Citat:
Ursprungligen postat av
Pythia_88
Var det inte som så att T:s pojkvän skickade ett meddelande till M där han frågar M om hon vet var T är innan M blev häktad för människorov?
Ja men precis.
En resumé:
SÖNDAG MORGON OCH DAG
◼️"Kl. 05:50 spelar telefonen bl.a. ett mobilspel vid namn Dream Games: Royal Match.
Kl. 05.53:00 skickar AW, Toves pojkvän, ett meddelande på Snapchat med innehållet: ”Är Tove med er?”. Detta besvaras inte vid tidpunkten.
Kl. 06:02:27 startas applikationen Pinterest."
" Meddelandet från AW besvarades först kl. 12:11:05 då
Maja skrev ”Nej hon gick hem”.
◼️Sen ljuger hon sina föräldrar rätt i ansiktet hemma och ser normal ut.
Hon har varit på efterfest hos sitt KK.
Hon har nog haft en ganska bra kväll trodde hennes mor.
När Johanna hämtar henne på kvällen ser hon inte stressad ut.
SÖNDAG KVÄLL
◼️Vidare så ljög hon för sin far då hon satt vid Illharjen:
" Kl. 19:57:49 skriver Majas pappa ett SMS med följande innehåll: ”Har du hört att Tove Tönnis är försvunnen?
Maja svarar ”
Ja delade det på snapp!! Helt sjukt!”
Varpå Majas pappa skriver igen: ”Eller hur? Har hon mått dåligt eller?
Maja svarar igen: ”Jag vet inte men jag tror det”
◼️Polisförhör vid Illharjen kl 20:57:
"Efter en stund mår Maja ännu sämre och går därför ut till Tove och Maja och säger att hon mår dåligt. Johanna ska i samband med detta sagt hejdå till Tove.
Maja går in till badrummet och ser därför inte om Tove lämnar.
Väl inne på toa berättar Maja att hon spytt och även ramlat runt till följd av sin berusning så hon beskriver en tumult inne i badrummet.
Efter detta ska Johanna ha åkt till McDonalds och köpt mat till Maja för att hon skulle må bättre vilket hon gjorde efter ett tag. Cirka 05 kör Johanna hem Maja till Majas hemadress. "
Lögnerna och förnekande startar således redan på söndag och håller i sig hela vägen in i häktningen i 47 dagar.
"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni."
Vältränad lögnare med andra ord.