter det 02.33
Var det då halvt dolda id ansiktsanvisningen mob visade eller var det toabesök igen ?
Eller vad gjorde Maja då?
Hur som så kan det knappast funnits utrymme för sovtid mellan toabesöket 02.25 fram till 02.33

J måste ha varit väldigt snabb mella Majas toabesök att mörda Tove och sen gömma kroppen för Maja

Jag får inte ihop det alls som trovärdigt
Plus att J släpat Tove till en närliggande garderob och dragit ut lådan under sängen och hämtat lakan.
Citera
2023-10-20, 06:45
Medlem
- Maja, frågade du Johanna något under bilkörningen efter ni burit in kroppen?

- öööh, nä…

-OK. Frågade du henne något på hemvägen?

- öööh, nä.

Trovärdigt??
Citera
2023-10-20, 06:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, jag förklarar att det inte finns några belägg för att deras relation varit destruktiv dom emellan. Att relationen inte sett ut som en klassisk parrelation där den ena utnyttjat den andre. Men att deras tighta vänskap blivit förödande för andra. Detta är fakta, vi har sett resultatet och det finns stöd för denna tes i FUP.

Nej, jag ser det heller inte som en klassisk destruktiv parrelation.
Men offret i en sådan relation märker väl inte av att förövaren påverkar dem? Jag menar då inte att de inte skulle märka av fysiskt våld utan att deras tankar och värderingar påverkas.

Citat:
Det som det inte finns stöd för är den teori du precis postade, att J indoktrinerat M med sina sjuka fantasier och M har varit helt aningslös. Att M blivit mör och avtrubbad efter att J har bearbetat henne.

Det jag avsett med aningslös är att hon troligtvis inte reflekterat över att vad hon sagt och gjort kan ha gett J vind i seglen.

Jag relaterar avtrubbningen till Ms förhör där hon redogör för sin syn på konfliktlösning och sedan förhören där hon berättar om bränderna som vore de ett fullt normalt inslag I tillvaron, trots att hon säger sig ta avstånd.
Diskrepansen mellan hennes inställning och hennes sätt att berätta om bränderna tolkar jag som en tillvänjning, normalisering, som J står bakom. Jag ser det som destruktivt.

"M: Ja. Hon, men som jag tänker, jag tänker liksom om jag blir osams med människor eller inte tycker om människor då alltså jag backar ju liksom och bara okej vi behöver inte vara vänner och vi och så där och släpper det men hon får ju någon slags alltså hon blir manisk skulle jag nästan säga i att och hon ska hämnas och ja allt det där."

"M: För det är också, ja men de här brandgrejerna är ju, alltså det är saker jag har försökt förtränga och ja som har varit förträngda också för det mesta.
F: Och varför blev det så att du har så att säga försökt att förtränga det?
M: För att det har varit så jobbigt."

Hon förefaller inte varit obrydd och hon vet att det är väldigt fel.
Om jag inte missminner mig har hon sagt vid något tillfälle, minns dock inte när och hittar inte igen det, att hon även gjort så tidigare, alltså trängt undan sådant som varit för jobbigt att ha snurrande i huvudet.

Lite aningslöshet tillsammans med inställsamhet anas även hos F:
"Hur reagerade du om branden?
Då sa jag att jag förstod henne. Hampus hade behandlat henne illa. Men nu fattar jag ju att det inte var normalt att elda upp en dörr. Det fattade jag väl då med."

Citat:
I förhöret med Maja den 15/11 då hon misstänker att Johanna kan ha något att göra med Toves död, förklarar hon hur hon känner för Johanna. Hon får direkta frågor om något är dåligt med deras relation. Ja, du kan läsa svaren själv.

