2023-10-19, 22:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jaha så du tycker att polis ska låta bli att ta in misstänkta för annars blir dom musslor Om du inte visste det så är det polisens arbete r att låsa in misstänkta brottslingar

Den där Maja hade kunnat i så fall berättat för föräldrar på söndagen och inte musslat till sig redan då i hemmet

Det verkar saknas hederlig moral i dig

En snigel tänker fortare än dig. Jag har redan själv skrivit det mesta av det du skriver ovan.

Polisen skall "ta in" misstänkta, och sedan gripa de som det finns skälig anledning att gripa, som i detta fall Johanna. Det som ledde till gripandena var nämligen att Johanna, inte Maja, åkte till donken med Toves mobil, samt någon lögn som Johanna drog till med om cykeln vill jag minnas det var. Återigen inte Maja.

Maja åkte med på gripandet på ett bananskal. Det påstår jag var fel av polisen. Och om de inte hade gjort det felet, så hade säkert Maja berättat mycket tidigare om vad som hade hänt. Därom är jag övertygad. Att den press som Maja utsattes för som gripen och häktad ledde till att hon vände sig inåt tog det sedan en månad för polisen att fatta, så att de kunde lägga om sin strategi och få Maja att öppna upp.

Hade Maja varit ute i det fria och sett hela sin omgivning gå upp i limningen i sitt sökande efter Tove, så hade hon berättat mycket snabbare, var så säker.
Citera
2023-10-19, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
En snigel tänker fortare än dig. Jag har redan själv skrivit det mesta av det du skriver ovan.

Polisen skall "ta in" misstänkta, och sedan gripa de som det finns skälig anledning att gripa, som i detta fall Johanna. Det som ledde till gripandena var nämligen att Johanna, inte Maja, åkte till donken med Toves mobil, samt någon lögn som Johanna drog till med om cykeln vill jag minnas det var. Återigen inte Maja.

Maja åkte med på gripandet på ett bananskal. Det påstår jag var fel av polisen. Och om de inte hade gjort det felet, så hade säkert Maja berättat mycket tidigare om vad som hade hänt. Därom är jag övertygad. Att den press som Maja utsattes för som gripen och häktad ledde till att hon vände sig inåt tog det sedan en månad för polisen att fatta, så att de kunde lägga om sin strategi och få Maja att öppna upp.

Hade Maja varit ute i det fria och sett hela sin omgivning gå upp i limningen i sitt sökande efter Tove, så hade hon berättat mycket snabbare, var så säker.
Så en person som gjort sig skyldig till griftefrid skulle inte plockas in av polis??
Citera
2023-10-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Clea är nog ett litet vildjur på mer än ett sätt haha ja sanna mina ord det var roligt sagt. Det hade vart en tolvtaggare att ta hem. Men nåja utifrån att JJ är den som ska ta den stora smällen har jag sagt hela tiden 7-8 år på henne tot. Förmodligen maxstraff för grovt gravfridsbrott och utöver det en grov misshandel med nära maxstraff. Betydligt bättre än livstid för mord. Och som du säger domen kommer nästa onsdag. Herregud vad detta stackars forum kommer brinna då när Rullmans pojkar går bärsärk.

Jag undrar lite över varför den högutbildade personen inom Psykiatrin framfört, att det är just Fröken Janss*n som skall få ta den stora smällen i just detta fallet ? ... De fanns nämligen två personer som under natten den 16:e Oktober 2022 och, vilke tvenne fröknar i samförstånd då begick brottsliga handlingar.

Sedan och vidare sagt, så har du överhuvudtaget inte den blekaste aning om vad Fröken Janss*n kommer att få för straff när domen skall bordas under Onsdagen den 25:e Oktober 2023 klockan 13:00 eftermiddagstid.

Jag tycker också att du gott kan lära dig att sluta emanera dig med tramsigheter beträffande Åklagaren R*llman och hans medarbetare.

Du får mer än gärna svara på min fråga när du återvänder till forumet efter din nu, en månads avstängning

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så en person som gjort sig skyldig till griftefrid skulle inte plockas in av polis??

Men snälla du, Blixten har ju på ett pedagogiskt sätt förklarat att Maja visste inte vad ett gravfridsbrott är för något, Så hon bör därmed inte häktas för något som hon inte begriper.

