2023-10-19, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Ja, det har du visserligen rätt i. Jag menade debattklimatet snarare än samhällsklimatet, här på Flashback.

Jo här blir det lätt hårt eftersom folk är avhumaniserade, anonyma och inte ser varandra i ögonen.
Citera
2023-10-19, 03:41
Medlem
Jenshalls avatar
Måste vara stressande för Moderaterna och fladderbyxan. Han framstår ju som en resonerande fjant till skillnad från Jimmie Åkesson - vårt lands nästa statsminister en rakryggad statsman. Ingen korrupt kappvändare och ryggdunkare som resten av klägget.
Citera
2023-10-19, 04:46
Medlem
Synd att så många tror på honom. Divide and conquer är en av de äldsta strategierna. Vända människorna emot varann. Det är världens top promille som startar krig för att få hit invandrare som ni hatar.
Citera
2023-10-19, 05:05
Medlem
ricardo22s avatar
Bättre än vanligt. Bra att han attackerar de kriminella och lyxsökande fifflande invandrarna direkt. Inte så svepande om kultur och parallelsamhällen som det brukar vara.

Men han borde fortfarande skruva upp retoriken en aning. Det måste gå in i själen hos folk. De ska känna hur landet faller samman och inte bara ha det på känn. Han borde ta upp rasismen och förnedringsrånen, miljarderna i bedrägerier, våldtäktstatistiken.
Citera
2023-10-19, 05:17
Medlem
Bavaros avatar
Tycker man inte detta tal är rätt och riktigt är man antingen dum i huvudet som svensk eller en blatte som inre ska vara här med sin familj.
Citera
2023-10-19, 05:52
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Samma sorts populism och nationalromantiska svammel som alltid från brunhögern. Åkesson är heller inte i någon position att hålla ett ”tal till nationen”.
Du gillar utvecklingen i Sverige antar jag?'

Jag tror tyvärr om vi skall vända utvecklingen, så får vi göra samma sak som islamisterna göra. Alltså väcka lite rädsla. Kvinnorna skulle vänt politisk åsikt på en vecka.

Men det känns i samhället att människor är trötta på skiten som rödingarna och globalisterna fått fram.
Citera
2023-10-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Tal till nationen? hehe komiskt
Det gör man i statlig TV inte på nån youtube-kanal

E du dum på riktigt! En president el stadsminister pratar i tv!
Citera
2023-10-19, 06:14
Medlem
Tröttsamt med alla dessa tal. Agera istället och sluta prata.
Citera
2023-10-19, 06:18
Medlem
GertBennys avatar
Bra tal, rakt och hårdare än vad jag förväntat mig. Men tyvärr tror jag inte Jimmies tillrättavisningar biter på gemene Invandrare som är kriminell/går på bidrag. Fast jag tror inte det heller var syftet med hans tal.

Så länge incitamenten för dessa invandrare finns kvar, så som enkla bidrag, enkelt att fiffla och begå brott - så kommer dessa fortsatt att bo kvar i Sverige samt hålla på som tidigare. Jag tror helt ärligt talat att ett uppskruvat tonläge inte kommer bita ett skit förutom att kanske få lite fler röster till nästa val. Det krävs hårda tag om man vill röja upp i den här sörjan som är Sverige.
Citera
2023-10-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
2022 mördades 112-116 personer i London (står lite olika beroende på källa) och det verkar som 116 personer mördades i Sverige under samma period utifrån den info jag hittar på BRÅ. London har nästan 1 miljon färre människor än Sverige.
Med kniv ska det mycket till för att oskyldiga drabbas under mordet. Med skjutvapen och bomber är det betydligt lättare som vi har fått uppleva.

Svår jämförelse men känner att Sverige är lite värre på det just med tanke på hur morden utförs och vem som har mördats senaste tiden.

Edit: läste nyss att Finland hade 94 mord 2021. Med deras lilla befolkning är det många mord så klart men det känns som det rör sig om mord på fyllan i slutna kretsar.
Att spränga tre hus till flisor och en 25-årig kvinnlig student dör jämfört med Pekka som hugger ihjäl Juha på fyllan. Tror de flesta tycker att det förstnämnda är något mer dramatiskt och otäckt.
Men jag räknar inte med att det är större skada skett när gängkriminella skjuter varandra.
Däremot att oskyldiga dör är förjävligt.
Släkt till de skyddar om sina, de borde berätta om vad deras avkommor håller på med.
Nu har flera Svenskar åkt fast med stora mängder sprängmedel, då ser man att kriminella går in i lägenheter och sjuter.
Brist på sprängämnen?
Citera
2023-10-19, 06:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Detsamma kan sägas om dig och ditt inlägg.

Självklart behöver inte ett ”tal till nationen” vara på samma nivå som en rapport från Riksdagens utredningstjänst.

Men jag tror nog inte att någon sverigedemokrat skulle bli besviken av att få frågor likt dessa av journalister då de än mer kan föra ut sitt budskap och samtidigt visa hur mobbade, hatade, hånade de är av ”etablissemanget” och att de är det enda alternativet för svenskar som vill få ordning på landet.
Framförallt bör ju ett tal till nationen kanske hållas av statsminister eller kung och vara samlande. Detta tal var allt annat än samlande.
Citera
2023-10-19, 06:53
Bannlyst
Härlig med politiker som våga se problemet inte är hjärntvättade brolisers ifrån SSU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in