2023-10-17, 22:03
Avstängd
Och en pakistansk sosse-muslim som bor i Malmö skyndar till med sin damage control på Gula väggens fansida:

"Jag är malmöit, göteborgare, svensk, EU-medborgare, muslim, fotbollsfan och fredsförespråkare. Jag må vara född i Pakistan och behärska många språk men jag tänker på svenska och Sverige är mitt älskade land. ❤️
Jag tittade på Sverige-Belgien igår, men jag såg inte en fotbollsmatch. Det var en konstig oro i luften. Matchen avbröts när det stod klart att två svenska fotbollsälskare kallblodigt skjutits ihjäl inte långt från arenan. Mördaren valde ut sina offer för att de var svenskar och bar svenska tröjor. Jag tänker på och ber för offren och deras anhöriga. Jag hoppas att de skadade blir friska och kommer hem. Jag lider med alla som var på arenan igår och kände en fruktan som inte går att föreställa sig. Det som har hänt är en oerhörd tragedi! 😪
Även om det känns väldigt tungt, med allt som händer i vår närhet och på flera håll i världen, så kommer jag stå upp för våra gula och blåa färger. 🇸🇪
Igår, idag och imorgon! 💛⚽💙 "

Och så klart är det massor av svenska nyttiga idioter som trycker hjärta och gilla.

Snart i en lastbil på väg mot just din dotter. Eller kanske i en uber-taxi?

Pågår det förresten något krig i Pakistan? Borde Sverige kanske ta emot alla Pakistans drygt 230 miljoner invånare bara för att aahh, era stackars muslimer? Alla ska ha allt, alla utom svensken. I Sverige.
Citera
2023-10-17, 22:03
Medlem
Ingen som känner att dom har deklarerat krig mot Sverige? Hur många svenskar får dö.

Det var så här det började i Tyskland för judarna.sakta tog dom en och en sen blev det tio sen hundra.
Citera
2023-10-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Frågan är
När skall Muslimska samfund och föreningar i Sverige ta avstånd och fördöma dessa dåd?
Tystnaden är total 1miljon muslimer i Sverige som är medbrottslingar

Eller de firar tyst hemma att de orena dödas
Bra fråga hoppas alternativ media kan "jaga" för få svar på jobbiga frågor
Citera
2023-10-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Konstigt med filmen, för det tycks nästan vara en medhjälpare till skytten som filmar. Hans röst hörs ju prata nåt på Arabiska eller franska med arabisk brytning..
Det tyder på en medhjälpare. Varför letar dom inte efter eventuella MGM som filma och babbla arabiska?

Kanske jobbas det på i bakgrunden, man får hoppas på det. Det är väl troligt att terroristen fått en del hjälp. Direkt eller indirekt. Man borde även jaga och spärra in alla påhejare runt omkring även muslimer i Sverige som sympatiserar med detta. Om man kan ta nassar för hatbrott kan man göra det med islamister
Citera
2023-10-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad jag förstår åkte svenskarna med en Uber. Oavsitt taxi eller uber så undrar man ju om chauffören var med på det hela, i o m att han inte dödades.

Just det. Har du rätt i att Uberföraren kan vara en medhjälpare.
Tycker fortfarande mycket är oklart. Exempelvis, vem den tredje svårt skadade personen är?
Citera
2023-10-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Just det. Har du rätt i att Uberföraren kan vara en medhjälpare.
Tycker fortfarande mycket är oklart. Exempelvis, vem den tredje svårt skadade personen är?

Borde vara den mannen i taxin som polisen på videon inte gjorde HLR på. Frågan är vart taxichauffören är… om de tre inte hyrt en bil själva?
Citera
2023-10-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lär vara han. Hörde på Ekot att migrationsverket inte fick säga vad han dömts för och till vilket EU-land han utvisades till 2014 pga pågående utredning eller likande uttryckt. Lyssnas på här https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-belgien-varnades-for-misstankte-terroristen-redan-2016

Blev nyfiken nu, smugglade han in droger eller var det innehav… han har uppehållit sig inom EU sedan 2011. Kanske varit åsna, drug mule.

Lär komma fram mer, ytterligare identiteter i länder utöver Sverige och Belgien.

Fingeravtryck på flyktingar och asylsökande infördes vad jag vagt(?) minns rätt nyligen.

Det var 20 år sedan vi började med det. Alla asylsökande över 14 år DACtas på migrationsverket. Dvs lämnar fingeravtryck. Som sedan förs in i EURODAC. Ett register som EU:s (Europas?) länder kan jämföra avtryck med varandra.

Hur pass bra det verkligen fungerar lämnar dock lite frågetecken???
Citera
2023-10-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Borde vara den mannen i taxin som polisen på videon inte gjorde HLR på. Frågan är vart taxichauffören är… om de tre inte hyrt en bil själva?

Han såg väldigt död ut när han ligger framåtböjd i taxin. När dom gör HLR ser det verkligen illa ut.
Citera
2023-10-17, 22:13
Medlem
nousernameneededs avatar
https://twitter.com/MemIngenjoeren/status/1714201942572896360

Fy fan Maggan är ju inte frisk i huvudet... hon vill alltså inskränka mer på våran yttrandefrihet än att faktiskt tala klarspråk om det verkliga problemet.
Citera
2023-10-17, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78

Det konstiga är att de låg 2 st stendöda i hyrbilen/taxin en i sätet och en på mage på golvet såg det ut som?

Sedan har vi han i banken med halva huvudet bortblåst.

Det är 3 omkomna inte 2?
Citera
2023-10-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Det konstiga är att de låg 2 st stendöda i hyrbilen/taxin en i sätet och en på mage på golvet såg det ut som?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fdjemilaben %2Fstatus%2F1714003037788778992

Det är 3 omkomna inte 2?

En av dom från taxin lever fortfarande, han som det utfördes HLR på förmodligen.
Citera
2023-10-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10

Det är 3 omkomna inte 2?

Finns klipp när de lyfter ut den överlevande ut taxin och påbörjar HLR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in