2023-10-19, 23:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bevis? Dumjävel, misstankar räcker. Polisen körde henne inte direkt till en rättegång.

Nej, misstankar räcker inte, det måste finnas skäl för misstankarna. Har du inte ens fattat det. Dumjävel.
Citera
2023-10-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har ju nämnt att hon är manipulativ, ljuger ohämmat och enkelt, förefaller oberörd, har än inte visat nån empati, antar gärna en offerroll och sjukdomsvinst - samt njuter av att vara i centrum då Johanna höjer henne till skyarna. Hon är otacksam och gnäller på föräldrarna, gnäller över sin bror.
Hon suger i sig energi i mindre kretsar, är neurotisk med en historik av ångest, su och depression och agerar mer bakåtlutad ihop med J.
Trots sin sk skörhet är hon en bitch och hyser agg när det faller henne på läppen.

Jag har då undrat om hon möjligen kan kvala in som CN. För nåt mer galet än ADD är det med människan och starkare än hon vill ge sken av är hon.

Vad det gäller deras konstellation tror jag dock det är win-win för Johanna är en otrevlig part, full av hämnd. men mer driftig och extrovert.

Jag tror också att Johanna är en otrevlig människa men hon är mer för att gå all in och därför lättare att genomskåda medans Maja är mer försiktig där i kulisserna och vill inte synas allt för mycket, utan hon blir den som försvinner i mängden tills det är dags att slå till.

Jag kan inte låta bli att tänka på Majas lätthet för att ta till lögner, En normal människa som ljuger brukar bli torr i munnen eller flacka med blicken, vissa blir svett i handflatorna, men ingen har vittnat om att Maja någonsin har uppvisat denna symptom.
Citera
2023-10-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, misstankar räcker inte, det måste finnas skäl för misstankarna. Har du inte ens fattat det. Dumjävel.

Och vad säger sannolika skäl dej för något????
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Maja är ett unikum av intelligens jämfört med dig. Hon borde inte gripits på måndagen, och om hon inte gjort det hade hon helt säkert berättat inom kort, när mediecirkusen kring sökandet efter Tove drog igång. Då hade allt kommit fram mycket fortare, och polisen hade sluppit skämmas för alla sina misstag i utredningen.
Skönt att nån äntligen tillkännager att Maja är smartare än hon framställs här.
Kudos.

Maja hade inte erkänt - trots "mediecirkusen" som av givna skäl drog igång när en ung tjej plötsligt försvinner.
Likt tex Lisa Holm.

Initialt så ljög Maja att om Tove gått hem.
Likt Johanna.
Maja hade snarare greppat tag i benen och burit ut henne.

Vidare så ljög hon helt på egen hand mot föräldrarna och körde med att hon varit på efterfest. Hon uteslöt all kontakt med Tove.

Sen låtsas hon bli förskräckt inför sin far.
Vilket i sig påminner om hur hon spelade Allan och blev så förskräckt över Johannas sökord ang bränder.
Fullt medveten eftersom hon agerat alibi själv.

Hon diskuterade med sin far om att Tove nog mått dåligt.
Hon var snarare stendöd.

Sen har två lögnare beskrivit en rosenbeströdd promenad på väg mot lgh - rena metamorfosen eftersom de var aggressiva mot Tove bägge två på Nöjet.

Vidare höll bägge fast vid att Tove sa hej då.

Så ställ dig framför en spegel och tala med dig själv. Nån annan lyckas du nämligen inte grundlura med din bullshit om att hon nog erkänt om hon inte blivit häktad.
Vilket i sig hade varit rent tjänstefel av polis i det läget.
Citera
Medlem
Citat:

Och det fanns skäl för det! Den enda som är dum är du. Skulle Maja kolla i tråden skulle hon fan garva åt er som är så jävla lättlurade att ni gått på hennes lögner.
Citera
2023-10-20, 00:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag tror också att Johanna är en otrevlig människa men hon är mer för att gå all in och därför lättare att genomskåda medans Maja är mer försiktig där i kulisserna och vill inte synas allt för mycket, utan hon blir den som försvinner i mängden tills det är dags att slå till.
Exakt.
Johanna är rätt på och totalt vedervärdig i sin svartvita syn på tillvaron.
Vän - fiende.
Ovän -> död.

