2023-10-18, 13:51
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoddan1
Jag bor i huset bredvid, de bor på Norrberget 206

Ja jag såg fel. Det är gården närmast grusplanen, om den finns kvar. Måste bli 206.
Citera
2023-10-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoddan1
Jag bor i huset bredvid, de bor på Norrberget 206

Mebra*tu och *abte (*=h)?
Citera
2023-10-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Nu är nantionelle bombskyddet där. Hela kvarteret avspärrat.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/bombskyddet-pa-plats-vid-den-forgiftade-familjens-bostad--w6a1yh

Fy fan om det här också är gängrelaterat! Iofs inte deras stil, men om de börjar med gift också blir det inte kul.

Jag såg det, så det kanske blir svårt Att åka förbi idag.
Citera
2023-10-18, 13:58
Medlem
docentdisciplins avatar
Hm.. är inte ricin från castor bönor, (castor olja), denna växt är väl vanligt förekommande i östra Afrika, t ex Etiopien och Eritrea? ECMO är vanligt för behandling av ricin intox.
Citera
2023-10-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Om nu familjen är från ett afrikansk land så hittade jag något som kan vara intressant! Malaria-medicin:

Har dom självmedicinerat läkemedel mot malaria?

https://www.lakemedelsvarlden.se/nu-begransas-forskrivning-av-klorokin-i-sverige/

Vid höga doser*eller vid samtidig behandling med vissa andra läkemedel kan de också ge allvarliga biverkningar som hjärtarytmi, ibland med dödlig utgång.

Överdosering medför allvarliga skador och risk för dödsfall.*Klorokin-överdosering är livshotande redan vid en dos som motsvarar 25-50 mg bas/kg kroppsvikt*vilket är detsamma som ett fåtal tabletter till barn.

>2 apr 2020, kl 18:22

Uppenbarligen en propaganda-artikel skriven kort efter att dissident-läkare / folk upptäckt att HCQ + Zink kraftigt förmildrar covid-symptomen.

HCQ är OTC i princip överallt, det är svårt att överdosera skiten.

Tänk lite snälla.
Citera
2023-10-18, 14:01
Medlem
Farliga-Farans avatar
https://www.facebook.com/t*omas.me*rahtu.*

*h *b *9

Detta måste vara mannen. Stämmer in med barnen också. Jag kan även se Stenbacken, där någon påstod att de bott tidigare, i bakgrunden på ett av korten.
Citera
2023-10-18, 14:04
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Konstigt att inte pappan kan ge mer info som kan hjälpa polisen. Får mig att undra om han är skyldig på nåt sätt.

Är väl tolkbehov inblandat, eller är några svenskar drabbade?
Citera
2023-10-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Botulism är väl ingen högoddsare direkt? Ovanligt men händer fortfarande då och då i Sverige. Väldigt mycket otur ska vara inblandat för att det ska hända med dagens kunskap och konserveringstekniker.

Må dem som ligger på sjukhus klara sig utan men 🙏

Eller legionella? Iofs märkligt att alla blir sjuka samtidigt.

Botulism gör väl att man inte kan andas vilket verkar vara fallet här.
Citera
2023-10-18, 14:16
Medlem
Jag känner mig övertygad om att detta är någon typ av utökat självmord med pappan som GM.
Man ska inte krångla till det med massa exotiska sjukdomar.
Citera
2023-10-18, 14:22
Medlem
Citat:
Åklagaren Christer Sammens har alltmer släppt teorin om att det skulle handla om felaktig mathantering.

– Det är mycket som talar för att det inte har med mathantering att göra, säger han.
Enligt GD tvivlar åklagaren på att det skulle röra sig om felaktig livsmedelshantering. Sett till alla andra aspekter runt detta känns förgiftning troligt.
Citera
2023-10-18, 14:28
Medlem
https://xnytt.se/2023/10/18/soderhamn-nationella-bombskyddet-bistar-vid-platsundersokning/

Såg nu att man redan rett ut adressen men här är nån fler vinkel.
Senast redigerad av Blyfri 2023-10-18 kl. 14:31.
Citera
2023-10-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Jag känner mig övertygad om att detta är någon typ av utökat självmord med pappan som GM.
Man ska inte krångla till det med massa exotiska sjukdomar.

Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in