Citat:
Ursprungligen postat av
GwyJen
Är det någon från de muslimska organisationerna i Sverige som har uttalat sig eller fördömt attacken?
Inte vad jag ha sett hittills. Efter en rundsurfning på en del moskéers hemsidor och islamska förbundets sajt finns endast fördömmande mot koranbränningar, inte ett ljud om gårdagens terrorhandling mot svenska intressen. Det hade kanske varit på sin plats att som muslimsk organisation/moské i Sverige att omgående gå ut med ett fördömande. Men tystnad är ju också en typ av kommunikation.
Idag ska jag gå ut och köpa en
GUL SVENSK LANDSLAGSTRÖJA och
hänga upp utanför min balkong. Jag uppmanar alla andra svenskar att göra detsamma! Mitt sätt att hedra de som fick sätta livet till i Bryssel och en liten markering att nu får det ta mig fan vara nog med att skämmas över våra svenska färger och svenska värderingar. Det är väl nu om någonsin det gäller att stå upp för sitt land och sitt folk och sluta upp med att böja sig för muslimsk terrorism.
Köper inte alls vad vare sig Kristersson eller Magda säger om mana till återhållsamhet med både det ena och det andra. I helvete heller. Det är min rättighet och även min skyldighet att sträcka på ryggen för våra svenska värderingar. Texten i vår nationalhymn är så fin, dags att känna stolthet över vårt fria, väna och glädjerika land och inte låta terrorismen ta vår frihet ifrån oss.
Du Gamla, Du Fria, Du Fjällhöga Nord
Du Tysta, Du Glädjerika Sköna
Jag Hälsar Dig Vänaste Land Uppå Jord
Din Sol, Din Himmel, Dina Ängder Gröna