2023-10-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men jag tycker du är extremt stringent i dina åsikter oavsett

Det bör man vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Måste vara det mest intelligenta du sagt hittills. Om än så banalt.
Även en blind höna som jag..
Citera
Medlem
Yaskos avatar
En intressant detalj i massakern.

Citat:
🇮🇱🇵🇸 The aftermath of Israel’s bombing of the LAST CHRISTIAN HOSPITAL in Gaza.
Citera
Medlem
Nu tycker inte Hamas det är roligt att "leka" längre
Citera
Medlem
Citat:
Även en blind höna som jag..

Övning ger färdighet.
Citera
2023-10-17, 20:27
Medlem
Hamas ondska exponerad, låt er inte luras: https://www.youtube.com/watch?v=rSO9lLSLg7Y
Citera
Medlem
Captaindocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Om du kokar vatten i en stängd kapsel kommer skiten brisera. Har du kollat några dokumentärer om ämnet?

Ja det har jag. Har vänner som är judar och andra som är muslimer. Har hållit mig utanför hela och inte "valt sida" tills jag såg vad Hamas gjorde mot civila kvinnor och barn.

Och innan jag får höra att Hamas inte är lika med alla palestinier så är ju inte militären som valde att bomba sjukhuset lika med alla judar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sjukhuset ligger i södra Gaza.

Norra gaza-remsan är det.

Gå till https://maps.google.com

klistra in:

al-Ahli Arab Hospital

så ser man positionen på sjukhuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Det bör man vara.

Oavsett vad så kan man ha olika åsikter i denna fråga. Och jag har extremt svårt att sympatisera med någon av sidorna.
Citera
Medlem
Fina Gubbens avatar
Flera spanska politiker har uttryckt önskan att Spanien ska ta Netanyahoo till ICC för att dömmas för folkmord. Helt rätt. Fler länder bör sluta sig bakom den tanken.

Israel är tydligen sura för anklagelsen och har krävt att Spaniens statsminister ska fördöma utlåtanden och att de hotar judar vardag i Spanien (lol).

Spanien slår tillbaka med att de som alla länder fördömer Hamas attacker men som också många länder gör, kräver att Israel slutar upp med attacker på civila. De anklagar även Israel för lögner.

IDF 🇮🇱 terrorbombade ett sjukhus senast idag. 500 döda i en attack. Tack Israel för att ni visar för världen vilka odjur ni är.

Det här visar att alla israeler är terrorister som är ute efter att rensa Palestina från palestinier med det största folkmordet sedan det på judarna, ironiskt nog.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffo_pengar
HAMAS Har alltså grävt ner sin sambandscentral under detta sjukhus.

Tycker det låter väldigt konstigt. Har Hamas en bas i ett sjukhus, borde Israels mest taktiska sätt att hantera situationen vara att vänta tills man invaderat Gaza, och sedan skicka in trupper för att rensa sjukhuset. Istället för att jämna det med marken i ett flyganfall, menar jag. Finns ingen direkt anledning att göra på det sättet.

Så antingen är attacken fejk, eller så har Hamas sprängt sjukhuset själva, eller så har Israel bombat men de flesta av dödsoffren är Hamas-terrorister*, eller så har en olycka skett, typ gasledning som exploderat eller nåt. Om vi pratar troligaste scenarior, menar jag. Vi vet inget ännu, utan det kan vara vad som helst.

*Om IDF står i färd med att bomba ett sjukhus, lär de dessutom gå ut i media och annonsera det först. För att göra klart varför de tänker göra det, och för att sätta press på Hamas att evakuera.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-17 kl. 20:31.
Citera
2023-10-17, 20:28
Medlem
Citat:
Men jag tycker du är extremt stringent i dina åsikter oavsett

Inte säker på att du vet vad stringens är.

https://www.synonymer.se/sv-syn/stringens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in