F: Nej. Nej. Om du tänker på din relation till Johanna, eh, hur känner du i själen då?
M: Eh, nej jag vet inte riktigt.
F: Hur känns det inom dig när du tänker på Johanna?
M: Eh, alltså just nu i den här situationen så känns det både bra och dåligt.
F: Okej vad är det som känns bra?
M: Eh, nej men alltså hon är min trygghet och så. Ja vi delar väldigt mycket i livet.
F: Mmm, vad är det ni delar?
M: Ja, eh vi, mycket alltså interna skämt, mycket ja vad ska man säga, upplevelser som vi har
gjort tillsammans.
F: Och så sa du det är både bra och dåligt. Och det bra sa du nu och vad är dåligt?
M: Ja alltså som, eh, alltså de som har kommit fram liksom med hela Tove grejen. Saker som
kommit fram på Johanna och det känns inte bra.
F: Och nu när du säger så vad är det du tänker på då? Som har kommit fram?
M: Jo men det här med mobilen att hennes, ja hennes mobil och så har ju varit där, där Toves
hittades. Ja och att hon har varit tillbaka där dagen efter, eh, och ja att hon har varit på
Dollarstore och köpt lakan och kemisk bensin och skit.

F: Finns det omständigheter i din relation till Johanna som har påverkat dig på ett sätt som
inte är bra? Det var kanske en svår fråga.

" F: Om du tänker på din relation till Johanna, finns det någonting dåligt i den?
M: Alltså ja, alltså man krockar ju liksom ibland, eh, i vad man tycker och tänker i, ja, hur
ska man säga? Eh, alltså det som, eh, nej men vi ses eller folk ser oss ibland som samma person och så, att ja, som att vi, ja tänker likadant om allt, att vi är ja.
F: Du sa folk.
M: Mmm.
F: Ja. Folk ser det så?
M: Mmm.
F: Ja och på vilket sätt är det? På vilket sätt är det så? Att folk ser er så? Hur kommer det sig
att folk ser er så?
M: Nej men vi umgås mycket. Vi, jag har fått höra att vi pratar likadant. Ja vi har ju våra
interna saker vi säger. Eh, vi ja. Mmm.
Jo, M har tidigare bara sett positivt på deras vänskap då hon har känt sig sedd och lyft, trots att hon belastats med Js mordiska tankar som hon inte kunnat hantera utan gömt undan i sitt djupa inre. J har bäddat med bomull och inneslutit M i sin bubbla.
Bubblan utökas med illharjenstoryn som J uppmanar M identifiera sig med, fylla, fall och kräkander.

Inte förrän i häktet,, när hon fått lite distans och lugn och ro börjar så sakteliga bubblan krackelera och verkligheten tränga sig på. FL gör tappra försök att få henne ur bubblan.

M upplever det tydligen jobbigt att folk ser dem som en person som tänker och tycker lika, vilket helt klart talar emot att Js tankar blivit hennes, så hjärntvättad är hon inte.
Det säger samtidigt att det som syns utåt inte överensstämmer med vad som finns under skalet. Folk missuppfattar henne.

Falskheten hon uppvisar här, och vid flera andra tillfällen, är dock ett observandum. Hur mycket är sant och vad är efterhandkonstruktioner eller rena lögner?
Citera
2023-10-20, 06:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Klockrent!
Först slår du dig för bröstet och påstår att du inte nedvärderar folk i tråden.
Sedan skriver du att det är varningsklocka på mig, Narc beteende.
Ingen kan underminera sig själv som du!

Maja är ett unikum av intelligens jämfört med dig. Hon borde inte gripits på måndagen, och om hon inte gjort det hade hon helt säkert berättat inom kort, när mediecirkusen kring sökandet efter Tove drog igång. Då hade allt kommit fram mycket fortare, och polisen hade sluppit skämmas för alla sina misstag i utredningen.
Håller med - Maja hade berättat i hiskelig fart , men grips och sätts i förvar - det skrämde Maja till tystnad - livstidsdom - massvis med nya tankar och förtvivlan.

Må Maja ha all den frid som hon fråntogs under drygt ett års tid , kan bara se en ordentlig skadestånds summa utbetalas till Majas konto .. minst 1.5 miljon.. för svek och misstro.
Citera
2023-10-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Plus att J släpat Tove till en närliggande garderob och dragit ut lådan under sängen och hämtat lakan.

Ja och en hård duns som får grannen att fundera på om de ska ringa polis och sen grannen plingar på ett par gånger
Det är Majas lögn om att hon sover och varken sett eller hört någonting som jag reagerar på
Det är inte trovärdigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in