2023-10-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du menar trots att Norge, Finland, Danmark, Polen och England talar om oss och om hur allvarlig kriminaliteten är i Sverige? Trots att många företag i Stockholm och Uppsala har svårt att rekrytera personal utomlands därför att folk i andra länder har fattat att man riskerar att bli skjuten eller ihjälsprängd här?
I London mördas flera än I hela Sverige fast oftast med kniv. Då tror jag inte på att I England talar man om detta samt i Finland är det flera mord.
När man tar upp detta då får man höra att ny pratar vi faktiskt om skjutningar
Mord är mord hur man än gör det.
Citera
2023-10-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Dom han pratar till varken tittar på hans kanal eller skulle förstå vad han säger.

Skäll ut svenskarna istället som har röstat för att skapa den situation vi har.
Drygt 36 tusen på tre timmar är väl inte illa pinkat.......
Citera
2023-10-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Varför skulle kristendomen innebära att man förstör sitt eget land?
Kristendomen har byggt detta land. Ateismen ãr en del av förfallet.

Kunde inte höra en kristen mans ord i talet till "SD-nationen".

Kristna bygger broar, inte murar. Åkesson har mycket att lära av Påve Franciskus.
Citera
2023-10-18, 21:57
Medlem
EvilElviss avatar
Fan det bästa jag hört!
Citera
2023-10-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Kristendomen har byggt detta land. Ateismen ãr en del av förfallet.

Kunde inte höra en kristen mans ord i talet till "SD-nationen".

Kristna bygger broar, inte murar. Åkesson har mycket att lära av Påve Franciskus.

Intetsägande floskler. Påve Franciskus är inte Jesus. Man ska döma läror utifrån hur nyttiga deras frukter är, detta enligt Bibeln. Det är inte nyttigt att importera gängbråk, våld och död. Eller?

DIN kristendom är inte KRISTENDOMEN. Fatta det. Om DINA IDÉER leder till våld, död och lidande så är DINA IDÉER inte bra. Försök inte gömma dig bakom kristendomen.
Citera
2023-10-18, 22:00
Medlem
adddicts avatar
Han är fan KING som vanligt.
Citera
2023-10-18, 22:00
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
I London mördas flera än I hela Sverige fast oftast med kniv. Då tror jag inte på att I England talar man om detta samt i Finland är det flera mord.
När man tar upp detta då får man höra att ny pratar vi faktiskt om skjutningar
Mord är mord hur man än gör det.

2022 mördades 112-116 personer i London (står lite olika beroende på källa) och det verkar som 116 personer mördades i Sverige under samma period utifrån den info jag hittar på BRÅ. London har nästan 1 miljon färre människor än Sverige.
Med kniv ska det mycket till för att oskyldiga drabbas under mordet. Med skjutvapen och bomber är det betydligt lättare som vi har fått uppleva.

Svår jämförelse men känner att Sverige är lite värre på det just med tanke på hur morden utförs och vem som har mördats senaste tiden.

Edit: läste nyss att Finland hade 94 mord 2021. Med deras lilla befolkning är det många mord så klart men det känns som det rör sig om mord på fyllan i slutna kretsar.
Att spränga tre hus till flisor och en 25-årig kvinnlig student dör jämfört med Pekka som hugger ihjäl Juha på fyllan. Tror de flesta tycker att det förstnämnda är något mer dramatiskt och otäckt.
Senast redigerad av JayJayAdams 2023-10-18 kl. 22:07.
Citera
2023-10-18, 22:05
Medlem
Matsu-sans avatar
Bra tal
Citera
2023-10-18, 22:06
Avstängd
Takpapps avatar
Det var det finaste jag hört sen jag konfirmerades
Citera
2023-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Släppt för 1 timme sedan.
Ord och inga visor, skall PK politikerna vakna någon gång?
Vad tycker ni om talet?
Gör din plikt och kräv sen din rätt, eget ansvar, respektera det Svenska landet.
Förstå att du kommit till ett nytt land, kan ej leva som du gjorde i ditt hemland.
Visa tacksamhet osv.osv..
Tror ni något går fram när man ger dom saft o bulle och enorma bidrag?

https://youtu.be/LqRzXCbDZTc?si=sNv14bUy7V83tZbT

Saften och bullarna kommer det sparas in på. De ekonomiska incitamenten ja att få del av hela välfärdsmaskineriet lockar folk och måste begränsas. Samtidigt som man vill förstöra det åtminstone indirekt i kriminell och terroristisk anda. Men tiden börjar också ticka för svenska folkets undergång. Snart i minoritet. Var går rösterna då? Islamistpartiet och partier som inte vill göra tuffa ändringar.
Citera
2023-10-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Håller med

Det känns som att ingen politiker oavsett parti måste kunna sluta upp bakom detta talet !!!

De politiker som mot förmodan har åsikter om detta tal är fan inte värdiga att företräda Sverige!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jeeez

Snacka om att gripa tillfället när det kommer. Skotten i Bryssel var en gåva till JÅ som han inte tänker missa att förvalta.

När en våldsbenägen dåre skjutit ihjäl svenskar tar Åkesson facklan och ikläder sig rollen som den egentlige ledaren, han som ska samla nationen.

"konflikten står inte... mellan rika och fattiga...", nehej du, det tror jag på så mycket jag vill. I call BS på den punkten.

Det tillkommer inte den snubben att hålla tal till nationen. Han är inte statsminister och han sitter inte ens i regering.

Vi behöver inte politiker som höjer konfliktnivån ett snäpp till.

Vad är det han konkret vill göra? Jaga människor som stöttar Palestina? Slänga ut arbetslösa somaliska mammor? Eller vad?

Invandringspolitiken är redan strypt och att klaga på forna tiders naivitet gör ju alla vid det här laget.

Men han vet att gripa tillfället när det kommer, den saken är klar.
Strypt? Vi har redan släppt in 80 000 i år..
Citera
2023-10-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Tal till nationen? hehe komiskt
Det gör man i statlig TV inte på nån youtube-kanal
Det gör man där man vill. Statsministerns samt kungens tal till nationen sänds däremot av public service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in