2023-10-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Har tänkt på det jag med och är det fler skjutna då isf än bara dom svenska?
Det sköts väl mot en andra flyende också där man såg han som avrättades med ett avslutande headshot.

De kan ju vara många som har dött?
Citera
2023-10-17, 15:16
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag vågar påstå att det sker kontroller på bussarna. Har däremot inte rest mycket med vare sig buss eller tåg. Har däremot sett stoppade bussar inne i länder.

Jag hävdar inte att det sker många kontroller, oavsett färdsätt, men upprepar att man måste ha id-handlignar när man reser mellan EU-länder.

Jag håller med dig helt och hållet. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att resa i Europa utan ID och pass. Dock läcker schengen som ett såll vilket ingen kan förneka. Tyskland har ju satt upp egna kontroller mot Polen och Tjeckien samt Schweiz (av alla länder).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Detta är ett anfall från Islamska Staten. De har dödat 2 av oss nu bör vi döda 20 av dem.

Öga för öga, Tand för tand.

Skicka jas gripen till vår nato allierade Turkiet och sen in över Syrien och bomba skiten ur dem.

Våld är det enda språket de förstår. Antingen utrotar de oss eller så utrotar vi dem.

Det du föreslår är ju exakt vad terroristerna är ute efter. De vill att man ger igen med samma mynt eftersom det hör att de kan växa, att klyftor mellan människor växer.

Ungefär som att Hamas lyckades till 100%, med sin medeltida terrorrajd, inte på grund av själva attentatet utan att de fick Israel att svara med att döda tusen palestinska barn vilket inte bara ger Hamas tusentals nya supportrar utan även gör att andra länder runt omkring nu börjar skramla med vapnen mot Israel.

Det går aldrig att bomba eller skjuta bort terrorister. Man blir lika fårvånad varje gång nån tror att det går att lösa något med våld. Varje terrorist som bombas innebär hundra nya terrorister som blir av med sin familj och vill hämnas. Oerhört enkel matematik.
Citera
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Rasmus Paludan är en svensk medborgare, har svensk pappa och danska mamma, som varit den som bränt mest koraner och ställt till med upplopp, även bränt koranen framför Turkiets ambassad och därmed hindrat Sveriges medlemskap i Nato för att Turkiet säger nej.

Vad ska du stämplas som?
Han är dansk, född och uppvuxen i danmnark, modersmål danska. Men egentligen spelar det ingen roll. Han skulle kunna kunna vara ursvensk och bränna eran jävla bajsbok varje dag, ni ska ändå inte komma hit och mörda och kaosa.
Om inte ni babbar var här, om inte vänsterslöddret hade hämtat hit er så hade vi haft 0 terrordåd och 0 etniska / religiösa bekymmer.
Det finns bara en lösning och det är att vi slänger ut er allihop. Ju fortare desto bättre.
Citera
2023-10-17, 15:17
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Hur kan huvudet öppnas så? Ser ju ut som huvudet nästan exploderat pga tryck. Har det att göra med vilket vapen/ammunition som använts?

Om han blivit skjuten och låg ner och det ser ju ut som mussen gick tillbaka och avslutade det med ett eller 2 skott i pallet. Om kulorna går igenom huvudet, studsar sedan från golvet och tillbaka så kan det nog bli sådana skador.
Citera
2023-10-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Om han blivit skjuten och låg ner och det ser ju ut som mussen gick tillbaka och avslutade det med ett eller 2 skott i pallet. Om kulorna går igenom huvudet, studsar sedan från golvet och tillbaka så kan det nog bli sådana skador.

Ja man ser han vända tillbaka igen och avsluta på nära håll. Fy helvete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
De kan ju vara många som har dött?

Ja hur många har faktiskt dött, var det bara dessa två?
Citera
Medlem
trattfans avatar
Förstår inte riktigt hur endast 2 är döda?
Videon man såg från bilen visade ju ingen av de 2 något livstecken och vi kan nog konstatera att han som låg på golvet definitivt är död.

Riktigt obehagliga bilder
Citera
2023-10-17, 15:20
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Förstår inte riktigt hur endast 2 är döda?
Videon man såg från bilen visade ju ingen av de 2 något livstecken och vi kan nog konstatera att han som låg på golvet definitivt är död.

