2023-10-19, 17:37
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
jag känner igen det, och jag förstår inte
varför spenderar du flera timmar med en person du inte tänker träffa igen?
jag kan inte fatta varför? då jag inte skulle umgås en hel kväll eller knulla med en person jag inte vill träffa igen, vem gör det?

om du nu hade det så dåligt på din date att personen inte är värd att träffa igen men ändå sitter du där där i flera timmar, knullar och sedan är det HON som ställler frågan om vi ses igen? Hon som säger "jag hör av mig" ...
inte konstigt att män börjar ge upp...

Hur socialt efterbliven kan man bli?
snälla förklara detta som är min största fråga inom dateting 2023
Jag ser två möjliga förklaringar på rak arm.

1. Antingen är det som vanligt med kvinnor att de säger något utan att mena det. De vågar inte säga som det är, vill inte verka otrevliga osv. (vi behöver inte börja bråka om det och låsa tråden igen som vi gjorde sist)
2. Missförstånd. Båda tycker att bollen ligger hos den andre. Tjejen kanske har sagt "jag hör av mig", "vi ses igen" etc men hon kanske minns det som att hon sa "vi hörs" och väntar på att du hör av dig.

Man kan aldrig veta. Därför är det bra att utgå ifrån alternativ två och slänga iväg ett meddelande. Det förlorar man inget på.
Citera
2023-10-19, 18:21
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
glömde
flera dateas har sagt
"jag hör av mig " och jag ghostar aldrig någon"

så bollen är hos henne, då man hoppas kunna lita på att en vuxen kvinna håller sitt ord
om hon inte gör det så är ingen jag vill ge min tid på något sätt

I mina öron låter det ändå som hon inte var direkt intressant för din del heller? Glömde och att hävda bestämt att ”bollen är hos henne” genom att köra spelet där man ska se om den andra hör av sig först blir rätt kontraproduktivt om man nu är intresserad.
Hon kanske också sitter och känner precis som du, att det är konstigt att du inte hör av dig om du nu var så intresserad som du sa?
Citera
2023-10-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Förstår din poäng. Som tjej kan du ju dock få en dejt med vilken kille som helst dock, då de flesta män är desperata för ett ligg - särskilt på Tinder. Jag personligen behöver ha en emotionell connection/någonting med gemensamt med personen, även om jag ska sexa. (Tror att jag är demi-sexuell). Det leder ju till att jag är mer selektiv när jag svipear.

Sedan brukar jag ganska snabbt gå över från dejtingappar till någon annan chatt-funktion, då jag tycker att man kan vara mer ledig där och lära känna personen bättre.

Jag vill inte ha dejt med någon som är desperat. Hur ska jag göra då?
Jag ska ladda upp min tinderprofil igen nu, med en nytagen bild. Skulle inte säga att bilden är bra, men det ser iallafall ut som jag i verkligheten. Tänker ändå chansa och se om det blir en match med någon ok kille.
Citera
2023-10-20, 00:25
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Jag vill inte ha dejt med någon som är desperat. Hur ska jag göra då?
Jag ska ladda upp min tinderprofil igen nu, med en nytagen bild. Skulle inte säga att bilden är bra, men det ser iallafall ut som jag i verkligheten. Tänker ändå chansa och se om det blir en match med någon ok kille.

Du skriver att du söker seriöst och pratar/chattar mycket med personen innan du träffar den. Detta sållar borta många som bara är ute efter sex.

En bild som visar hur du ser ut i verkligheten är bra. Vad är en ok kille för dig? Är det viktigt hur han ser ut utseendemässigt eller viktigare hur han är som person?
Citera
2023-10-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Du skriver att du söker seriöst och pratar/chattar mycket med personen innan du träffar den. Detta sållar borta många som bara är ute efter sex.

En bild som visar hur du ser ut i verkligheten är bra. Vad är en ok kille för dig? Är det viktigt hur han ser ut utseendemässigt eller viktigare hur han är som person?

Ja jag söker seriöst och vill ha en riktig dejt.
Pratade med en kille som frågade om jag var en rolig person och jag sa ja. Men tydligen så betydde det att han ville ha sex och han trodde då att jag också ville det. Så det blev ett missförstånd.

Hur ska man göra med killar som skriver i sin profil ”casual, öppen för seriöst”? Dom som bara har ”casual” sveper jag bort men den andra känns lite lurig?

Det är viktigare hur han är som person, och inom ”rätt ålder” och avstånd helst inte mer än 10 mil bort. Sedan gillar jag om han har fint leende och ler mycket och det ser man inte om han bara har en neutral bild.
Som jag tex skrattar mycket i verkligheten men på min bild ser jag verkligen inte glad ut, utan har en allvarlig min. Men så ser jag ut på bilder.
Citera
2023-10-20, 00:58
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Ja jag söker seriöst och vill ha en riktig dejt.
Pratade med en kille som frågade om jag var en rolig person och jag sa ja. Men tydligen så betydde det att han ville ha sex och han trodde då att jag också ville det. Så det blev ett missförstånd.

