2023-10-19, 14:56
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är JESUS som överfödar av kärlek. Kristna är männsikor.

Det är bara Gud , och hans son, Jesus som överfödar av kärlek.

Vi har förmånen att ha en Gud som fyller oss med kärlek, men den kärleken kommer från Gud.

"När han nu såg folket, gick han upp på berget; och sedan han hade satt sig ned, trädde hans lärjungar fram till honom.

2 Då öppnade han sin mun och undervisade dem och sade:

3 »Saliga äro de som äro fattiga i anden, ty dem hör himmelriket till.

4 Saliga äro de som sörja, ty de skola bliva tröstade.

5 Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden.

6 Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade.

7 Saliga äro de barmhärtiga, ty dem skall vederfaras barmhärtighet.

8 Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.

Saliga äro de fridsamma, ty de skola kallas Guds barn.

10 Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till.

11 Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder.

12 Glädjens och fröjden eder, ty eder lön är stor i himmelen. Så förföljde man ju ock profeterna, som voro före eder."
Jaså. Det är också bara Jesus som känner Gud.
Inte du och jag.
Ingen känner Gud.
Vi är ALLA satans barn.
Utan undantag.
Citera
2023-10-19, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
David i bibeln var också en messias.

Jesus är Davids "son".

Judarnas "David's son" väntas också komma snart. Judarna tror inte att Jesus var messias, men koranen gör det.
Citera
2023-10-19, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jaså. Det är också bara Jesus som känner Gud.
Inte du och jag.
Ingen känner Gud.
Vi är ALLA satans barn.
Utan undantag.

Har du läst Bibeln?

Jag gör en jämförelse mellan bibeln och koranen, så du måste kunna förstå båda, hur dom är lika men också hur dom är olika.

Jesus replied: “ ‘Love the Lord your God with all your heart and with all your soul and with all your mind.’ This is the first and greatest commandment. And the second is like it: ‘Love your neighbor as yourself.’ All the Law and the Prophets hang on these two commandments.”

Vi kan känna Gud både genom att be till honom, särkilt till Jesus. Vi kan också känna Gud genom att följa alla hans budord.

Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me. ~ John 14:6
Citera
2023-10-19, 15:05
Avslutad
Citat:
Det kan man tro tills man läser koranen. Fast har man inte läst något av det så hjälper det ju inte.

Judar och kristna tror på samma gud, det stämmer, kristna tror att jesus var messias, Guds son, och judar tror inte det.

Kristendomen är just på grund av detta olikt judendomen. Det är en viktig skillnad. Alla tre väntar just nu på messias.

Judarna vet att messias kommer snart, det är slutspurten nu.

Kristna ser tecknen på att Jesus, messias kommer snart, dom vet redan vem Messias är, så dom är lugna.

Muslimer kommer att bli ledda av Jesus som är messias när han kommer tillbaka, vilket ochså är snart, men det som skiljer islam är att Mohammeds Allah är väldigt olik Gud, Hashem, Adonai etc, alla Guds namn....

Slutats: Det är INTE samma Gud i Koranen.

Det är grunden jag refererar till å grunden är väl att alla 3 religioner tror att det är Gud som har skapat världen och människan å då blir det kort å gott att dom tror på samma Gud i grunden. Eller tänker jag fel? 🤔
Citera
2023-10-19, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det är grunden jag refererar till å grunden är väl att alla 3 religioner tror att det är Gud som har skapat världen och människan å då blir det kort å gott att dom tror på samma Gud i grunden. Eller tänker jag fel? 🤔

Nej det gör du inte. Det är så att alla tre delar en viktig del av sin tro.

Skillnaderna ligger ju i just tron på jesus, och när det visas sig att koranen säger att jesus är messias då ser man ju att dom är kristna. Jag hoppas att dom läser Bibeln, dom skulle bli förvnade.
Citera
2023-10-19, 15:08
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Har du läst Bibeln?

Jag gör en jämförelse mellan bibeln och koranen, så du måste kunna förstå båda, hur dom är lika men också hur dom är olika.

Jesus replied: “ ‘Love the Lord your God with all your heart and with all your soul and with all your mind.’ This is the first and greatest commandment. And the second is like it: ‘Love your neighbor as yourself.’ All the Law and the Prophets hang on these two commandments.”

Vi kan känna Gud både genom att be till honom, särkilt till Jesus. Vi kan också känna Gud genom att följa alla hans budord.

Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me. ~ John 14:6
Jag har läst Biblen många ggr och diskuterat den otaliga ggr.
Läsar man Matteus 13 så ser man att det inte finns någon som känner Guds hemligheter.
Folk känner INTE Gud och det är inte meningen att dom ska göra det heller.

Folk ska inget ha och det lilla dom har ska tas ifrån dom.

Dom ska bara ha sagor som dom inte förstår och dom ska dom bråka om i evighet.
Citera
2023-10-19, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag har läst Biblen många ggr och diskuterat den otaliga ggr.
Läsar man Matteus 13 så ser man att det inte finns någon som känner Guds hemligheter.
Folk känner INTE Gud och det är inte meningen att dom ska göra det heller.

Folk ska inget ha och det lilla dom har ska tas ifrån dom.

Dom ska bara ha sagor som dom inte förstår och dom ska dom bråka om i evighet.

Ingen kan känna Gud och inegn kan komma till Gud förutom genom Jesus, och Jesus kan vi känna.
Citera
2023-10-19, 15:12
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det står i koranen att Jesus är messias.

Jesus är messias och Guds son. Muslimer skulle upptäcka att dom är kristna om dom läste bibeln. Jag föreslår att börja med John, och Matthews.

Från muslimsk hemsida:
Citat:
Man bör iakttaga skillnaden i betydelse om begrepp "messias". Inom Kristendomen gäller det efter en lång historisk perspektiv ; medan inom Islām, gäller det från och med födelsen, i en mer begränsad mening, dvs att Jesus är blott ett sändebud i en serie som avslutas med Muhammad - Frid vare med båda två.
Citera
2023-10-19, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Från muslimsk hemsida:

Tack.

Men läser man vidare i koranen så trumfar Jesus ÄNDÅ i slutändan, han leder muslimer efter sista kriget. Det är omöjligt att tolka på något annat sätt än att jesus är SAMMA som messias. Om han kommer tillbaka och leder, då är han inte död.

Enligt Koranen är Jesus messias, och Jesus är inte död, Och Jesus kommer tillbaka och leder det muslimska folket.
Citera
2023-10-19, 15:18
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ingen kan känna Gud och inegn kan komma till Gud förutom genom Jesus, och Jesus kan vi känna.
Jag undrar om du känner Jesus.
Inte många gör det enligt Bibeln.
Inte många alls.

Folk känner inte Jesus och Jesus känner inte folket.

"Not everyone who says to me 'Lord, Lord,' will enter the kingdom of heaven, but only the one who does the will of my Father in heaven. On that day many will say to me, 'Lord, Lord, did we not prophesy in your name, and cast out demons in your name, and do many deeds of power in your name?' Then I will declare to them, 'I never knew you; go away from me, you evildoers’" (Matthew 7:21-23).
Citera
2023-10-19, 15:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Tack.

Men läser man vidare i koranen så trumfar Jesus ÄNDÅ i slutändan, han leder muslimer efter sista kriget. Det är omöjligt att tolka på något annat sätt än att jesus är SAMMA som messias. Om han kommer tillbaka och leder, då är han inte död.

Enligt Koranen är Jesus messias, och Jesus är inte död, Och Jesus kommer tillbaka och leder det muslimska folket.
Har du de suror som beskriver detta?

Citat:
Synen och uppfattningen på Jesus skiljer sig avsevärt mellan Kristendom och Islam. Enligt Islam är Jesus en stor profet; enligt Kristendomen är han "son till Gud" eller "Gud själv".

Skillnaderna kan, enligt Islam, sammanfattas till fyra :

1 - Jesus har aldrig påstått vara "Gud".

2 - Han har aldrig dödats på korset.

3 - Jesus har förebådat Muhammads ankomst.

4 - Jesu återkomst (Jesu parousi), sker inom den islamiska religionen.

Muhammed själv menar att Korsdyrkan är en av de stora problemen med Jesus, men han är ytterst förvirrad vad gäller hur Jesus kom till jorden och menar att han liksom Adam skapats av Gud.
Senast redigerad av grungewhore 2023-10-19 kl. 15:24.
Citera
2023-10-19, 15:20
Avslutad
Citat:
Nej det gör du inte. Det är så att alla tre delar en viktig del av sin tro.

Skillnaderna ligger ju i just tron på jesus, och när det visas sig att koranen säger att jesus är messias då ser man ju att dom är kristna. Jag hoppas att dom läser Bibeln, dom skulle bli förvnade.

Puuuh! Blev svettigt där ett tag 😅 tack.

Ja, jag undrar hur många islam folk som har kännedom om det 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in