2023-10-17, 19:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Tre alltså. Jag uppfattar det som två till, utöver den redan häktade

”Två tonåringar häktas för inblandning i dubbelmordet i Tullinge och mordet i Västberga.
Den ena misstänks för anstiftan till mord, mordförsök i två fall och grovt vapenbrott.
Den andra personen misstänks för medhjälp till mord, mordförsök och grovt vapenbrott.
En 16-årig sitter sedan tidigare häktad för inblandning i morden.”
En tjej och en kille är det som häktades idag. Båda under 18 år.
Citera
2023-10-17, 19:01
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Ny trend. Man tränger sig in deras hus och skjuter vilt. Bättre än att peppra på gatan bland hederligt folk i alla fall
Såvida man inte tränger sig in hos hederligt folk och skjuter. Och det var väl det som hände sist.
Citera
2023-10-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Ja precis. Och sen är en häktad sen innan. Det inlägg jag svarade på verkade tro att det var två sammanlagt.
Citera
2023-10-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Frågan är vem som är den egentliga anstiftaren. Jag läste på något konto på grammet Adouli ska ha hjälpt till att hitta utförare men vem vet om det stämmer. Han var 17 år killen här är 16 år.
Citera
2023-10-17, 20:25
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det har jag ingen aning om. Det tror jag faktiskt inte.
Ibou Badjie aka Louise Gucci är ingen kvinna!
Inlägget i den här länken har gett KFCnogger besked i den frågan.
Citera
2023-10-17, 21:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurmoppen
Kan bekräftas att det rör sig om H*amse som jag och andra nämndes tidigare i tråden.

Här har ni lite info kring LVU placering och hans tidigare gedigna register

https://delafil.se/ca7e16e97cf46d7f/Linköping_FR_6978-21_Dom_2021-10-21.pdf?download_token=18eb8f6d52859aee5b49092a5da8 f787e2b082231ba45 0ca509713f4feb6b945

Inte helt oväntat att föräldrarna motsatte sig placeringen, läser man i var och varannan FUP (och liknande) när det gäller dessa negerbarn.
Till vilken nytta är han att ha hemma?
Varför vill man ens ha en sån unge?

Fanns tydligen inte heller ”något intresse” i utökade umgänge med kontaktperson.

Som några redan skrivit, iq:n på den familjen sammanlagt är troligtvis något i stil med min skostorlek.

Citat:
Han har själv pratat med Hamse som numera vaknat upp och förstår allvaret i situationen.
En miljö på institution är inte bra för sonen och han anser att frivilliga insatser i hemmet är det bästa för Hamse.

Säger alltså pappan som inte träffat ungen på flera år och vars enda kontakt med honom består utav telefonsamtal?
Samtidigt har han även fullt förtroende för att mamman ska ”klara av situationen”??!!

Alltså vad fan är detta?
Senast redigerad av MissDecibella 2023-10-17 kl. 21:37.
Citera
2023-10-18, 00:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Frågan är vem som är den egentliga anstiftaren. Jag läste på något konto på grammet Adouli ska ha hjälpt till att hitta utförare men vem vet om det stämmer. Han var 17 år killen här är 16 år.

Olustigt att en LVU unge begår mord på bl.a. en som tidigare varit en LVU unge, Liza, som det verkar gått bra för.
Skulle någon ha skrivit en deckare skulle jag kanske tyckt det var "over the top"...men det är ju inte utan att man kan undra om det finns något annat samband utöver ett gängkrig?

Terroristen i Belgien verkar också ha haft en viss besatthet av LVU kampanjerna.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/konspirationsteorierna-om-sverige-ar-livsfarliga/
Citera
2023-10-18, 00:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det är något konstigt med morden vid Telefonplan och Tullinge. Vilket gäng skulle betalala för att döda en läkarfamilj och en artistfamilj med svag eller ingen koppling till gängen? Men läkarfamiljen var av ickeeuropeisk ursprung och de tilltänkta offren i artistfamiljen var en afrikan och en zigenare, dvs extremhögerns hatobjekt. Och nu hetsar Flashback mot utförarna av morden.

Man kan verkligen fråga sig varifrån de pengar kom som betalade de här morden.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2023-10-18 kl. 00:50.
Citera
2023-10-18, 00:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är något konstigt med morden vid Telefonplan och Tullinge. Vilket gäng skulle betalala för att döda en läkarfamilj och en artistfamilj med svag eller ingen koppling till gängen? Men läkarfamiljen var av ickeeuropeisk bakgrund och de tilltänkta offren i artistfamiljen var en afrikan och en zigenare, dvs extremhögerns hatobjekt. Och nu hetsar Flashback mot utförarna av morden.

Med tanke på utförarna tror jag inte de var speciellt dyra rent pengamässigt. Men håller med, om jag förstår din tankegång rätt, även om de väl ha en benägenhet att eftersträva en skräckblandad *respekt* så verkar det övermåttan kaosigt...och man kan undra om det är något speciellt syfte med att rekrytera en somalisk funkis på särskolenivå att göra jobbet åt gäng ledd av kurd utöver enbart att han kanske var tillgänglig?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-10-18 kl. 00:45.
Citera
2023-10-18, 07:47
Medlem
Brummelous avatar
Hans instagram med en profilbild finns att hitta om man söker på en av hans lagkamraters namn på Facebook och läser inlägget de båda är taggade i från Linköpings FF.
Citera
2023-10-18, 15:55
Medlem
Nån som har expressen premium och kan lägga ut artikeln? Står vad gm sa till taxichauffören efter brottet

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-16-aringens-ord-efter-dubbelmordet-taxichaufforen-berattar/
Senast redigerad av sylla 2023-10-18 kl. 16:06.
Citera
2023-10-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är något konstigt med morden vid Telefonplan och Tullinge. Vilket gäng skulle betalala för att döda en läkarfamilj och en artistfamilj med svag eller ingen koppling till gängen? Men läkarfamiljen var av ickeeuropeisk ursprung och de tilltänkta offren i artistfamiljen var en afrikan och en zigenare, dvs extremhögerns hatobjekt. Och nu hetsar Flashback mot utförarna av morden.

Behöver inte ens vara så att han har fått betalt. Aftonbladet skrev tidigare att barnen är beredda att mörda gratis. Sen finns det även fall där det finns påhittade skulder som får barnen att göra det genom hot osv. Ser dessa vuxna människor kriminella personerna på samma sätt jag ser på pedofiler, nästan samma princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in