Hur ska man göra med killar som skriver i sin profil ”casual, öppen för seriöst”? Dom som bara har ”casual” sveper jag bort men den andra känns lite lurig?

Det är viktigare hur han är som person, och inom ”rätt ålder” och avstånd helst inte mer än 10 mil bort. Sedan gillar jag om han har fint leende och ler mycket och det ser man inte om han bara har en neutral bild.
Som jag tex skrattar mycket i verkligheten men på min bild ser jag verkligen inte glad ut, utan har en allvarlig min. Men så ser jag ut på bilder.

Killar som har "casual öppen för seriöst" har detta som alternativ för att locka både seriösa och mer icke-seriösa tjejer. De är ute efter ligg eller en KK-relation. Jag personligen har "seriöst" när jag söker på Tinder då det är det jag är ute efter. Sedan om jag får en casual relation så är det lugnt, men det är inte det jag söker. Söker min livspartner just nu.

Vad bra att du inte är ytlig. Jag personligen kan rekomendera Hinge då denna appen inte är lika utseende-fokuserad som Tinder. Du får många killar som är mer seriösa, då man måste ha minst 6 bilder på sin profil och skriva någonting intressant för att få likes.

Sedan är det alltid svårt med bilder. Jag personligen tittar aldrig in i kameran på de bilder jag har, irl möter jag gärna en persons blick och blir förlorad i deras ögon.
Citera
2023-10-20, 02:05
Bannlyst
Men hur kan ni säga "seriöst" bara sådär..I min värld är seriösa relationer något som bara kommer när man inte alls var beredd och man umgås länge och det utvecklar sig naturligt dit. Ni låter fan autistiska som sitter med varsitt schema "Jamen klockan då och då datum tre kan jag gå in i något seriöst" Wtf's wrong with y'all? Är ingen av er spontana? Lever ni helt efter scheman?

Undra på att romantiken är död.

...Iofs bra, dejta varandra o överlåt de riktiga relationsfaserna åt oss andra.
Citera
2023-10-20, 05:32
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouissance
Underbar inställning! Inspirerande.

Tackar. Vi män måste sluta bekräfta oss genom kvinnor och vad dessa eventuellt kan tycka om oss. Vi är bättre än så
Citera
2023-10-20, 09:43
Bannlyst
Vad är det med alla tjejer som ska skriva att de skrattar högt och mycket. Vad är det för patetiska varelser.
Citera
2023-10-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Men hur kan ni säga "seriöst" bara sådär..I min värld är seriösa relationer något som bara kommer när man inte alls var beredd och man umgås länge och det utvecklar sig naturligt dit. Ni låter fan autistiska som sitter med varsitt schema "Jamen klockan då och då datum tre kan jag gå in i något seriöst" Wtf's wrong with y'all? Är ingen av er spontana? Lever ni helt efter scheman?

Undra på att romantiken är död.

...Iofs bra, dejta varandra o överlåt de riktiga relationsfaserna åt oss andra.

För mig betyder det att mina dörrar är öppna för ett seriöst förhållande.
Citera
2023-10-20, 10:29
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
jag känner igen det, och jag förstår inte
varför spenderar du flera timmar med en person du inte tänker träffa igen?
jag kan inte fatta varför? då jag inte skulle umgås en hel kväll eller knulla med en person jag inte vill träffa igen, vem gör det?

om du nu hade det så dåligt på din date att personen inte är värd att träffa igen men ändå sitter du där där i flera timmar, knullar och sedan är det HON som ställler frågan om vi ses igen? Hon som säger "jag hör av mig" ...
inte konstigt att män börjar ge upp...

Hur socialt efterbliven kan man bli?
snälla förklara detta som är min största fråga inom dateting 2023

Det var också det sista hon sa när vi stod utanför hennes bil. Jag har slutat spekulera i varför det ens händer för det är inte normalt. Bara insett att vissa brudar är skumma och har noll insikt hur ett socialt samspel fungerar med en man i början av dejtandet.

Jag har ingen bra förklaring till detta beteende. Kanske spänningen är över när man knullat med henne och det är dags hoppa på nästa snubbe? Fortsätta kuk-karusellen. Hur som skönt när det visar sig så tidigt att tjejen inte är att lita på, har ju inga starka band ändå efter bara en träff. Så ser det mest som en kul kväll där båda fick det dom ville.
Citera
2023-10-20, 10:36
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fråga, hörde ni själva av er något och ”kollade läget”?

Nej, i det fallet så sa jag bara höra av dig så bestämmer vi en ny tid som passar oss båda efter att hon tydligt sa att hon ville ses igen. Har liksom bättre saker för mig i livet än att springa runt och dadda för brudar som beter sig som om de vore 15 år och är på sin första dejt någonsin. Uppenbarligen intressant nog att spendera en hel dag med och ha sex men inte intressant nog att höra av sig till mig. Ligger inte sömnlös över det utan går bars vidare.

En inte allt för vild gissning brudar har så många alternativ så det känns typ förnedrande att ens höra av sig efter en träff?

Eller så hade jag taskig andedräkt 😂 annars vet jag fan inte på den nivån är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in