Riktigt obehagliga bilder

Ena i taxin som hade skotthål i pannan fick HLR av polisen. Kanske han som lever. Men Aftonbladet skriver att det är offret i byggnaden som lever, vilket jag finner otroligt isåfall, med tanke på bilderna.
Citera
2023-10-17, 15:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Abdesalam La Suede
En del fantiserar här om terrirstens namn.

Abdessalem Lassoued
Ja, men det är anmärkningsvärt att terroristens efternamn löd så likt det lokala namnet på det land vars medborgare han ville döda. Bara en ganska liten skillnad i vokalfärg på en vokal och en annorlunda stavelseuppdelning - tvåstavigt med en stigande diftong i landsnamnet, trestavigt i terroristens efternamn. Båda skillnaderna blir mindre i snabbt löpande tal.
Citera
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Alltså, jag förundras tammefan över den här ganska så rejält utbredda uppfattningen att det är Sveriges (regeringen, SD, svennar i allmänhet) eget fel att folk får skallen bortskjuten av en skäggig jävla koranrabblare... Hur mycket ska man egentligen simpa o fjäska för religiösa dårfinkar och är det bara muselmaner som vi ska anpassa oss o vara följsamma för? Gummiryggsmentalitet så man kan spy, tammefan!

Vi har ett antal friheter och rättigheter här i landet. Vissa har vi haft sedan Kung Magnus dagar, andra har vi kämpat oss till genom reformation, upplysning, rationalitet och frihetliga ideal de senaste 300 åren.

Om jag går till Akademibokhandeln och för egna pengar köper en bok, så äger jag den, inte sant? Och som ägare, har jag också rätt att förfara med min egendom som jag vill. Saknar jag skithuspapper, så kan jag riva ut vilka sidor jag vill och torka mig i arslet. Vill jag rulla en feting men saknar rizlas, så kan jag blanda en tjock gås och rulla in den i en sida och känner jag för det, så får jag fanimej också fjutta eld på bokjäveln och elda upp den! Med bacon i, om så ska vara. För boken är MIN!!!

För några år sedan var det någon konstnär som hade en utställning i en kyrka med ganska så provocerande bilder på Jesus i olika smaskiga sammanhang. Det var Jesus som läderbög och allt möjligt. Då var det en del religiösa kyrkogångare som tog anstöt och tyckte det var för jävligt att se sin frälsare framställd i ett sådant kontext och jag minns ännu HÅNET de fick utstå från både kyrkans företrädare, från kulturknuttar som skiter i religionen totalt och andra big shots och elitmedlemmar. De var minsann "trångsynta" och "bigotta" och hade missförstått kärleksbudskapet totalt. Gamla tanter med rollator och blåfärgat hår stapplandes in i kyrkan bara för att mötas av en storkukad Jesus med ett gäng Village People-bögar runt halsen, det var liksom bara att hacka i sig och dessutom SKÄMMAS för att man ens tog illa upp.

Var det någon som blev skjuten? Kravallade kyrktanterna? Blev det brända bilar och snutar med söndersparkade knäskålar?

Så FAN heller!! För DÅ var minsann både yttrandefrihet och konstnärlig frihet GRUNDPELARE i vårt samhälle. Nu däremot.... Inte så värst va? Nu ska alla skrapa med foten, från Ärkebiskopen till Statsministern, o buga med mjuk rygg för muhammedanerna och svenskar utomlands får finna sig att vara måltavlor för det här satans mördarpacket!!! Det får fan vara nog nu!! Nu får det fram hårdare nypor och muselmanerna ska antingen acceptera hur vi har det här hos oss, det är ju trots allt vi som försörjer de jävla parasiterna, eller tuktas hårt eller skickas ut ur Europa!!!

Så bra formulerat! Hoppas de på twitter som ser detta som ett religiöst problem och inte ett islamiskt problem läser
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Hur kan huvudet öppnas så? Ser ju ut som huvudet nästan exploderat pga tryck. Har det att göra med vilket vapen/ammunition som använts?

Jag tittar inte på bilden, för jag vill inte. Däremot såg jag filmen som på avstånd visade skjutningen inne i huset. Där ser man ju att offret först skjuts så att han faller till golvet (troligtvis död redan här) men terroristen nöjer sig inte där utan går fram och avlossar skott i huvudet från mycket nära håll. Antar att det är därför det ser ut som det gör (tänker dock som sagt inte titta själv på fotot).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in