Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-18, 20:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caseit
Behöver inte ens vara så att han har fått betalt. Aftonbladet skrev tidigare att barnen är beredda att mörda gratis. Sen finns det även fall där det finns påhittade skulder som får barnen att göra det genom hot osv. Ser dessa vuxna människor kriminella personerna på samma sätt jag ser på pedofiler, nästan samma princip.
Det kan vara sant, men också vapen kostar pengar. Och taxi. Det kan hända att uppgifterna om 100 tkr bara är marknadsföring för att dra till sig villiga, men jag fattar inte vilka gäng som haft intresse att investera i morden vid Telefonplan och i Tullinge.
Citera
2023-10-18, 20:17
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det kan vara sant, men också vapen kostar pengar. Och taxi. Det kan hända att uppgifterna om 100 tkr bara är marknadsföring för att dra till sig villiga, men jag fattar inte vilka gäng som haft intresse att investera i morden vid Telefonplan och i Tullinge.

Vapen finns redan lagrat och en Bolt kostar kring 300 kr från ena sidan stan till den andra den tiden på dygnet.
Det är uppenbart att detta är mellan räven och jordgubben och att bägge sidor nu greppar efter halmstrån när bägges anhöriga har flyttat. Då tar man första bästa ”närmaste” anhörig, vän, granne, kollega, ex eller whatever. Fel hus funkar också.
Citera
2023-10-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Idiot-negern menade väl "Luiz" men med IQ 65 är det inte lätt...
Han menade nog Louis som i Louis Vuitton...
Citera
2023-10-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Håller med dig. Dessutom så slösar de resurser på att skjuta folk som inte på något sätt är ett hot eller har nåt med konflikten att göra. Inget i det här känns ens rimligt. Känns nästan som terrorism där man vill sprida terror bland folket, istället för att gå efter rätt personer.
Citera
2023-10-18, 21:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Vapen finns redan lagrat och en Bolt kostar kring 300 kr från ena sidan stan till den andra den tiden på dygnet.
Det är uppenbart att detta är mellan räven och jordgubben och att bägge sidor nu greppar efter halmstrån när bägges anhöriga har flyttat. Då tar man första bästa ”närmaste” anhörig, vän, granne, kollega, ex eller whatever. Fel hus funkar också.
Det saknas logik. Varför tokmörda utan minsta verkan för de inblandade istället för att satsa på en genomtänkt aktion. Det är inte säkert att ansvariga inte kommer att lagföras för alla dessa mord.
Citera
2023-10-18, 21:35
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caseit
Håller med dig. Dessutom så slösar de resurser på att skjuta folk som inte på något sätt är ett hot eller har nåt med konflikten att göra. Inget i det här känns ens rimligt. Känns nästan som terrorism där man vill sprida terror bland folket, istället för att gå efter rätt personer.

Helt enig med dig. Iaf när släktkopplingarna blir allt mer långsökta så förstår jag inte heller syftet. Speciellt i den här typen av medelklass villaområden också. Sprider bara skräck till absolut ingen nytta. Detta totalt meningslösa våld måste få ett slut.
Citera
2023-10-18, 22:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nån som har expressen premium och kan lägga ut artikeln? Står vad gm sa till taxichauffören efter brottet

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-16-aringens-ord-efter-dubbelmordet-taxichaufforen-berattar/

Han pratade om sin mamma, att hon messar/ringer hela tiden och vill veta vart han är och vad han gör.

Chaffisen hade svarat att han ska ha respekt för sin mamma, inte vara ute mitt i natten osv.
Citera
2023-10-18, 22:09
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Han pratade om sin mamma, att hon messar/ringer hela tiden och vill veta vart han är och vad han gör.

Chaffisen hade svarat att han ska ha respekt för sin mamma, inte vara ute mitt i natten osv.

”Mamma, kan du sluta ringa och störa mig, jag håller på att avrätta en hel familj här som råkar ha samma efternamn som nån kriminell”
Citera
2023-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Nån som har expressen premium och kan lägga ut artikeln? Står vad gm sa till taxichauffören efter brottet

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-16-aringens-ord-efter-dubbelmordet-taxichaufforen-berattar/

Han pratade om sin mamma, att hon ringer hela tiden och vill veta vart han är och vad han gör. Och det sa han om och om igen t chauffören.
Senast redigerad av Britney12356 2023-10-18 kl. 22:15.
Citera
2023-10-18, 22:19
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Man undrar ju varför inte familjen flyttade med pappan tillbaka till Afrika? Så märkligt, lämna familjen och själv åka tillbaks t det land man kommer ifrån! Skicka tillbaka hela familjen! Blir så förbannad på detta jamsande

Jag tror inte pappan ens varit här, men i övrigt håller jag med dig. Det är ett jamsande.

Man har nog skickat frun/mamman som en trojansk häst med alla barnen för att fixa uppehållstillstånd (hon kan ha dragit en historia om att hennes man är försvunnen och hon saknar manligt beskydd i Somalia). Sen får hon stanna. Sen dyker pappan som ett mirakel upp och kan lokaliseras i Somalia! Man ansöker om familjeåterförening i Sverige men det är lång handläggningstid men han är nog snart här ska du se.
Citera
2023-10-19, 05:28
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelou
Hans instagram med en profilbild finns att hitta om man söker på en av hans lagkamraters namn på Facebook och läser inlägget de båda är taggade i från Linköpings FF.

Länka gärna tack , det blir lixom ointetsägande info annars...
Citera
2023-10-19, 06:52
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in