2023-10-17, 23:38
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
IS tar nu officiellt på sig ansvaret för dådet. Intressant för de erkände aldrig Akilov.

Borde han inte stolt ha nämnt detta i hans video, om så var fallet? Känns så, va?

Edit: Tydligen "svor [han] trohet till organisationen i en video som han tros ha spelat in kort efter dådet." Jaha, då mindes jag fel.
Senast redigerad av McGorba 2023-10-18 kl. 00:30.
Citera
2023-10-17, 23:40
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Då är det säkerligen domen i Göteborgs Tingsrätt från 2012 som jag skrev om tidigare. 2 år och 2 mån fängelse samt utvisning då 2012.
Varför tror du det är han? Snarlika namn är det många som har.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Borde vara den mannen i taxin som polisen på videon inte gjorde HLR på. Frågan är vart taxichauffören är… om de tre inte hyrt en bil själva?

Jag vet inte, men ett vittne i en av de belgiska tidningarna igår sa att chauffören var ihjälskjuten. Var det en taxi/ uber över huvud taget?
Citera
Medlem
Fin avslutning för Håkan Sjöstrand som fick representera svensk fotboll i TV idag på morgonen. Mannen som förknippas med ekonomiska skandaler imSvFF och metoo dito. Sorglig sorti.
Citera
2023-10-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Varför går inte muslimer ut och demonstrerar mot radikala muslimer för?. Liknade svenskar gör mot högerextrema? Är det för ni egentligen försvarar handlingen?.

Vad fan snackar du om?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ba5r9/tiotusentals-samlades-for-att-visa-sin-karlek
Citera
2023-10-17, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Borde han inte stolt ha nämnt detta i hans video, om så var fallet? Känns så, va?
IS kan ju förstås retroaktivt ta på sig ansvaret för ett dåd som de i själva verket inte kände till på förhand. De känner nog att de hamnat i skuggan av såväl Hamas som Hizbollah och talibanerna. De kan behöva lite goodwill, äkta eller inte.
Citera
2023-10-17, 23:42
Medlem
Edolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
De kan ju vara många som har dött?

Citat:
Ursprungligen postat av Kameltryckaren12
Låter möjligt. Reflexjackan är annars sjukt ostrategisk.

Var det före eller efter morden som han satt på gatan och laddade om sitt vapen?
Innan.
Citera
2023-10-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Skitsnack! Visa på EN ENDA imam som aktivt gått ut och fördömt det inträffade och tagit helt avstånd från terroraktioner utförda av IS-krigare och andra jihadister!

Nä just det!

Islam är en j-vligt farlig religion, alla dess utövare befinner sig på en skala över "hur mycket jihad" de vill bedriva mot oss och hur långt de är beredda att gå, men alla muslimer sympatiserar innerst inne i hjärtat med de här satans terroristerna.

Fredens religion my ass!

Gäsp.

https://www.islamiskaforbundet.se/sirbrysselpm/

Och tidigare:

https://omni.se/imam-vi-maste-skydda-dem-fran-att-hjarntvattas/a/B8zl
Citera
2023-10-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
IS tar nu officiellt på sig ansvaret för dådet. Intressant för de erkände aldrig Akilov.

Får mig att undra om detta bara är början på en IS-kampanj riktad mot Sverige.

Lite OT, men det berodde väl på han inte själv dog
Citera
2023-10-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Har jag sagt att de håller ihop? Det jag menar är att det inte finns någon sammanhållning, ingenting som förenar vårat folk. Självklart finns det (flertalet) avstickare men jag talar i runda slängar här. Tror du segregationen uppstått från ingenting eller? Folket VILL dela upp sig, det gäller båda parter. Muslimer bryr sig mycket mer om sina jämlikar än vad de gör om oss. Vi kallas ju inte för kafir utan anledning? Och jag är fullt medveten om att det finns svenskar som bryr sig mer om etniska svenska liv än muslimers. Men många fler muslimer har detta tänk, och läser man deras hadither och heliga bok så förstår man varför.

Känner muslimer som tycker att det är snobberi att bära hijab. Dom är som vem som helst jag känner. Vet inte vad för muslimer du pratar om. Bor du i djupaste Alby eller?
Citera
2023-10-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Varför tror du det är han? Snarlika namn är det många som har.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/abdesalem-lassoued-domdes-for-grovt-narkotikabrott-i-sverige

https://gofile.io/d/sAjhll
Citera
2023-10-17, 23:49
Medlem
Men det är väl klart att terroristen är svensk! Han har ju åkt tunnelbana här och bott på ett hunddagis. Det finnas bara svenska män som begår dessa illdåd … eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in