Att inte maskeradligan eller militärligan åberopade samma sak begriper jag inte.

Jaså nej vi hade ingen aning om att det är brottsligt att råna banker och postkontor.
Citera
2023-10-19, 22:40
Medlem
Citat:

Det kan du ha en poäng i särskilt om Johanna blev häktad och inte Maja. Då skulle hon blivit utsatt för en helt annan typ av press. Maja började ju prata med samsittaren ungefär samtidigt som hon fick tillgång till att följa nyheter. Om jag minns rätt.
Citera
2023-10-19, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Var det inte som så att T:s pojkvän skickade ett meddelande till M där han frågar M om hon vet var T är innan M blev häktad för människorov?
Ja men precis.
En resumé:

SÖNDAG MORGON OCH DAG

◼️"Kl. 05:50 spelar telefonen bl.a. ett mobilspel vid namn Dream Games: Royal Match.
Kl. 05.53:00 skickar AW, Toves pojkvän, ett meddelande på Snapchat med innehållet: ”Är Tove med er?”. Detta besvaras inte vid tidpunkten.
Kl. 06:02:27 startas applikationen Pinterest."

" Meddelandet från AW besvarades först kl. 12:11:05 då Maja skrev ”Nej hon gick hem”.

◼️Sen ljuger hon sina föräldrar rätt i ansiktet hemma och ser normal ut.
Hon har varit på efterfest hos sitt KK.
Hon har nog haft en ganska bra kväll trodde hennes mor.
När Johanna hämtar henne på kvällen ser hon inte stressad ut.

SÖNDAG KVÄLL

◼️Vidare så ljög hon för sin far då hon satt vid Illharjen:

" Kl. 19:57:49 skriver Majas pappa ett SMS med följande innehåll: ”Har du hört att Tove Tönnis är försvunnen?
Maja svarar ”Ja delade det på snapp!! Helt sjukt!”
Varpå Majas pappa skriver igen: ”Eller hur? Har hon mått dåligt eller?
Maja svarar igen: ”Jag vet inte men jag tror det”

◼️Polisförhör vid Illharjen kl 20:57:

"Efter en stund mår Maja ännu sämre och går därför ut till Tove och Maja och säger att hon mår dåligt. Johanna ska i samband med detta sagt hejdå till Tove.
Maja går in till badrummet och ser därför inte om Tove lämnar.
Väl inne på toa berättar Maja att hon spytt och även ramlat runt till följd av sin berusning så hon beskriver en tumult inne i badrummet.
Efter detta ska Johanna ha åkt till McDonalds och köpt mat till Maja för att hon skulle må bättre vilket hon gjorde efter ett tag. Cirka 05 kör Johanna hem Maja till Majas hemadress. "

Lögnerna och förnekande startar således redan på söndag och håller i sig hela vägen in i häktningen i 47 dagar.

"Vet du vad som hänt Tove?
Nej, jag undrar lika mycket som ni."

Vältränad lögnare med andra ord.
Senast redigerad av develi 2023-10-19 kl. 22:52.
Citera
2023-10-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det kan du ha en poäng i särskilt om Johanna blev häktad och inte Maja. Då skulle hon blivit utsatt för en helt annan typ av press. Maja började ju prata med samsittaren ungefär samtidigt som hon fick tillgång till att följa nyheter. Om jag minns rätt.

Problemet med det är att Maja ljög för Toves pojkvän och sin egen far dagen efter så sannolikheten att Maja skulle berätta något som helst ser jag som helt obefintlig, eller menar du att hon helt plötsligt ut av det blå börjar berätta bara hon slapp att bli inlåst??
Citera
2023-10-19, 22:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia

Ja visst, så snart Maja inte blev pressad, fick veta hur det stod till utanför sin isolering, och fick möjlighet att prata med andra, så började hon genast berätta. Inte ens polisen som hade henne i sitt våld fick höra det först, det fick samsittaren.

