2023-10-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waterbiotherm
Var fick du den infon ifrån?
HLN.BE
Citera
2023-10-17, 17:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
Standrad dimridå att börja snacka om vem som har skulden. Istället för att hålla sig till ämnet: två svenska äldre herrar blev mördade utomlands, med anledning att dom var svenskar.

Själv tycker jag att Breivik blev provocerad och skyller därför Utöya på Ali Esbati. Eller? För det är så ni vänsterblivna resonerar. Tur att ni spelat alla era kort och folk inte köper eran bluff längre.
Ja, det är verkligen ett befängt och vidrigt sätt att tänka på. Jag minns fortfarande när Fatima Doubakil fick sitta och kalla Charlie Hebdo rasister i TV4 dagen efter den terrorattacken. Detta med att rättfärdiga skäggapors attacker är kort sagt inget nytt under solen.

https://youtu.be/eTaxZ2Bkaf4?si=NTSetLoHaC4aWCda
Citera
2023-10-17, 17:57
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Hade horungen inte varit muslim då hade detta inte varit terrordåd ellerhur?

En vanlig psykiskt sjuk man hade ni kallat det för.

Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga
I och med att han skrek ”Allahu akbar” fanns det ett religiöst motiv, därav klassas det som ett terrorattentat utförd av en terrorist. Du är så efterbliven.
Citera
2023-10-17, 17:58
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Hade horungen inte varit muslim då hade detta inte varit terrordåd ellerhur?

En vanlig psykiskt sjuk man hade ni kallat det för.

Mer än 99% av muslimer avskyr sådana terrorister som smutsar ner islam. En vanlig normal muslim går aldrig runt o skjuter oskyldiga
Skulle inte tro det va. Det är en betydligt större del en 1% av muslimerna som är del av någon form av terrororganisation vare sig det är ISIS, Talibanerna, Boko Haram, Al-Qaeda, Hamas, etc. Sedan är det en betydande del som sympatiserar med dessa då de anser att de för islam framåt.
Citera
2023-10-17, 17:59
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja men 0,001 i världen väljer bli terrorister!

Då har vi 10 miljoner terrorister i världen
Citera
2023-10-17, 17:59
Medlem
PerversPolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCBarcelona92
Tror du seriöst alla muslimer är blodtörstiga? Då hade vi väl sett mer mord? De kryllar ju av dem. Men en räcker för att du ska tro att en miljard andra vill döda allt och alla.

Läser inte aftonhoran eller soss.

Har däremot vänner som är muslimer och de är inte lika blodtörstiga och aggressiva som du verkar vara.

Gammal gubbe är du då, grattis.

Om alla muslimer ville döda allt och alla hade nog alla i Sverige dött redan, inte 3 st.

Det kommer, Tro mig. Men du är väl en av dom som fortfarande tror att "alla invandrare vill vara som jag, Dom vill inget ont".

Lycka till.
Citera
2023-10-17, 18:00
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
I och med att han skrek ”Allahu akbar” fanns det ett religiöst motiv, därav klassas det som ett terrorattentat utförd av en terrorist. Du är så efterbliven.

Han gick i IS namn sa han ju också enl den översättningen som finns på hans brandtal efter skjutningen
Citera
2023-10-17, 18:00
Medlem
Vänta lite nu. två svenska män i taxin i 60-70 ålders dör??

Så han i gallerian lever trots halva huvudet var bortskjutit? Verkar ju helt osanolikt.
Citera
2023-10-17, 18:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På bilderna ser det ut som om han blev skjuten två gånger. Hur kunde han överleva det? Då två i taxin var väl döda.

Hela hans huvud är sönderskjutet, han är död. Det måste vara någon annan som överlevde.
Citera
2023-10-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Då har vi 10 miljoner terrorister i världen
Ändå händer inte terrordåd varje dag så det lugnt ?
Citera
2023-10-17, 18:02
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Äntligen ett bra svar. Jag säger hur jag tänker och det är att jag skäms att dessa smutsiga människor gör det i islams namn. Vad mer ska jag göra? Det spelar ingen roll om jag jobbar sköter mig betalar skatt precis som en vanlig Svensson men vi blir inte trodde mer. Vi blir även stämplade Pga dessa sjuka människor till terrorister.

För mig är alla religioner vackra men synd bara att världen ser ut som den gör.

Det bästa du kan göra är att uttrycka ditt förakt för dådet till dina svenska vänner och kollegor. Det hade jag önskat höra och det hade då blivit lättare att se nyansskillnader.
Citera
2023-10-17, 18:02
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ändå händer inte terrordåd varje dag så det lugnt ?

Nej, det är inte lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in