2023-10-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Tog han upp faktumet att Sverige har blivit ett säkrare land sedan han var barn?

Är övertygad om att det finns ett framkrystat diagram som illustrerar detta framsteg. Men varför känns det inte så då?
Citera
2023-10-18, 21:10
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Tal till nationen? hehe komiskt
Det gör man i statlig TV inte på nån youtube-kanal
Citera
2023-10-18, 21:10
Medlem
Citat:
Tog han upp faktumet att Sverige har blivit ett säkrare land sedan han var barn?

Men jo tjena..vilken sten bor du under? Du måste trolla.
Citera
2023-10-18, 21:12
Medlem
Helt okej tal, tycker jag.
Citera
2023-10-18, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ja synd att rubriken är missvisande då stolpskottet inte har rätt beskrivning

Jimmie Åkessons tal till nationen heter videon...din nöt

(FB) Sverigedemokraterna (Jimmie Åkesson) - Tal till nationen 2023-10-18
Citera
2023-10-18, 21:14
Medlem
Jag såg och hörde hela talet. Fan i mig det bästa jag hört av en svensk politiker. Jimmie är en statsman, borde varit statsminister.
Det må vara klyschor och lättförtjänta poäng, men det var sanningar och det var en summering av hur landet ser ut. Bra jobbat Jimmie.
Citera
2023-10-18, 21:15
Medlem
Citat:

Du menar trots att Norge, Finland, Danmark, Polen och England talar om oss och om hur allvarlig kriminaliteten är i Sverige? Trots att många företag i Stockholm och Uppsala har svårt att rekrytera personal utomlands därför att folk i andra länder har fattat att man riskerar att bli skjuten eller ihjälsprängd här?
Citera
2023-10-18, 21:16
Medlem
Fettsugnings avatar
Det var säkert ett bra tal, orkar inte lyssna. Ord är trots allt bara ord. Utan handling är ord bara till för att påverka människors känslor. Om orden kommer från en politiker handlar det om att lura väljare att tro att "vi" har "lösningen" på de problem du upplever med samhället i dagsläget.

Vare sig SD eller något annat parti kommer att lösa några problem av vikt.

Jag hänvisar till följande, återigen: https://ledarsidorna.se/ett-rad/

Se särskilt följande citat:

"Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa i det ni kallar för utanförskapsområden.

Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande.

Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.
Citera
2023-10-18, 21:16
Medlem
Bastubosses avatar
Ett bra tal av Åkesson, äntligen lite klarspråk. Tycker han varit rätt mesig annars senaste åren, och tappat mkt av vad dom en gång stod för. Men känns som att glöden i ögonen börjar komma tillbaka lite och det är fan på tiden. Förhoppningsvis har svensken knutit näven i fickan nog länge nu för att faktiskt vakna och agera. Känns som att en förändring kan komma fort i Sverige när det väl kokar över, trots att det tar länge att nå bristpunkten. Men som ovan nämnt undrar jag också varför han inte presenterar lösningen? En storskalig återvandring förstår väl alla är det ända sättet. Men det kanske måste skjutas och våldtas lite fler svenskar innan den poletten trillar ner. Vi får väl se
Citera
2023-10-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Vätalig, bra forumulerat, men vart är lösningarna?

Han kanske vill att någon annan ska komma med lösningarna.
Senast redigerad av Hominem 2023-10-18 kl. 21:20.
Citera
2023-10-18, 21:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hnkl
Jimmie Åkesson håller tal till nationen.

Hårt och ärligt tal med stort fokus på personligt ansvar. Vad tycker ni om talet och dess innehåll?

https://youtu.be/LqRzXCbDZTc?si=Q2UvMkJY3oGaLydV

Fantastiskt, SD är vårt enda reella hopp. 👍
Citera
2023-10-18, 21:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Bäst!
Rakt ut precis som det är.
Enormt bra tal, det bästa jag hört från en politiker.

Håller med

Det känns som att ingen politiker oavsett parti måste kunna sluta upp bakom detta talet !!!

De politiker som mot förmodan har åsikter om detta tal är fan inte värdiga att företräda Sverige!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in