Och än mer intressant, trots att samsittaren fått veta, så berättade Maja inte för polisen i det första förhöret efter det, utan Maja begärde själv ett påföljande förhör där hon berättade. Det visar än tydligare att Maja var mer obenägen att tala med polisen, än för andra, och att hon behövde ha lite kontroll på situationen, för att vara bekväm med att berätta. Hon berättar när hon är redo, inte när någon annan kräver det av henne. Det stämmer exakt in på den profil som de som känner Maja tillskriver henne, särskilt coachen som väl var den som till sist fick polisen att inse sina misstag i förhörstekniken av Maja.
Citera
2023-10-19, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja visst, så snart Maja inte blev pressad, fick veta hur det stod till utanför sin isolering, och fick möjlighet att prata med andra, så började hon genast berätta. Inte ens polisen som hade henne i sitt våld fick höra det först, det fick samsittaren.

Och än mer intressant, trots att samsittaren fått veta, så berättade Maja inte för polisen i det första förhöret efter det, utan Maja begärde själv ett påföljande förhör där hon berättade. Det visar än tydligare att Maja var mer obenägen att tala med polisen, än för andra, och att hon behövde ha lite kontroll på situationen, för att vara bekväm med att berätta. Hon berättar när hon är redo, inte när någon annan kräver det av henne. Det stämmer exakt in på den profil som de som känner Maja tillskriver henne, särskilt coachen som väl var den som till sist fick polisen att inse sina misstag i förhörstekniken av Maja.

Pressad... Hon ljuger konstant sen söndag:
Inför A*bin, inför sina föräldrar IRL, i sms till sin far och förhör av polis innan häktning.

Vaneljugare.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-10-19, 23:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Pressad... Hon ljuger konstant sen söndag:
Inför A*bin, inför sina föräldrar IRL, i sms till sin far och förhör av polis innan häktning.

Vaneljugare.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Men, sitter du och läser mina inlägg nu igen. Du skulle ju inte göra det.
Man kan verkligen inte lita på någonting du skriver!

Maja är som vilken normal tonåring som helst, med undantag för vissa diagnoser. Men å andra sidan så är det väl mer normalt med än utan någon diagnos för dagens ungdomar.

Polisen gjorde både fel och ett misstag som grep Maja. Hade de gjort rätt och inte gripit henne, så hade hon berättat allt mycket tidigare, och då hade polisen inte heller behövt skämmas över att missa ledtråden till Toves kropp i tre veckor. Skamligt, skamligt, skamligt, av polisen. Faktiskt.
Citera
2023-10-19, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Men, sitter du och läser mina inlägg nu igen. Du skulle ju inte göra det.
Man kan verkligen inte lita på någonting du skriver!

Maja är som vilken normal tonåring som helst, med undantag för vissa diagnoser. Men å andra sidan så är det väl mer normalt med än utan någon diagnos för dagens ungdomar.

Polisen gjorde både fel och ett misstag som grep Maja. Hade de gjort rätt och inte gripit henne, så hade hon berättat allt mycket tidigare, och då hade polisen inte heller behövt skämmas över att missa ledtråden till Toves kropp i tre veckor. Skamligt, skamligt, skamligt, av polisen. Faktiskt.
Vad fan svamlar du om?

Maja är för det första inte som nån normal tonåring så lätt som hon ljuger och ser helt normal ut inför föräldrarna.
Timmar efter att ha burit ett lik.

Hon hade inte berättat ett skit - EFTERSOM hon redan startar sina lögner hemma - utan Johannas hjälp.

Hon såg inte ens stressad ut då Johanna skulle hämta henne.

Du är ett komplett psykfall om du anser att Maja inte skulle häktats.
Citera
2023-10-19, 23:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan svamlar du om?

Maja är för det första inte som nån normal tonåring så lätt som hon ljuger och ser helt normal ut inför föräldrarna.
Timmar efter att ha burit ett lik.

Hon hade inte berättat ett skit - EFTERSOM hon redan startar sina lögner hemma - utan Johannas hjälp.

Hon såg inte ens stressad ut då Johanna skulle hämta henne.

Du är ett komplett psykfall om du anser att Maja inte skulle häktats.

Ett komplett psykfall, fin projektion där

Självklart skulle Maja inte ha häktats, det var både fel och ett utredningstekniskt misstag. Men polisen och åklagaren har snitslat den här utredningen med sina misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in