2023-10-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Exakt vad menar du med Mys bortgång?

Inlägget var inte skrivet till @JokerMannen, men har svarat ändå.

My T*nnies lever, och hon lever i en helt vanlig värld, däremot sagt så lever @flashmaner i en värld av fantasier.

Två spritt språngande galna fröknar som plötsligt under en Oktober-kväll år 2022 bestämde sig för att ta lagen i sina egna händer och därefter ha bringat en ung flicka om livet varav den ena individen lyckades med att föra hela Rättsväsendet bakom ljuset och komma ut i det fria .. ja, så kan det gå, när inte haspen är på.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-17, 18:57
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Självklart är det så. Man lär så länge man lever.

Ett citat till.
Vi har verkligen gjort allt vi har kunnat för att få fram vad som hände natten mot den 16 oktober förra året.

Det är möjligt att polischefen mött någon form av kritik så han omedvetet eller medvetet vill försvara sig och sin utredning. Han har bara gott att säga om Rullman. Hur som, det var intressant att läsa intervjun.

Ja, och om jag ska vända lite på slanten, nu har jag ju inte läst artikeln, men jag får intrycket att journalisten inte ställer några ifrågasättande frågor. Exempelvis är en rätt självklar fråga från vilken journalist som helst som är värd namnet - Borde ni inte ha gjort en rekonstruktion?

För saken är ju den, att enligt GW så ville polisen göra en rekonstruktion, och de tryckte på för det, men åklagaren sa att det inte behövdes. Jag vill minnas att GW tog upp detta i sin "dokumentär" om Tove-fallet. Så var står polisen i den frågan? Det hade varit intressant att få veta.

Men det är tyvärr mycket så med dagens "journalister", de gör inte sitt grundarbete ordentligt och ställer inte de djupare och svårare frågorna. De har mer blivit megafoner för sina intervjuobjekt. Där är Anders Holmberg med 30 minuter en riktigt bra föregångare. Han inte bara ställer de svåra frågorna, han upprepar dem flera gånger om han inte får svar. Mer sånt i svenska journalistkåren.

Det hade varit riktigt intressant med en djuplodande grävande journalistisk insats i hela Tove-fallet. Vem vet, kanske får vi se det om ett antal år.
Citera
2023-10-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Det kör vi på! Bra analys!

Min tidigare fråga till dig löd enligt följande och nedan skriven.

Fråga: Vad menar just du @Baaaartil med
" Allas Vår Maja " ... ?

Fråga: Klarar du överhuvudtaget av att svara på den frågan utan att tramsa ... ?

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-17 kl. 19:00.
Citera
2023-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil

Jag utgår från det faktum att Maja Mums suttit oskyldigt dömd för mord samt den delaktighet hon under tvång utsatts för vid flytt av TT kropp. På vilket sätt är jag då dum och skenhelig?

Nu behöver hon också upprättelse för de grova felaktigher åtminstone staten åsamkat henne.

Vem tusan är Maja Mums ?

Du behöver inte svara på frågan, jag är helt enkelt sagt fullt införstådd.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-17, 19:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sybel:

Ja, jag skriver att hon mäktade med - trots dina försök att ånyo applicera svaghet, en rätt intetsägande spekulation i sig:

INGEN beskriver nån svacka, snarare tvärtom.

Om Maja kört på som hon gjort i två år - och tyckte livet var på topp med J och inte klappat ihop:
Så vet man att hon klarade av det.
Hon har druckit och festat i stort sett varje helg inkl annat.

Själva tidsrymden och det extrema tempot ger en viss vägledning. I annat fall hade hon behövt stöd.

Jag skrev om dina ideliga försök att förminska och försvaga Maja:

"Ur ett perspektiv tror jag du skulle reta gallfeber på henne när du minimerar hennes kapacitet och idiotförklarar hennes person."

Ja, du kan säkert slå dig på bröstet när du letar dina guldkorn som du åberopade.

Jag tror dock inte grav identifikation och insnöad på npf ger den mest neutrala synen och det ses via det du skriver.

Maja skulle trivas med dig beroende på vilket behov hon har.
Har hon behov av att framstå som ett megaoffer och lura folk tror jag absolut hon skulle uppskatta din support.

