2023-10-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dom har förmodligen plockat vit flugsvamp och inte vetat vad det var för sorts svamp.
Liknande fall i Skåne för några år sedan.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kvinna-at-flugsvamp--vardas-i-respirator/

Låter troligt om de förväxlat med Champinjoner som de köpt Ica, ätit och aldrig blivit sjuka.
Citera
2023-10-16, 14:04
Medlem
Det kanske är någon trots att det förnekas som velat förgifta dom i samband med mat, och kan det då ha något med konflikten mellan Hamas och Israel att göra.
Citera
2023-10-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Polisen har redan uteslutit hämtmat. Källa finns i tråden.
Tack, såg precis nu att det stod i expressens artikel. Oerhört tragiskt med dödsfallet, jag hoppas innerligt att det går bra för dom tre där tillståndet beskrivs som allvarligt.
Citera
2023-10-16, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Det kanske är någon trots att det förnekas som velat förgifta dom i samband med mat, och kan det då ha något med konflikten mellan Hamas och Israel att göra.
Ja, säkert att Mossad ligger bakom
Citera
2023-10-16, 14:10
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Hahaha ok då vet jag att du äter "hämtmat" om du går ut på restaurang och äter en god middag.

Nu har polisen förtydligat så kanske det även går hem hos dig.

"– Det förekom uppgifter om att de skulle ha ätit beställd mat, eller hämtmat, men det har vi avskrivit, säger Magnus Jansson Klarin, presstalesperson vid polisen region mitt."

Inte beställd mat. Inte hämtmat.
Citera
2023-10-16, 14:12
Medlem
Citat:
Det är ju "modernt" att gå ut med :
-"Finns ingen anledning att oroa sej."

Jag håller med mycket tyder på att lokala aktörer som polis och politiker inte vill svartmåla pizzställen så då brukar dessa klyschor alltid droppas.

Handlar detta om en svensk barnfamilj som slaktas av MENA-pizza?

Dags för svenskar att börja laga sin egen mat
Citera
2023-10-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
En slamkrypare är dock inbakad pizza (Calzone, Tefat osv) med giftig burkskinka. Den riskerar att inte hettas upp tillräckligt mycket eller tillräckligt länge. Man ser ju ibland att osten knappt har smält. Bubblade het är det som gäller för att vara säker.
Ja det har du faktiskt rätt i. (jag vill ha mina calzone välgräddade, hursomhelst.)
Citera
2023-10-16, 14:17
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Hämtmat ja. Pizzeria nej.

Är du efterbliven?

Dom har avskrivit beställd mat överhuvudtaget.

Om du verkligen tror polisen skulle gå ut i media och säga att hämtmat inte ligger bakom det, när det vore en pizzeria, så bör du ställa dig frågan om du själv är efterbliven. Då skulle även alla som hämtat mat vara i riskzonen. Man skulle verkligen inte använda dom orden fattar du väl själv.
Citera
2023-10-16, 14:18
Medlem
Fluxors avatar
Pizzerian är enligt en släkting avspärrad idag. Mystiken tätnar.

Behöver nödvändigtvis inte ha ett samband dock...
Citera
2023-10-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Är just det inte mest ett "politiskt" budskap dock. Att betona att det inte går en mördare lös
Jag vet faktiskt inte. Matförgiftningsfall bruka annars bli uppmärksammade i lokalpressen.
Citera
2023-10-16, 14:21
Medlem
Inthemiddles avatar
Jag tycker också att det mest rimligt borde vara förgiftning.
Kan det vara ett försök till utvidgat självmord via förgiftning? Men att antingen gärningspersonen själv ångrat sig i sista stund eller att den andra vuxna personen upptäckt vad som hänt och agerat?
Eftersom hämtat redan är uteslutet...
Citera
2023-10-16, 14:21
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Den skillnaden har väl bara "inte gått hem" hos denne

Ska du "äta här eller i påse" är ju tydligen samma sak haha

Dom skriver ju nu att beställd mat är avskrivet. Vad är det du inte förstår?

Jag kunde dra slutsatsen att polisen inte skulle ha uttalat sig som dom gjorde om hämtmat om det faktist hade varit en restaurang som vållat detta. Den slutsatsen kunde inte du göra, jag beklagar din oförmåga till slutledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in