2023-10-17, 18:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Inte läst något idag.

Kommit några uppgifter om att höja nivån i sverige? Eller ska allt vara som vanligt?

Allt kommer vara som vanligt och ännu fler muslimer kommer att beviljas PUT och medborgarskap helt kravlöst.
Citera
2023-10-17, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
I och med att han skrek ”Allahu akbar” fanns det ett religiöst motiv, därav klassas det som ett terrorattentat utförd av en terrorist. Du är så efterbliven.

Bara för han säger allah akbar menas det att 2 miljarder är likadana och stöttar hans handlingar. Tack nu vet jag
Citera
2023-10-17, 18:03
Medlem
Mitt inlägg var riktat som svar till en medlem som ifrågasatte min länk. Har inte skrivit här på några sår så glömde bort hur man fick med länk.

Därför att jag delade den för flera timmar sedan och ingen verkade se att där stod hur gamla offren var. Det stod ingenstans i svensk media om deras ålder och det spekulerades i denna tråd om att det var en man på 42 år som var död.
Senast redigerad av skogsgrodan 2023-10-17 kl. 18:09.
Citera
2023-10-17, 18:04
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Vänta lite nu. två svenska män i taxin i 60-70 ålders dör??

Så han i gallerian lever trots halva huvudet var bortskjutit? Verkar ju helt osanolikt.
Nej han med halva huvudet bortskjutet är död.
Citera
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Vänta lite nu. två svenska män i taxin i 60-70 ålders dör??

Så han i gallerian lever trots halva huvudet var bortskjutit? Verkar ju helt osanolikt.
Mannen i gallerian skulle mycket väl kunna vara i 60-årsåldern. Fattar inte varför en del idioter hakat upp sig på den detaljen. Lever man ett sunt leverne, tränar och rör på sig så kan man se bra ut. Även om man tillhör det äldre åldersspannet. Hans kroppstyp är inte alls ovanlig för en frisk 60-åring. Hans gråa, korta & tunna hår talar dessutom för att mannen är äldre.
Citera
Medlem
M-9s avatar
Tänker att det var tre svenskar i taxin och mannen i gul tröja som får HLR är på sjukhuset, en man dog direkt i taxin och den tredje flydde och blev sen skjuten i byggnaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Igår kväll, klockan kvart över sju, sköts två svenskar ihjäl i en terrorattack i Bryssel, ungefär här. SvD sammanfattar händelseförloppet så här:
Skotten inne på receptionen i kontorshuset hörs ut på torget Sainctelette i centrala Bryssel. På filmer syns människor springa bort från skottsalvan.

En man i lysande orange reflexjacka med ett automatvapen försvinner på en moped. Kvar i receptionen till kontorshuset ligger tre män, klädda i blågula landslagströjor, i en blodpöl. Två av dem, en i 60-årsåldern och en i 70-årsåldern, dör. Den tredje, också han i 70-årsåldern, är allvarligt skadad.

Efter att ha försvunnit från platsen tros den misstänkte, Abdesalem Lassoued, ha spelat in videon där han tackar Gud för att ha dödat svenskar, som sedan får spridning på sociala medier. Han säger att han är lojal med terrorsekten IS. Han är 45 år och från Tunisien. Han sökte asyl i Belgien 2019, fick avslag inom ett år och har sedan dess befunnit sig i landet utan tillstånd.
En jakt inleds, som avslutas med att gärningsmannen påträffades i morse på fiket Al Khaima (vilket på arabiska betyder ”paviljongen”, efter namnet på en busshållplats i närheten). I samband med polisens ingripande blir han skjuten, och förklarades död när han ankom till sjukhuset.

Hur kan SvD ha så extremt fel. Det låg inte alls tre kvar i någon reception, två låg i en taxi. Sitter journalisterna och snortar på arbetstid?
Citera
2023-10-17, 18:05
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Egentligen sjukt vilket j-a pissfolk vi är som inte är ute idag och hänger muslimer i lyktstolpar, bränner moskéer och våldtar arabhoror. Smutsen borde bort från våra gator, från hela Europa inkl. "Turkiet", "Bosnien", Armenien och andra ockuperade länder.

Tack för ditt sammandrag och jag gör omedelbart avbön på mina tidigare inlägg om eventuell AI-fejk efter att ha sett båda bilderna på offret likaså vill jag nog påstå att han mycket väl kan vara i den åldern som beskrivs gällande offren
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Det bästa du kan göra är att uttrycka ditt förakt för dådet till dina svenska vänner och kollegor. Det hade jag önskat höra och det hade då blivit lättare att se nyansskillnader.

Mina närmaste vänner är svenskar och jag älskar dem mer än de flesta i min släkt.
Citera
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Bara för han säger allah akbar menas det att 2 miljarder är likadana och stöttar hans handlingar. Tack nu vet jag
Nej. Du påstod att han inte skulle ha kallats för terrorist om han inte var muslim varpå jag förklarade varför personen i fråga klassas som terrorist. Det var ett religiöst död utförd av en IS-anhängare. Solklar terrorism med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Varför länkar du dansk media? Helt oväsentligt vad danskarna tycker och skriver. Jag föredrar att läsa på svenska.

Därför att jag delade den för flera timmar sedan och ingen verkade se att där stod hur gamla offren var och var de var hemmahörande.
Det stod ingenstans i svensk media om deras ålder och det spekulerades i denna tråd om att det var en man på 42 år som var död. Vilket alltså inte var sant. Fattade du inte det?
Citera
2023-10-17, 18:06
Medlem
Terrorexperten Hans Brun uppmanar svenskar i Sverige ta på sig landslagströjan bara för att jävlas.

Vi borde införa landslagströjans dag flera miljoner svenskar har sina gula tröjor på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in