2023-10-19, 00:11
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Du kan inte ha lyssnat på talet. Han tackar mycket hövligt till de som sköter sig.
Lyssna på hela talet.

Jag har lyssnat, och jag syftar inte på enbart på talet. Det är politiken i helhet jag syftar på.
Citera
2023-10-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Du är inte lite dum i huvudet du! Bor du i sälen och läser media med blindskrift?
Säg något år där vi tom oktober har haft 300 skjutningar
Du är medveten om att folk kan bli mördade på andra sätt än att bli skjutna va? Har vi under en tidsperiod fått 20 fler skjutna men 40 färre knivmördade så är utvecklingen positiv. Utvecklingen i Sverige är positiv.

Att låta skjutningarna och sprängningarna få representera det dödliga våldet i helhet i Sverige är direkt oärligt, eftersom dessa saker bara utgör en mindre del av detta våld.
Citera
Medlem
Ändå forsätter det strömma in mena folk. Otroligt!!😡
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Eftersom du inte klarade av att lyssna på vad han faktiskt sa? Du är på min ignore-lista, så jag skiter för det mesta i vad du skriver, men nån gång händer det...

Försök höra vad han sa om produktivitet. Du skulle bli förvånad. Krävs dock att du inte är en idiot, vilket kommer bli en svår utmaning.
Problemet är att han är mångtydig avsiktligt, Vi som är smarta kan avslöja det. Ni som är hjärntvättade kommer det att ta längre tid för dessvärre.

Han klarar inte av att räkna upp vilka det är som är produktiva och han vägrar att nämna en siffra därför att han helt enkelt inte vet. Skulle fakta föras fram inser han att hans politik skulle kunna raseras bland alla de insinuationer han sprider.
Citera
2023-10-19, 00:20
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Skulle fakta föras fram inser han att hans politik skulle kunna raseras bland alla de insinuationer han sprider.
Detsamma kan sägas om dig och ditt inlägg.

Självklart behöver inte ett ”tal till nationen” vara på samma nivå som en rapport från Riksdagens utredningstjänst.

Men jag tror nog inte att någon sverigedemokrat skulle bli besviken av att få frågor likt dessa av journalister då de än mer kan föra ut sitt budskap och samtidigt visa hur mobbade, hatade, hånade de är av ”etablissemanget” och att de är det enda alternativet för svenskar som vill få ordning på landet.
Citera
2023-10-19, 00:38
Medlem
-Andreas-s avatar
Vet inte så mycket om honom.
Men jag respekterar honom för att han inte ljuger o vrider o vänder sig till som man är van vid med politiker.
Citera
2023-10-19, 00:53
Medlem
Fantastiskt tal.
Citera
2023-10-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Du är medveten om att folk kan bli mördade på andra sätt än att bli skjutna va? Har vi under en tidsperiod fått 20 fler skjutna men 40 färre knivmördade så är utvecklingen positiv. Utvecklingen i Sverige är positiv.

Att låta skjutningarna och sprängningarna få representera det dödliga våldet i helhet i Sverige är direkt oärligt, eftersom dessa saker bara utgör en mindre del av detta våld.

”Utvecklingen i Sverige är positiv” 🤡🤡🤡
Citera
2023-10-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tänk om Åkesson någon gång nämnde hur många invandrare som är produktiva.
Konsekvenstänk är inte SD:s starka sida....
Kan du ge en siffra på detta då?(fakta istället för åsikter från din sida för en gångs skull..) Och då alltså de som verkligen är produktiva, alltså INTE sysselsatta med något arbetsmarknadsprogram, föräldralediga eller SFI mm..
Citera
2023-10-19, 00:55
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Fantastiskt tal.

Du glömde ett par "!"

Fantastisk!!! säger jag
Citera
2023-10-19, 00:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Haha fyfan, det här var det mest korkade jag läst i hela mitt liv. Det är just exakt tack vare såna som dig som jag aldrig kommer gå nära SD. Du har bevisligen, och föga förvånande, inte fattat något alls.

Nej, du som inte fattat för du kan inte Svenska. Och det är fan illa. Det är bara försvinna från mitt land..

Om du tror att Svenskar är några super rasister, som är ute efter att hålla sverige rent från varenda invandrare så har du uppenbarligen inte fattat innebörden av att vara svensk ens från början.
Citera
2023-10-19, 01:16
Medlem
Jimmie Åkesson är en av få ledande svenska politiker som nästan aldrig säger något korkat utan det är oftast väldigt grundat i den verklighet som de flesta svenskar upplever. Inga ideologiska "brandtal" eller poserande utan bara sunt förnuft. Bara tvångsmässiga konträrister orkar tjafsa emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in