Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Sybel:
Ja, jag skriver att hon mäktade med - trots dina försök att ånyo applicera svaghet, en rätt intetsägande spekulation i sig:
INGEN beskriver nån svacka, snarare tvärtom.
Om Maja kört på som hon gjort i två år - och tyckte livet var på topp med J och inte klappat ihop:
Så vet man att hon klarade av det.
Hon har druckit och festat i stort sett varje helg inkl annat.
Själva tidsrymden och det extrema tempot ger en viss vägledning. I annat fall hade hon behövt stöd.
Jag skrev om dina ideliga försök att förminska och försvaga Maja:
"Ur ett perspektiv tror jag du skulle reta gallfeber på henne när du minimerar hennes kapacitet och idiotförklarar hennes person."
Ja, du kan säkert slå dig på bröstet när du letar dina guldkorn som du åberopade.
Jag tror dock inte grav identifikation och insnöad på npf ger den mest neutrala synen och det ses via det du skriver.
Maja skulle trivas med dig beroende på vilket behov hon har.
Har hon behov av att framstå som ett megaoffer och lura folk tror jag absolut hon skulle uppskatta din support.
Innerst inne skulle hon koka och vara förnärmad att omskrivas som hjälplös, retarderad och noll koll på vad saker innebär.
Mig skulle hon sky som pesten.
Ja, du är nämligen dubbelbottnat, framstår som en vindflöjel och därmed inkonsekvent.
Följande rädda nedan har du öht inte belagt med exempel ur fup. Du har snarare ständigt blivit ifrågasatt.
När exempel tas fram så fladdrar du iväg och trots att annat påvisas så fortsätter du i samma anda om nedanstående.
Vad du gör är att rycka fram en bild som inte kan appliceras på Maja i deras relation.
Att J sen ren är ett hår utav Hin gentemot andra har nog inte undgått nån:
"Dessutom vet hon och måste förhålla sig till
att J tycker väldigt mycket om henne
att J har acceptans för hennes svagheter
att J höjer rösten när det är något som inte passar henne
att J kräver respekt
att J inte accepterar att bli ifrågasatt
att J blir långtidssur när något går emot henne
att J väldigt lätt känner sig kränkt
att J är hämndgirig
att J bestraffar/utesluter/smider mordplaner mot dem som hon anser kränkt henne
att J lever för fest och hålligång
att J föraktar tråkmånsar som inte vill festa
att J sätter sina planer i verket, no matter what"
Funkar inte - eftersom du gör en lista som är mestadels är påhittad om relationen med Maja. Jag kan återkomma och kontra del för del om du vill?
Maja kan hantera J enligt egen utsago.
Faktum är att de rökt på, ballat ur och J vill inte ha varken psykoser eller gräl.
Därför ber hon Maja och M*jam att inte snacka negativt den kvällen.
Eftersom de är två ska du tydligen applicera samma på M*jam också.
Du gör en höna av en fjäder i din vilja och drift att hitta nåt i fup som är ett tecken på det du bestämt dig för.
Svaga, sköra offret.
Hur M orkat med Js tempo utan att klappa ihop är märkligt. Och, som du skriver, har hon bevisligen överlevt.
Ditt påstående om att jag framställt M som ett svagt, skört offer, hjälplös, retarderad och noll koll på vad saker innebär. visar tydligt att du inte förstått vad jag skrivit.
Att listan som mestadels innehåller uppgifter som M lämnat skulle gälla för alla andra, men inte henne, får stå för dig. Då du betrakta mina citat från FUP som verklighetsfrånvänt nonsens finner jag hänvisning meningslös.
Ja, jag ser M som ett offer för Js behov. Att hon manipulerats i bemärkelsen att hon inte själv observerat att hon blivit påverkad av Js destruktivitet där det makabra blivit normaliserat.
J, Ms coach, hennes psykolog och hennes föräldrar har beskrivit henne som känslig, vilket jag noterat.