2023-10-15, 21:43
Medlem
finns det någon som vet om några bra ställen runt huddinge området?
Citera
2023-10-16, 00:12
Medlem
trueforgoods avatar
Det är nu säsongen börjar på riktigt, iaf i norra Blekinge. Hittade lite drygt 250st igår på en yta som bara för 3 dagar sedan var helt död. Riktigt fina och stora också!

Detta var i en ny hage som jag hittat och har inte ens kollat på mina guldställen nu efter att säsongen kommit igång, så det blir imorgon. Ser ut att bli ett jävligt fint svampår i år trots allt och allt som krävdes var ett par dagars regn.

Önskar alla här en god jakt. Ge inte upp
Senast redigerad av trueforgood 2023-10-16 kl. 00:16.
Citera
2023-10-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masse1337
finns det någon som vet om några bra ställen runt huddinge området?

finns ängar mellan flemingsberg centrum och vistaberg
Citera
2023-10-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
finns ängar mellan flemingsberg centrum och vistaberg
var där förra veckan, hittade bara en
Citera
2023-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwarkN
Någon som kan ge tips på ställe runt stenungsund/uddevalla/orust området?
Finns en fårhage i lilla uddevalla som är riktigt fin. Hade tänkt ge mig ut dig själv men har inte trippat på kanske 8 år så får se. Det är många andra som tänker på samma hage dock så det kan bli lite konkurens.
Citera
2023-10-16, 18:55
Medlem
Kul att skriva ett längre inlägg bara för att mod ska purga hela inlägget för att det är en bild i slutet... bad inte ens om identifiering eller dyl. Kan inte mod redigera?

Aja - Jag var i alla fall ute en tur idag igen när det ändå var så fint väder, ny hage och kanske 2 timmars promenerande men tyvärr en tom korg även denna gången. Hittade 3st som jag inte kunde identifiera säkert, utöver de så var de ensamma. Såg dock lite mer svamp av andra sorter som det förvånansvärt nog varit väldigt snålt om i hagarna generellt. Hoppet kanske finns på en sen säsong?
Många timmar och steg har jag lagt utan lycka, men det kanske händer snart!
Citera
2023-10-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Finns en fårhage i lilla uddevalla som är riktigt fin. Hade tänkt ge mig ut dig själv men har inte trippat på kanske 8 år så får se. Det är många andra som tänker på samma hage dock så det kan bli lite konkurens.
Ooo, vart kan denna lilla hage ligga då tro?
Citera
2023-10-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperi0n
Kul att skriva ett längre inlägg bara för att mod ska purga hela inlägget för att det är en bild i slutet... bad inte ens om identifiering eller dyl. Kan inte mod redigera?

Aja - Jag var i alla fall ute en tur idag igen när det ändå var så fint väder, ny hage och kanske 2 timmars promenerande men tyvärr en tom korg även denna gången. Hittade 3st som jag inte kunde identifiera säkert, utöver de så var de ensamma. Såg dock lite mer svamp av andra sorter som det förvånansvärt nog varit väldigt snålt om i hagarna generellt. Hoppet kanske finns på en sen säsong?
Många timmar och steg har jag lagt utan lycka, men det kanske händer snart!

Hur kommer du in i hagarna?
Citera
2023-10-17, 14:57
Medlem
Citat:
Sätt foten på elstängslet och hoppa över gummi/skorna leder inte ström inte svårare än så
Citera
2023-10-18, 16:45
Medlem
Citat:

Vissa hagar har öppningar för människor att använda som inte djur kan ta sig igenom, men oftast fuckar jag bara emellan i stängslet och går in. Så länge man inte gör direktkontakt med elstängsel (vilket det är kanske 50% av gångerna) så får man ingen stöt. En jacka med en hoodie under är tjockt nog för att kunna stryka emot utan att något händer.
Citera
2023-10-18, 17:15
Avslutad
Fattar inte riktigt poängen med toppisar. Mest jobbigt att leta, jag vet var dom växer och skördar då och då.

Men det som är så enkelt att odla cubensis nuförtiden hemma med goda och stora resultat.

Toppisar känns mest som en kul grej om man uppskattar att vistas i naturen.
Citera
2023-10-18, 17:38
Medlem
Minimuchers avatar
Hittat en del idag.
Dock en väldans massa svarta / Förgångna

Hoppas på en flush inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto