2023-10-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Terroristens änka såg bilderna på skjutningen och blev livrädd för att han skulle komma hem. Hon tog sin dotter med sig till polisen. Kan ha bidragit till att hans identitet blev känd snabbt.

Kul. Enligt hälften här på FB skulle hon lindat in dottern i sprängdeg och skickat till dagis för att fortsätta vad pappan börjat.

Skönt att hon slipper dem jäveln nu.
Citera
2023-10-17, 18:07
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Bara för han säger allah akbar menas det att 2 miljarder är likadana och stöttar hans handlingar. Tack nu vet jag

Det betyder inte mer än så att dessa 2 miljarder människor dyrkar samma bok som kan tolkas på ett så fruktansvärt vis att man kan begå ett terrorbrott utifrån vad som står i boken. Notera att det sker ungefär 1 terrordåd per dag världen över.

Jag tänker i alla fall att om en produkt hos IKEA skadar 10 människor av 100.000 så förbjuds den för den anses som farlig.

Fruktansvärt det som har hänt, fruktansvärt att folk inte kan lägga fokus rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Tänker att det var tre svenskar i taxin och mannen i gul tröja som får HLR är på sjukhuset, en man dog direkt i taxin och den tredje flydde och blev sen skjuten i byggnaden.

Detta är det som låter rimligast
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag gissar på det är för sent. Sossarna har redan fuckat upp detta landet i migrationsvågen ifrån 2014/15 fram tills nu.

Det är absolut för sent för Sverige. Invandrarna har ett fotfäste i landet nu och det fotfästet kommer vi inte kunna göra oss av med tyvärr. Det är för många av dom.

Det tog för lång tid för folk att vakna upp. Istället var det viktigare att skrika rasist och rasism om allt och alla som kunde se hur allt skulle sluta. Det är fortfarande många som gör det trots hur allt börjat rasa omkring oss. Tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Hade horungen inte varit muslim då hade detta inte varit terrordåd ellerhur?

En vanlig psykiskt sjuk man hade ni kallat det för.

Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga

Men muslimernas tankegångar orsakar detta. Vi som är födda i Sverige är uppväxta med kristendom, eller vad vi nu vill tro på. Alla har en fri vilja. Men vi vet ingenting om muslimer. Sedan kommer ni till Sverige och anser att vi, som redan bor här, är "orena". Vad har ni för rätt att döma oss i vårat land? Inte Muslimernas land. "Islam är en antidemokratisk religion/ideologi vars rättesnöre i Koranen innehåller såväl kvinnoförakt som uppmaningar till kamp och våld mot dem som inte följer islam. Vad har ni för rätt att uppmana till detta i vårat land? Det var ni, som oönskade, kom hit.
Hur skulle du reagera om det flyttade över en miljon svenskar till ditt land, och ansåg att ni var "orena". Och om ni brände upp Bibeln så skulle vi sätta eld på bilar och byggnader för miljontals kronor? Det säger ganska mycket om muslimer. Kanske att du då förstår varför det råder så mycket hat. Vad har ni gjort för att smälta in? Ni har bara ställt till med elände och borde skämmas. Om vi i Sverige hade fått vara ifred, och utan att ni hade vält in, så hade allt detta ALDRIG hänt. Aldrig. Var istället tacksamma, och följ seden dit ni kommer!

Och detta hemska som nu har hänt gör att hatet blir ännu större. Utan er religion så hade dessa mördade och skadade personer nu varit i livet. Hatiska muslimer har orsakat så mycket som påverkar hela världen. Och då är det stor risk för att befolkningen drar er alla över samma kam.
Senast redigerad av Akasha1000 2023-10-17 kl. 18:18.
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
Ja men den lilla jävla skillnaden är väl ändå att de inte gör det? Ser du skillnaden? Dock lär det bli ändring på det snart, tillslut kommer även svennen börja försvara sig

Tror du? Och hur ska det gå till då?
Citera
2023-10-17, 18:08
Avstängd
OliverCromwells avatar
Det händer igen och igen.

Ryska FSB hörde av sig till Sverige och varnade för Akilov. Något som Sverige valde att ignorera.

Tunisien hade varnat Belgien om den här terroristen Abdelsalam Lassoued. Återigen, inget görs.

Det är som att myndigheter inte bryr sig. Och låter sånt här hända. De gör inte sitt jobb.
Citera
2023-10-17, 18:10
Medlem
Pantone297Cs avatar
Finns orginalvideon i tråden?
Citera
Medlem
JunkerWolands avatar
Citat:
Äntligen ett bra svar. Jag säger hur jag tänker och det är att jag skäms att dessa smutsiga människor gör det i islams namn. Vad mer ska jag göra? Det spelar ingen roll om jag jobbar sköter mig betalar skatt precis som en vanlig Svensson men vi blir inte trodde mer. Vi blir även stämplade Pga dessa sjuka människor till terrorister.

För mig är alla religioner vackra men synd bara att världen ser ut som den gör.

Den obligatoriska muslimen = drar på sig offerkofta efter varenda terrorattentat.

Oavsett om du har en poäng. Den tiden när likasinnade till dig kan sprida sånt snack du skriver, är helt enkelt förbi. Du göder bara mer hat mot muslimer så håll bara käften.

Annars om du kan motbevisa mig: Ge mig en enda inflytelserik berömd muslim i historian som inte varit en krigare.
Citera
Medlem
Livremmens avatar
Det som faktiskt är skrämmande de är att muslimerna numera har ett politiskt parti som lockar röster:

Partiet Nyans som värnar för jihadister och muslimers rättigheter.
Citera
2023-10-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Menar du att filmklippet där muslimen jagar svensken in i banken och där avrättar honom också är fejk?

Det syns ju tydligt när muslimen med orange jacka jagar in den mannen som syns på stillbilden m liggandes på golvet i banken. På ocensurerad film faller mannen precis så som han ligger på fotot ni pratar om. Samma kläder och ligger exakt så som han faller på den rörliga filmen. Kan säkert va ca 60 år. Han springer ju från bilen och in i lokalen för att undkomma, men av nån anledning vänder han i banken/kontoret och möter muslimen.... pang.... pang och sen ett sista pang på liggande person. Klippen och bilderna finns i tidigare inlägg typ vid 3-4 tiden inatt
Citera
2023-10-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det händer igen och igen.

Ryska FSB hörde av sig till Sverige och varnade för Akilov. Något som Sverige valde att ignorera.

Tunisien hade varnat Belgien om den här terroristen Abdelsalam Lassoued. Återigen, inget görs.

Det är som att myndigheter inte bryr sig. Och låter sånt här hända. De gör inte sitt jobb.

ja.detta är problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in