Maja är mer bedräglig ur ett perspektiv för hon gömmer sig i hennes kjolar.
Citat:
Jag kan inte låta bli att tänka på Majas lätthet för att ta till lögner, En normal människa som ljuger brukar bli torr i munnen eller flacka med blicken, vissa blir svett i handflatorna, men ingen har vittnat om att Maja någonsin har uppvisat denna symptom.
Enda gången hon visar reaktion var att skratta till i förhör då hon gick frågan om de hade ett mer intimt förhållande.
Enda gången hon bölar rätt ut i TR var vid tanken på Johannas ev frånfälle.
Senast redigerad av develi 2023-10-20 kl. 00:26.
Citera
2023-10-20, 00:17
Citat:
Skäl? Nyss var det bevis. Tror du inte folk ser när du backar?

Det fanns lika mycket som pekade mot Johanna som mot Maja.
Citera
2023-10-20, 00:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skäl? Nyss var det bevis. Tror du inte folk ser när du backar?

Det fanns lika mycket som pekade mot Johanna som mot Maja.

Det var precis det det inte gjorde, vilket jag redan förklarat. Läser du noga nog för att märka ord lär du ha läst det också. Men det låtsades du visst inte om. Genomskinlig som en glasruta du är.
Citera
2023-10-20, 00:48
Medlem
Citat:

Vi ska hålla god ton mellan varandra även om vi har olika åsikter.

Inte okej med dessa tillmälen du för dig med. Visar bara på vilken samhällsklass du tillhör!

Du menar alltså att det inte finns skäl för att hålla Maja i förvar då det framkom att det är bara två personer som har varit i den mördades umgänge när mordet begav sig?

Mycket märkligt måste jag säga, finns det ingen skäl för misstanke mot Maja då menar du?

Jag finner många skäl, löngner vokalerna eh,öh och hmm och till sist uttalade "jag vet inte, jag sov"

Suck, säger jag, antingen är man väldigt involverad i Maja eller så har man inte riktigt alla tallrikar på plats, hissen går inte upp på övervåningen, tänker inte fortsätta med liknelser.
Citera
2023-10-20, 01:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Vi ska hålla god ton mellan varandra även om vi har olika åsikter.

Bara så att jag inte missuppfattar vad du menar är god ton.

Det är alltså så här du menar med "god ton":

Citat:
Den som avsaknar intelligens här är tyvärr du, skaffa dig ett liv umgångs lite med verkligheten.

Jag antar att du har någon mental handikapp, men misströsta inte det finns nog medicin för dig med.

Förstår jag dig rätt då, din intelligensbefriade mentalt handikappade utan något liv IRL? Var det tillräckligt god ton för din smak? Du är verkligen precis lika korkad som Anedin.

Citat:
Inte okej med dessa tillmälen du för dig med. Visar bara på vilken samhällsklass du tillhör!

Vilken samhällsklass menar du att dessa tillmälen placerar dig i?

Citat:
Speciellt du flashmaner inkompetent som tror att du kan Juridik, gissar på att du är arbetslös pga mental sjukdom.

Är det samhällsklassen för mentalt sjuka och inkompetenta parasiter som du hör hemma i alltså?

Citat:
Du menar alltså att det inte finns skäl för att hålla Maja i förvar då det framkom att det är bara två personer som har varit i den mördades umgänge när mordet begav sig?

Mycket märkligt måste jag säga, finns det ingen skäl för misstanke mot Maja då menar du?

Vid vilket antal menar du att gränsen går?

Citat:
Jag finner många skäl, löngner vokalerna eh,öh och hmm och till sist uttalade "jag vet inte, jag sov"

Ja, om du kan visa lagrummet som brottsliggör eh, öh, och att sova, så kan vi diskutera vidare sen.
Juridiskt inkompetent och mentalt sjuk, var det så du kallade dig? Spot on!