Innerst inne skulle hon koka och vara förnärmad att omskrivas som hjälplös, retarderad och noll koll på vad saker innebär.

Mig skulle hon sky som pesten.

Ja, du är nämligen dubbelbottnat, framstår som en vindflöjel och därmed inkonsekvent.

Följande rädda nedan har du öht inte belagt med exempel ur fup. Du har snarare ständigt blivit ifrågasatt.
När exempel tas fram så fladdrar du iväg och trots att annat påvisas så fortsätter du i samma anda om nedanstående.

Vad du gör är att rycka fram en bild som inte kan appliceras på Maja i deras relation.

Att J sen ren är ett hår utav Hin gentemot andra har nog inte undgått nån:

"Dessutom vet hon och måste förhålla sig till
att J tycker väldigt mycket om henne
att J har acceptans för hennes svagheter
att J höjer rösten när det är något som inte passar henne
att J kräver respekt
att J inte accepterar att bli ifrågasatt
att J blir långtidssur när något går emot henne
att J väldigt lätt känner sig kränkt
att J är hämndgirig
att J bestraffar/utesluter/smider mordplaner mot dem som hon anser kränkt henne
att J lever för fest och hålligång
att J föraktar tråkmånsar som inte vill festa
att J sätter sina planer i verket, no matter what"

Funkar inte - eftersom du gör en lista som är mestadels är påhittad om relationen med Maja. Jag kan återkomma och kontra del för del om du vill?
Maja kan hantera J enligt egen utsago.

Faktum är att de rökt på, ballat ur och J vill inte ha varken psykoser eller gräl.
Därför ber hon Maja och M*jam att inte snacka negativt den kvällen.
Eftersom de är två ska du tydligen applicera samma på M*jam också.

Du gör en höna av en fjäder i din vilja och drift att hitta nåt i fup som är ett tecken på det du bestämt dig för.
Svaga, sköra offret.
Hur M orkat med Js tempo utan att klappa ihop är märkligt. Och, som du skriver, har hon bevisligen överlevt.

Ditt påstående om att jag framställt M som ett svagt, skört offer, hjälplös, retarderad och noll koll på vad saker innebär. visar tydligt att du inte förstått vad jag skrivit.

Att listan som mestadels innehåller uppgifter som M lämnat skulle gälla för alla andra, men inte henne, får stå för dig. Då du betrakta mina citat från FUP som verklighetsfrånvänt nonsens finner jag hänvisning meningslös.

Ja, jag ser M som ett offer för Js behov. Att hon manipulerats i bemärkelsen att hon inte själv observerat att hon blivit påverkad av Js destruktivitet där det makabra blivit normaliserat.

J, Ms coach, hennes psykolog och hennes föräldrar har beskrivit henne som känslig, vilket jag noterat.
Citera
2023-10-17, 19:22
Medlem
Det hade varit bättre att Maja kommit ren och suttit sina 18 år.

Nu kommer det en massa påhopp om att Maja minsann är oskyldig, men man undviker att skriva JURIDISKT oskyldig.

Vem vill umgås med en mördare som har kommit undan med sitt ljugande?

Ser framför mig en bok som kommer att få titeln "Mördar Maja från Vetlanda. Kvinnan som sov sig ur häktet".

Om några år har GW lämnat detta jordeliv pga fetma, nya kriminologer kommer att sitta i TV och ta upp detta fall som ouppklarat.

Johanna kommer förr eller senare ut från sitt fängelsestraff, Maja får väl ansöka om skyddad identitet om Maja nu lyckas hålla sig utanför murarna.

Misstänker starkt att vi kommer att få läsa igen om Maja och hennes kriminella aktiviteter.
Citera
2023-10-17, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tålamod är ett måste, vakenhet också, så att man inte hugger på välagnade krokar. Det är tyvärr många sådana som slängs ut och dessvärre ett flertal som nappar, vilket ger tråden ett omfattande innehåll av meningslöst dravel.

Tyvärr är det även flera i tråden som trots det fruktansvärt tragiska mordet tråden handlar om förefaller ha som främsta syfte att roa sig och underhålla andra på vissas bekostnad.
Jag tycker det är oerhört oansvarigt och kränkande mot T och de sörjande.

