2023-10-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag såg någon bild i ett reportage där det stod 80 000 kr och investering strax nedanför. Någon kvinna verkar alltså ha försökt få in en fot i hans business?

Frågan är om denna investering kommer att ge någon avkastning?

Den som lever får se.....

Har du ens sett dokumentären?
Citera
2023-10-16, 17:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Min åsikt är att det är bra att gå ut att varna andra på att uppmärksamma ett fenomen, och modigt att göra det.

Att erkänna att man har dåligt omdöme och är lättlurad kallar du modigt?

Det finns dessutom förhållandevis många kvinnor som vill inleda kontakt med män som är kändisar, kriminella och har cash, tror du verkligen att de kommer att hörsamma den där "varningen" om Tinderbedragaren?

Citat:
Sedan vet jag inte om det är lyckat att göra en podd särskilt om det, finns tillräckligt mycket att berätta om, men mest kanske att det är lätt att fastna i ett ältande som inte alls är bra?

De vill väl ha uppmärksamhet och omgivningens stöd trots att de satt krokben för sig själva genom sin dåliga karlsmak?
Citera
2023-10-16, 17:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Antagligen bedrägeri eftersom han är en bedragare.

Vad har han lovat de? En relation?
Citera
2023-10-16, 17:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Va är det för fel på att vilja ha revansch? Är det något fel med att vilja ta sina misstag, lära sig av dom och bli bättre, kanske till och med hjälpa någon annan på köpet? Eller är det sättet det är fel på? Vad jag vet så finns det ingen mall på hur man tar revansch
Jag killgissar nu men jag är ganska övertygad om att du inte har en aning om ifall dom flesta kvinnor lär sig av andra eller inte och om det nu skulle vara sällsynt, varför skulle det inte vara tillräckligt med bara några få?

Du behöver absolut inte vara rädd för mig, min fångvaktare gör ett alldeles utmärkt arbete med att hålla mig borta från marknaden. Vill du att jag ska framföra din tacksamhet till honom?

Men nu har inte jag direkt suttit och förvarat dom, jag har uttalat mig till störst del om det allmänna hatet och om Robin
Jag har heller inte sagt att man inte får diskutera, men att spy galla över kvinnorna och det kvinnliga könet överlag är väl ändå inte att diskutera, eller hur?

Du är så självsäker i det du säger utan att ens veta något om det, hade du till exempel varit lite uppmärksam så hade du vetat att minst tre av tjejerna är i nya förhållanden redan, låter inte direkt som svårt att hitta någon

Hur vet vi att de inte råkat ut för nya bedragare på nätet? De kan väl inte ha blivit jättekloka och streetsmarta på så kort tid?

Här är tydligen dessutom snabba ryck som gäller för nu är det näste man in i sängkammaren men trots detta ska det ältas om Tinderbedragaren?

Du som vet allt, vad har de nya männen för åsikt om kvinnornas berättelser?
Citera
2023-10-16, 17:40
Medlem
Citat:

Folk undrar hur det är bedrägeri.

Men han har påstått sig äga 33,3% av Mangold Fondkommission och hävdat att han investerar 1 MSEK varje år i ett byggbolag. Sedan har han utlovat dubbla pengarna tillbaka på 6 månader vid fler tillfällen.

Så pengarna som har förts över har varit avsedda för en faktisk investering. Nu har de åkt ner i hans ficka och då blir det per definition ett bedrägeri.

Han har ju liksom inte sagt "kan inte du ge mig lite pengar?" och fått det, utan tjejerna har agerat i tro att de investerat i verksamheter som ska ge avkastning.

Som jag förstått det efter att ha sett första avsnittet.
Citera
2023-10-16, 17:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robelslip
Har du ens sett dokumentären?

Vill du vidareutveckla diskussionen?

Jag skrev att jag har sett en bild på en betalning på 80 000 kr..

Har du sett denna bild?
Citera
2023-10-16, 17:44
Medlem
Citat:
Gräsklipparmannen är lite av en bitter misogynist.
Min åsikt är att det är bra att gå ut att varna andra på att uppmärksamma ett fenomen, och modigt att göra det.

Sedan vet jag inte om det är lyckat att göra en podd särskilt om det, finns tillräckligt mycket att berätta om, men mest kanske att det är lätt att fastna i ett ältande som inte alls är bra?

Ja mycket kan man säga om Robin men han är åtminstone långt ifrån lika sexistisk som många i den här tråden och jag kan tycka att det är lite synd att dom inte kunde få med en vidare bild av hur Billockarna arbetar.
Dom är opportunister och Peter är en känd bedragare i sin hemstad sen långt innan tinder kom och hans lilla protegé Robin har verkligen en fallenhet för att lura människor. Dom har blåst vänner, tjejer, företag, kunder, samarbetspartner, kriminella, kändisar, Rang Rovern som är med i dokumentären gjordes det försäkringsbedrägeri på. Nu blir det så enkelt för alla misogyna och lägga all skuld på kvinnorna och klappa sig själv på axeln

Eller så är en podd deras sätt ta kontroll över sin situation och bearbeta. Svårt att veta vad som är rättning fel för någon annan. Lyckas som få med många av offrens som fäster så har dom nog material i några år, annars har jag också svårt att se vart det ska leda men det skadar ingen så vill dom köra så ser jag inget fel med det
Citera
2023-10-16, 17:48
Medlem
Citat:
Hur vet vi att de inte råkat ut för nya bedragare på nätet? De kan väl inte ha blivit jättekloka och streetsmarta på så kort tid?

Här är tydligen dessutom snabba ryck som gäller för nu är det näste man in i sängkammaren men trots detta ska det ältas om Tinderbedragaren?

Du som vet allt, vad har de nya männen för åsikt om kvinnornas berättelser?

Och dom ska inte få något utrymme att få bli det heller menar du?

Så det är fel på dom när dom inte kan få nån och det är fel på dom när dom kan det?

Varför skulle vad dom tycker vara av intresse för mig?
Citera
2023-10-16, 17:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Att erkänna att man har dåligt omdöme och är lättlurad kallar du modigt?

Det finns dessutom förhållandevis många kvinnor som vill inleda kontakt med män som är kändisar, kriminella och har cash, tror du verkligen att de kommer att hörsamma den där "varningen" om Tinderbedragaren?

De vill väl ha uppmärksamhet och omgivningens stöd trots att de satt krokben för sig själva genom sin dåliga karlsmak?

Jo, det är ganska modigt, särskilt om det är genom någon process av självreflektion som många har förmåga till även om det brister hos dig. Att man kan betrakta vad som hänt och tänka "men shit, här borde jag dragit öronen åt mig.."
Och det kan väl vara nyttigt att uppmärksamma andra, kvinnor såväl som män, att vara uppmärksam på vissa företeelser. Så om de vill ha uppmärksamhet för denskull är det inte nödvändigt dåligt.

Ja de kanske också vill ha stöd, och här kanske det är bra att reflektera om man då också blir mer utsatt, att de drar till sig en till bedragare som initialt låtsas vara stöttande? Och hur länge podden ska fortgå med det personliga ämnesvalet. Även om man varit utsatt för någon kriminellt så är det sällan lyckat om man börjar luta åt att göra det till ett slags identitet eller karriär på sin olycka (även om de har behov av pengarna).
Citera
2023-10-16, 17:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL

Men han har påstått sig äga 33,3% av Mangold Fondkommission och hävdat att han investerar 1 MSEK varje år i ett byggbolag. Sedan har han utlovat dubbla pengarna tillbaka på 6 månader vid fler tillfällen.

Så pengarna som har förts över har varit avsedda för en faktisk investering. Nu har de åkt ner i hans ficka och då blir det per definition ett bedrägeri.

Han har ju liksom inte sagt "kan inte du ge mig lite pengar?" och fått det, utan tjejerna har agerat i tro att de investerat i verksamheter som ska ge avkastning.

Avkastning? Dubbla pengarna tillbaka på 6 månader? Hur lättlurad får man bli?
Och kontakten inleddes på Tinder av alla ställen.....man baxnar.

Girighet brukar straffa sig, kvinnorna trodde väl att de dragit en dubbel jackpot men istället drog de en dubbel nitlott.
Citera
2023-10-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL

Dessa bedragare är oerhört skickliga men tror säkert det finns en hel del människor som avfärdat denna bluff och ej gått på detta.. men sen finns det några kvar ju, en av tjejerna i programmet som drev företag etc är nog egentligen en ganska smart människa men längtan till kärleken blev hennes fall.. det kan hända många..
Citera
2023-10-16, 17:58
Medlem
B3cks avatar
Citat:

Nä, han lovar vinster i investeringar, jobb och husbygge o.s.v.
För faktum är att han redan hade en relation med många av tjejerna. Och de resterande tjejer var inte ens intresserade av att ha en relation med honom. En av dem kontaktade honom/hans byggföretag för att få byggt ut sitt hus och sen kontaktade han själv en tjej på instagram för att använda henne som modell och annat.

Men det här hade du ju redan vetat om du sett avsnitten.
Vilket jag rekommenderar att du gör innan du fortsätter ställa dumma frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in