2023-10-19, 02:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
För vad specifikt? Skadorna verkar överdrivna
Om det officiella narrativet stämmer så är det garanterat Israel som gjort detta. anske inte med mening men iaf.
Citera
2023-10-19, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Om det officiella narrativet stämmer så är det garanterat Israel som gjort detta. anske inte med mening men iaf.
Officiellt narrar du dig själv. Read 'em and weep!

https://www.google.com/amp/s/news.sky.com/story/amp/israel-hamas-war-what-the-videos-tell-us-about-gaza-hospital-blast-sky-news-analysis-12987102
Citera
2023-10-19, 04:20
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Araberna är ganska bra mördare också i det stora hela… historiskt sätt har ni varit väldigt jobbiga, Osmanska riket.. och:

* Syriska inbördeskriget
* Irakiska inbördeskriget
* Arabiska våren
* Kurdistanfrågan
* Iranska revolutionen
* Iran–Irak-kriget
* Iran–Saudiarabien-konflikten
* Libanon–Syrien-konflikten

Du glömde lägga till Vietnam kriget i listan! Vad är det du babblar om egentligen? Vad har dessa länder med den här konflikten att göra?
Citera
2023-10-19, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Du skriver ju själv att du hatar judar
Du skriver själv att du gissar
Har svarat på dina frågor
Googla upp

Kan du citera mig där jag skriver att jag hatar judar?
Nej du har inte svarat på mina frågor.
Nej jag tänker inte googla något.
Citera
2023-10-19, 06:48
Medlem
Bör påpekas att även Al-Jazeera som först slog på stora trumman och anklagade Israel har börjat tystna med sin rövhattsanklagelser. Tydligen har de väl insett att fakta inte talar till deras fördel och att Islamiska Jihad likt de flesta muslimska försöken misslyckats. Grattis till ännu en lyckad uppskjutning från muslimerna. Snart kan de nå månen eller för att parafrasera Mort Sahls kommentar om von Braun:"I aim for the moon, but sometimes hit London", "Islamic Jihad aim for Israel, but sometimes we hit a Palestinian hospital".
Citera
2023-10-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Bör påpekas att även Al-Jazeera som först slog på stora trumman och anklagade Israel har börjat tystna med sin rövhattsanklagelser. Tydligen har de väl insett att fakta inte talar till deras fördel och att Islamiska Jihad likt de flesta muslimska försöken misslyckats. Grattis till ännu en lyckad uppskjutning från muslimerna. Snart kan de nå månen eller för att parafrasera Mort Sahls kommentar om von Braun:"I aim for the moon, but sometimes hit London", "Islamic Jihad aim for Israel, but sometimes we hit a Palestinian hospital".
Så sent som igår kväll hade Al-Jazeera, i sin engelska sändning till och med, skyltar med texten "XX people dead in israeli attack on hospital" samtidigt som alla "experter" de intervjuade talade om Israels krigsbrott i samband med sjukhuset och att president Biden i sitt tal "påstått" att det var en Hamasraket "men inte kunnat visa några bevis".

Så de skall ha ändrat sin historia de senaste timmarna då?
Citera
2023-10-19, 07:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Inget sjukhus bombat - en palestinsk så kallad "felskjutning" som landade på en parkeringsplats.

Rubriken bör ändras.

Korrekt, det verkar nu mer eller mindre klarlagt:

https://www.expressen.se/nyheter/expert-om-explosionen--det-kan-ge-oss-svaret/
Citera
2023-10-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Så sent som igår kväll hade Al-Jazeera, i sin engelska sändning till och med, skyltar med texten "XX people dead in israeli attack on hospital" samtidigt som alla "experter" de intervjuade talade om Israels krigsbrott i samband med sjukhuset och att president Biden i sitt tal "påstått" att det var en Hamasraket "men inte kunnat visa några bevis".

Så de skall ha ändrat sin historia de senaste timmarna då?
Jag återgav det som Linne-universitets "expert" på konflikten sade om att "retoriken har tonats ned" från Al-Jazeeras sida. Hur man tolkar att retoriken har tonats ned får man fråga honom.
Citera
2023-10-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag återgav det som Linne-universitets "expert" på konflikten sade om att "retoriken har tonats ned" från Al-Jazeeras sida. Hur man tolkar att retoriken har tonats ned får man fråga honom.
OK, du skrev det som att du påstod att Al-Jazeera hade tonat ned retoriken. Därför jag frågade dig.
Citera
2023-10-19, 07:30
Medlem
FetFulElaks avatar
Med tanke på sandnegrernas IQ, så är det så klart mussarna som bombat sig själva. Säga vad man vill om judarna, men dumma är de inte...
Citera
2023-10-19, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Wow, judarnas lögner slutar aldrig. Wow.
IDF skjuter inte på civila mål?, Israel har själva erkänt flera attacker där de visste skulle döda civila. Flera tusen civila har dött pga Israel och du skriver det där.

Israel har bombat sönder civila och du tror på riktigt att du kan lura folk?

Men sluta din tomte. Det är redan bevisat flera gånger om att det var hamas vapen vid sjukhuset. Finns massa bilder, från både satelliter och personer, videos och t.o.m ett inspelat erkännande. Palestinier ljuger uppenbarligen väldigt mycket.

Men Israel varnar innan varje attack. De har bokstavligen bett civila att flytta på sig innan. Arabmuslimerna verkar dock inte förstå bättre än att springa omkring som yra höns och gapa. Hamas använder civila som skydd, skär halsen av småbarn och tar gisslan osv. En jävla skillnad.

Men kom inte och snacka om propaganda här när hela västmedia och sociala medier försöker måla upp Palestina som jättegoda och Israel som de enda onda. Det är bara småbarn och försvinnande få på yttersta vänstern som tror på längre. Bevisen är alldeles för många.

De som sympatiserar med Palestina är antingen inte riktigt insatta och svalt propagandan, har väldigt låg IQ eller är själva araber.
Citera
2023-10-19, 07:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Andra uppgifter? Du menar Israel och USA. Väldigt opartiska uppgifter må jag säga. Vad är mest troligt. Att Israel fortsätter döda 100 tals civila eller att islamiska jihad dödar sina egna.

Att en hemmabyggd raket kraschar låter mer troligt än att Israel kallblodigt begår krigsbrott.

Speciellt om källan att det var Israel, är terroristklassad og den anfallande parten i kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in