Det är beklämmande att vuxna människor inte kan föra en diskussion på ett civiliserat plan utan tillåter sig hänfalla till primitiva nivåer. Jag betackar mig för det.
Vem och vad har du i åtanke, du som letar guldkorn med en ängels tålamod?
Senast redigerad av develi 2023-10-17 kl. 19:42.
Citera
2023-10-17, 19:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Detta är exakt hur en person försöker minimera sin roll och just det som gör deras relation så farlig:

Maja försöker sätta sig ute i periferin som mindre ansvarig, mindre skyldig.
Allt är Js fel för att det är hennes konflikt.
Exakt som tongångarna går här inne.

Att hon sen inte skulle begripa rent konsekvensmässigt vad som pågår och vad riskerna är - det är (förutom att förminska hennes insikt) så naivt att det finns inte.

Hon VET att de ska mördas. Så korkad är hon inte och då faller hennes oskyldiga image.

Hon ägnar sig åt urdåliga försvarsmekanismer och vet uppenbart vad det innebär att agera alibi. Det är nämligen hon som beskriver det.

Samtidigt ses med all tydlighet hur hon försöker framställa sig som mer moralisk i sin iver att peka på Johanna.

Maja är en patetisk figur som försöker komma undan ansvar och egentligen spelar det ingen större roll om hon skulle tro hon är oskyldig som du vill göra gällande (och som jag inte tror på för fem öre).

Problemet är att Maja är en medlöpare och som skapar en gynnsam miljö där Johannas galenskap kan frodas.
Genom hennes flathet, hennes back-up, fnitter och stöd så skapas helt livsfarliga situationer.

Att sen sitta och backa upp detta med minimering och ideliga försök att få henne till ett offer är rent patetiskt.
Det påminner om dåligt föräldraskap som curlar och antingen inte kan eller vill se och ständigt kommer med dåliga bortförklaringar.
... Och fortsätter gynna nån som slagit in på fel väg.
Empati är inte alltid av godo. Det kan göda dumheter i sin värsta form.
Du är övertygad om att M kan se sin roll och medvetet minimerar den medan jag är lika övertygad om att hon inte har förmåga att inse den.
Längre kommer vi inte i diskussionen.
Citera
2023-10-17, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, nog tycker jag att det framgår ganska tydligt vilka krav J ställer på dem som ska få förmånen att vara hennes vänner. Och hur hon bemöter dem som inte följer hennes koder. "Anpassa dig, eller jag ombesörjer att du försvinner ur mitt liv!"
Vart framgår detta i förhållande till Maja?
Hur hon är mot andra kan du per automatik inte applicera på Maja som njuter av hennes sällskap, den som säger att hon kan hantera henne, är inte rädd och ser hennes som sin trygghet hon inte vill bli av med.
Citat:
Du är övertygad om att M kan se sin roll och medvetet minimerar den medan jag är lika övertygad om att hon inte har förmåga att inse den.
Längre kommer vi inte i diskussionen.
Förväntat svar när du tappar argumentationen.
Citera
2023-10-17, 19:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vem och vad har du i åtanke, guldkornet med en ängels tålamod?
Den som känner sig träffad tar förhoppningsvis åt sig.
Citera
2023-10-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vi alla vet att du vill som ett trollspö att Maja är oskyldig, du är dessutom nedvärderande mot skribenter som till 99% nog vet hur det har gått till och inte har samma åsikt som du.

Det skrivs i tråden av någon som låter precis som du att Toves familj inte har råd med ett civilmål, nu har jag glädjen att upplysa dig om att halva Sverige hjälper till med pengar om det blir aktuellt, Toves familj ska inte behöva betala ett öre för Toves rättvisa och för att föräldrarna har förlorat sitt barn!

Festa med Maja medans du kan, oavsett utgången för bristande bevis så VET ALLA, ta in det.
Ja halva Sverige ställer upp för Toves familj
Jag hoppas att de läser det här eller att någon av oss tar kontakt med dem om detta
Senast redigerad av Anedin 2023-10-17 kl. 20:12.
Citera
2023-10-17, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja halva Sverige ställer upp för Toves familj
Jag hoppas att de läser det här eller att någon av oss tar kontakt med dem om detta

Vilka mekanismer är det som få er till detta initiativ? Det känns som att förnekelse är en av de viktiga faktorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in