Citat:
Suck, säger jag, antingen är man väldigt involverad i Maja eller så har man inte riktigt alla tallrikar på plats, hissen går inte upp på övervåningen, tänker inte fortsätta med liknelser.

Det är den goda tonen du plockar fram igen, förstår jag.
Du är en otrevlig korkad idiot, det visade du redan från start i denna tråden!

Jag kan bara notera att i allt dravel och all den goda ton du serverade ovan, så finns inte ett enda, inte ett enda, skäl, till varför polisen skulle gripa Maja den där måndagsförmiddagen.

Och det är precis det jag säger. De hade inga skäl. Det fanns ingenting som misstänkliggjorde Maja. Det var Johanna som hade satt sig själv i klistret genom att åka med Toves mobil till donken, och sedan servera polisen med lite lögner som avslöjades så fort de talade med grannen. Och så åkte Maja med in i arresten på ett bananskal. Felaktigt och klantigt av polisen. Hade de inte gjort det felet och det misstaget, så hade Maja helt säkert berättat sanningen tämligen omgående. Nu blev hon istället inlåst och isolerad med resultatet att hon isolerade sig själv och, som någon uttryckte det, knep käft. Polisen klantade till det så till den milda grad att Maja höll tyst i en dryg månad och inte ens berättade för polisen först om vad som hänt den där natten.

Guilt by association kallas det fel som polisen gjorde den där måndagen när de grep Maja, och det fick allvarliga konsekvenser för utredningen. Ja, det var ju förvisso polisen själva som fortsatte klanta till det, som ledde till att det blev allvarliga konsekvenser för utredningen. För de sket ju i att kolla upp vart Johanna åkt med sin mobil, i tre veckor, innan de kom på vad de glömt. Hade de gjort sitt jobb ordentligt kunde de hittat Tove redan på måndagen.
Citera
2023-10-20, 02:50
Medlem
[quote=zilvereko|86124583]
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil

Öh, Böööörtil.

Om inte Tove hade haft en klumpedunsa på runt 70 kg sittande på Toves bröst och mage och med ett mycket hårt stryptag runt hennes hals (som nästan gick in till halskotpelaren, enl rättsläkarna), då hade Tove levt idag.

Dödsorsak: kvävning
Dödssätt: strypning genom kvävning.

Men rent juridiskt sätt tycker du alltså att det skulle vara helt i sin ordning att fria även Johanna? Olycka? Trams!

Håller med det var absolut ingen olycka? 10 sekunder vem i hela universum tror på det !?!
Citera
2023-10-20, 03:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Och det är precis det jag säger. De hade inga skäl. Det fanns ingenting som misstänkliggjorde Maja. Det var Johanna som hade satt sig själv i klistret genom att åka med Toves mobil till donken, och sedan servera polisen med lite lögner som avslöjades så fort de talade med grannen. Och så åkte Maja med in i arresten på ett bananskal. Felaktigt och klantigt av polisen. Hade de inte gjort det felet och det misstaget, så hade Maja helt säkert berättat sanningen tämligen omgående. Nu blev hon istället inlåst och isolerad med resultatet att hon isolerade sig själv och, som någon uttryckte det, knep käft. Polisen klantade till det så till den milda grad att Maja höll tyst i en dryg månad och inte ens berättade för polisen först om vad som hänt den där natten.

Guilt by association kallas det fel som polisen gjorde den där måndagen när de grep Maja, och det fick allvarliga konsekvenser för utredningen. Ja, det var ju förvisso polisen själva som fortsatte klanta till det, som ledde till att det blev allvarliga konsekvenser för utredningen. För de sket ju i att kolla upp vart Johanna åkt med sin mobil, i tre veckor, innan de kom på vad de glömt. Hade de gjort sitt jobb ordentligt kunde de hittat Tove redan på måndagen.

Om Maja hade varit ärlig och empatisk, haft någon moral och samvete, varit oskyldig, så hade hon berättat på måndagen var TT var.

Då kunde hon ha fått empati och förståelse tillbaka och inte dömts till livstids fängelse. Men hon teg. Länge. Hon är bara värd förakt. Om hennes föräldrar vet att hon är skyldig men skyddar henne så är de också värda förakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in