Citat:
Ursprungligen postat av
Fnord1984
https://www.bbc.com/news/world-66620250
Du borde läsa på litet grann om bosättarnas våld mot palestinier. Det verkar vara en helt blind fläck för dig. Din ignorans kanske skulle minska om du läste faktiskt.
Då ska vi använda oss av logik här, ett väldigt kraftfullt verktyg mot idioter:
Om jag blir illa behandlad och attackeras av radikala muslimer, har jag då rätt att elda upp oskyldiga muslimer levande

?
Att jämföra Hamas med det där är patetiskt och löjeväckande. Det är inte den israeliska staten som står bakom det där.
Att jämföra den där fjuttartikeln med det Hamas har gjort tyder på att allt inte står rätt till i hjärtbanken din.
Staten Israel stöttar inte radikala israeler som dödar palestinier, om så var fallet, varför står det då följande i din artikel:
''Two Israeli settlers and at least five Palestinians were arrested by Israeli security forces, who say they are still investigating the incident.''.
De israeliska säkerhetsvakterna jobbar ju för staten.
Du verkar legitimera det Hamas har gjort mot oskyldiga judar utifrån vad några radikala israeler har gjort mot palestinier, något som inte ens stöttas av den israeliska staten då det blev arresteringar.
Så om ett par invandrare beter sig hotfullt mot mig och tar till våld, då har jag rätt att elda upp oskyldiga invandrare levande bara för att de är av samma folkslag?
Du är dummare än vad jag trodde. Det går inte att jämföra de där två. Ingen har sagt att israelerna är guds bästa barn men att ta ut sin vrede på oskyldiga människor (israeler) som råkar tillhör samma folkslag är ren ondska och rasism.
Tänk ett varv extra innan du skriver obotligt korkade saker.
Det hamas har gjort är betydligt värre. I artikeln nämns ett par dödsfall, på musikestivalen dog flera hundra, och vi pratar om 1000+ totalt. Det är löjeväckande att jämföra de två.