Citat:
Ursprungligen postat av
twogirlsonecup
Susanna: "vi blev även upplysta att Felicias visum gick ut igår (17/10) så sjukhuset kunde ordna med att förlänga"
Något säger mig att den här bruden inte hade några som helst planer på att förlänga sitt visum. Olyckan skedde den 8/10 och hennes visum gick alltså ut den 17/10. Jag vore ytterst förvånad om hon ens hade legitima skäl att stanna kvar överhuvudtaget. Man ansöker vanligtvis om 60-dagars Tourist Visa och därefter kan man förlänga med ytterligare 30 dagar till. Så max 90 dagar. Den andra som hon isf skulle kunna ha haft är ett 1-årigt arbetsvisum. Ett sådant kräver en hel drös dokumentation, bla. anställningsbevis, certifikat/diplom, referenser, läkarintyg, osv. Någon som vet ungefär hur länge hon kan ha varit i Thailand? Hon känns som en person som inte alls har några problem med att övertrassera sin tid eller överhuvudtaget funderar över konsekvenserna. Allt handlar om att flasha tuttar och röv på varje bild över alla sociala medier. Verkar helt hjärndöd.
Arbetsvisum kan vi glömma att hon hade, för det ska du ha någon typ av specialkunskap inte vara frisör och sno thailändarnas jobb.
Man kan köpa sig ett s.k elitvisum. Vet inte exakta kostnaden men det är dyrt och hon var ju öppen med att hon sökte jobb (därav jobba illigalt) så tror jag inte på det heller.
Så hon gjorde nog en visa run, man lämnar thailand efter 90 dagar och kommer tillbaka och får 90 dagar på nytt. Man brukar kunna göra detta 3 gånger per år utan att dom bryr sig. Så man får 90*3 dvs 270 dagar.