2023-10-16, 22:10
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
ISIS och Hamas är inte samma sak och dom har olika mål. ISIS vill upprätta en ultraextrem islamisk stat som aldrig existerat där delar av Syrien och Irak skulle ingå. Hamas vill att palestinierna skall få tillbaka de områden som togs ifrån dem vid Israels bildande 1948. Bägge betecknas som terrororganisationer.

Nja. Hamas vill utrota alla judar. Alltså judar i Israel, USA, Europa. Karlstad. Alla judar. Tutti. Det är vad Hamas vill. Varför inte? Allah hatar judar passionerat, de är grisar och hundar lär oss koranen. Om du inte tror mig kan du läsa Hamas stadgar. De är en religiös organisation, till skillnad från t ex PLO / Fatah.

Den målbeskrivningen låter så sjuk i en västerlännings öron att vi skruvar till det så att det låter som 48 års gränser. Men Hamas stora grej är att döda judar. Israel är en viktig del. Det ska erövras och där ska alla fromma bo i ett evigt islamistiskt lyckorike.
Citera
2023-10-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron

Och en sak är säkert, om det var omvända roller hade araberna på Gaza slaktat alla judar och slängt dem i havet.

Och inte en jävel på Flashback hade grinat om folkmord.
Citera
2023-10-16, 22:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Snacket på X säger att anledningen till att markoffensiven dröjer är att IDF oroar sig för att Hezbollah ska gå in i Israel norrifrån medan de är upptagna i Gaza.
Utan källa tar man dig för troll.
Fram med fakta till det du påstår. Och fakta är inte bara för någon annan skriver påhittade saker.
Citera
2023-10-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Svaret är enkelt.
Israel har en militär för biljontals kronor uppbackat av USA. Palestina har rostiga bomber och kan inte föra krig på något annat sätt än det de gör. Och det är inte enligt humanitär rätt argsint får bomba sjukhus om terrorister gömmer sig där. Är du galen?

Begriper inte riktigt varför du skriver "argsint" efter "humanitär rätt", men bortsett från den detaljen så är det alltså tillåtet enligt den humanitära rätten att bomba ett sjukhus om fientliga kombattanter gömmer sig där.
Citera
2023-10-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Utan källa tar man dig för troll.
Fram med fakta till det du påstår. Och fakta är inte bara för någon annan skriver påhittade saker.

Jag skiter fullständigt i vad fan du tror eller tycker om mig.

Jag har ingen som helst skyldighet att servera dig varken det ena eller det andra. Ska du dessutom sitta och villkora källor? Glöm det.
Citera
2023-10-16, 22:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Jag skiter fullständigt i vad fan du tror eller tycker om mig.

Jag har ingen som helst skyldighet att servera dig varken det ena eller det andra. Ska du dessutom sitta och villkora källor? Glöm det.
Har du inga fakta till dina påståenden så uppfattas du bara som icke trovärdig.

Är det dina egna antaganden så skriver man så. Men det du skriver är som det skulle vara sant.
Skärp dig nu och kom med fakta och var du fått det ifrån.
Citera
2023-10-16, 22:25
Medlem
Citat:
Du skojar nu va?
Du har på fullt allvar aldrig hört om resolutioner från FN mot Israel?

Nej, vilka resolutioner syftar du på?
Citera
2023-10-16, 22:36
Medlem
https://reddit.com/r/PublicFreakout/s/LQVvo1brJe

Video på skjutningen om det inte länkats redan
Citera
2023-10-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, vilka resolutioner syftar du på?

Israel är en skurknstion som har gjort mångfaldigt fler krigsbrott och brott mot mänskligheten än Ryssarna om man ska sätta saker i proportion....

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutions_concerning_Isra el
Citera
2023-10-16, 22:39
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzzuzzuz
1947 ägde judarna 7% av Palestina man kan nog anta att det var mindre 1936 så varför skulle dem få 20% av Palestina.https://www.youtube.com/watch?v=2yBolHdMejM

År 1900: Ungefär 40 000-60 000 judiska invånare.
År 1914: Uppskattningsvis 85 000-90 000 judiska invånare.
År 1922: Ungefär 83 790 judiska invånare enligt det brittiska mandatets folkräkning.
År 1931: Ungefär 174 606 judiska invånare enligt det brittiska mandatets folkräkning.
År 1936: Uppskattningsvis 450 000 judiska invånare.
År 1947: Ungefär 650 000 judiska invånare enligt FN:s uppskattning i samband med delningsplanen.

Tycker du det är konstigt att dem ville stoppa massinvandringen som pågick?
Ska vi ha fri invandring här i Sverige i också?

Ja det var inte rätt av romarna men det var väl inte arabernas fel som levde i Palestina 2500 år senare. Någon stal från mig då har jag rätt stjäla från nån annan 2500år senare som inte har nåt med saken att göra. Bra logik där!

Jsg tror du måste läsa på lite om Palestina, Osmanska riket, transjordanien, antisemitismen som började på 1800-talet och Brittiska Palestinamandatet. Visste du till exempel att det är Israel (Judarna) som förvandlade Palestina från att vara sumpmark i väst och öken i öst, till vad det är idag?

Israel har inte startat något krig. Fördrivningen av araberna var resultat av att arabländerna attackerade Israel och stortorskade - upprepade gånger.
Citera
2023-10-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har du inga fakta till dina påståenden så uppfattas du bara som icke trovärdig.

Är det dina egna antaganden så skriver man så. Men det du skriver är som det skulle vara sant.
Skärp dig nu och kom med fakta och var du fått det ifrån.

Vad då ”egna antaganden”? Är du dum i huvudet?

Jag skrev att det pratas om det på X (föredetta Twitter, lika bra att poängtera då du verkar vara smått efterbliven). Det är sant att det pratas om det, om det faktiskt stämmer, inte fan vet jag.

Liveuamap hänvisar till den här https://x.com/alarabiya_brk/status/1713990421548798314?s=46&t=D80PDx3vVmIl2EBUo1b0gw

Om den källan är god nog åt ers höghet?

Det märks att du är en person som gillar att domdera och är van att få som du vill.
Citera
2023-10-16, 22:46
Medlem
Citat:
Så ena stunden är FN rätt när de inte godkänner Palestina men fel när de kritiserar Ksrael.
Nej FN är alltid gel och kommer alltid vara det. Dom har inte bidragit med något bra här i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in