2023-10-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Exakt vad jag tänkt. Många som visat sin rätta sida nu. Alla som suttit och skrikit rasist så fort invandringspolitiken kommit på tal har väl fått kortslutning nu då det visar sig att det/dem, tar i försvar är en grupp som nu uttalad ser ner på en annan folkgrupp och vill utrota dem.

Att springa runt med Palestinaflaggor och hylla ett terrorattentat är för mig likställd med att se några gå runt med hakkorsflaggor och hylla förintelsen. Dvs vidrigt och förkastligt.

Håller med. Många som visar exakt var de står. Många som är öppet antisemitiska. Bra att folk är ärliga så man vet vem man har att göra med.
Citera
2023-10-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Du håller inte med om att sionister som fördriver palestinier från sina hem och mördar hela familjer på västbanken begår avskyvärda handlingar? Handlingar som till och med israeliska Shin Bet kallar för "terrorism".
Viss skillnad på pedofildyrkarna som medvetet mördar barn och civila,än israelerna som nu bombar i självförsvar.
Att ens folk kan med att gå ut o demonstrera för palestinska är helt otroligt.
Sen tycker jag Säpo borde kolla noga på vissa lokala Vänsterpartister som inte fördömer Hamas.
Senast redigerad av supermuppen1 2023-10-16 kl. 11:08.
Citera
2023-10-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Palestinierna på Gaza har haft 18 år på sig att installera solceller eller på andra sätt fixa sin energiförsörjning. Att skylla på Israel är löjligt. Det har ju varit möjligt att importera mängder av militärt material trots Israels blockad av sådant gods, så det hade såklart varit möjligt att smuggla in material för egen produktion av solceller eller solceller tillverkade på annat håll. Om dina fantasier om Israel hindrat import av material för solceller hade varit sanna.

Det är dessutom löjligt att lägga hela ansvaret på att solceller inte installerats på Hamas. Att civila palestinier passivt suttit i 18 år och väntat på att den palestinska regeringen ska installera solceller åt dem i stället för att själv ta tag i saken är bortom mänsklig fattningsförmåga. Samma sak med andra förnödenheter. Hur kan det komma dig att civila palestinier - som det påstås i den palestinska offerpropagandan - inte har lagt upp förråd av mat, vatten och mediciner som räcker mer än några få dagar med tanke på de umbäranden som de enligt utsago har tvingats utstå sedan 1948? Om det vore sant att palestinierna har en så extrem just-in-time mentalitet när det gäller den egna försörjningen av nödvändiga basvaror, så är det en jävla tur för dem att de har Israel som granne. Annars skulle de alla ha törstat, svultit och frusit ihjäl för länge sedan.

Jaha, om jag är den enda som hatar på enskilda folkgrupper så är dina påståenden om att israeler och judar drivs av hat mot palestinier rent snack. I och med att jag varken är israel eller jude.

De är fattiga och enkla människor. De valde Hamas som har lagt säkert 20-30 procent av pengarna på vapen.

Klart som fan att det inte blir några samhälleliga förbättringar! Ingen lösning på energifrågan, på vattensituationen, sjukvården, etc, etc.

Hur hemskt det än låter så är det ju så att Hamas faktiskt valdes av folket! Det spelar roll på vad man röstar på! Samma skit i Sverige! Vi får de ”politiker” vi förtjänar. Skit in, skit ut. Finns hur många ordspråk som helst om detta.

Hur tragiskt det än är så misslyckades Palestina med demokratin. Och, om jag får tillägga, så är detta symptomatiskt för många länder där islam är den rådande och ibland direkt styrande religionen.

Tjugo procent araber bor i Israel.

Hamas är som IS nu.
Citera
2023-10-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaindoc
Exakt vad jag tänkt. Många som visat sin rätta sida nu. Alla som suttit och skrikit rasist så fort invandringspolitiken kommit på tal har väl fått kortslutning nu då det visar sig att det/dem, tar i försvar är en grupp som nu uttalad ser ner på en annan folkgrupp och vill utrota dem.

Att springa runt med Palestinaflaggor och hylla ett terrorattentat är för mig likställd med att se några gå runt med hakkorsflaggor och hylla förintelsen. Dvs vidrigt och förkastligt.

det var ju samma med hon PLO horan på agenda, så fort man började prata kritik för hamas så var det rasism. jag tror seriöst att 99 procent av svenskar vet knappt vad ordet rasism betyder trots att alla använder det dagligen
Citera
2023-10-16, 11:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Så lär det nog bli ja. Men nyfiken på varför du lägger allt ansvar på Israel. Varför skulle inte omvärlden hjälpa till? Omvärlden vill ju hjälpa. Många länder är uttalat på palestiniernas sida. Israel lämnade Gaza helt och hållet 2005. De har haft 18 år på sig att göra något bra av Gaza, lägga grunden för en palestinsk stat osv. Då kan man inte bara lägga all den tiden på att försöka utplåna Israel, och sen kräva att den man hatar ska ta hand om ens grundläggande behov.
Ska jag utgå från att du då också är för att Gaza åter ska tillhöra Egypten?
Citera
2023-10-16, 11:09
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Inte till mig. Och är det klänkar som säger att de fått vapnen från korrupta Ukrainare så kan du vara 1005 säker på att det är fejk.

Det är uppenbart att du bara är en enögd propagandist för NATO-intressen. Självfallet kan du inte avfärda att Hamas fått NATO-vapen genom korruptionen i Ukraina. Både EU och USA har varnat för vapensmugglingen från Ukraina som var Europas största nav för det redan innan kriget inleddes förra året. GOP har tagit initiativ i kongressen för att utreda i vilken utsträckning Hamas fått NATO-vapen från Ukraina respektive Afghanistan.
Citera
2023-10-16, 11:11
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
De är fattiga och enkla människor. De valde Hamas som har lagt säkert 20-30 procent av pengarna på vapen.

Klart som fan att det inte blir några samhälleliga förbättringar! Ingen lösning på energifrågan, på vattensituationen, sjukvården, etc, etc.

Hur hemskt det än låter så är det ju så att Hamas faktiskt valdes av folket! Det spelar roll på vad man röstar på! Samma skit i Sverige! Vi får de ”politiker” vi förtjänar. Skit in, skit ut. Finns hur många ordspråk som helst om detta.

Hur tragiskt det än är så misslyckades Palestina med demokratin. Och, om jag får tillägga, så är detta symptomatiskt för många länder där islam är den rådande och ibland direkt styrande religionen.

Tjugo procent araber bor i Israel.

Hamas är som IS nu.

Öhh va? Det finns inget misslyckande för de har inte ens provat det. Muslimer vill absolut inte ha demokrati. Det är inte förenligt med islam.
Citera
2023-10-16, 11:11
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
En annan värld är ju relativt, övriga världen skiljer markant från norden som exempel.

1940 så var världen väldigt annorlunda jämfört med idag även om det inte låter som om det va så länge sen.

Vilka är vi egentligen som bestämmer att nu är det faktiskt Israels land eller Palestinas för all överskådlig framtid?

Israel och Palestina är formade av historien.
Båda slåss för sin överlevnad.
Är det konstigt att Israel reagerar som de gör ur deras perspektiv?
Nej inte direkt, vad är alternativet?

Kanske låter oseriöst men man tänkte ge judarna Madagaskar.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

Det Israel gör är etnisk rensning. Judarna är det enda folket Väst inte vågar säga nej till. Inget annat folk hade tillåtits att bete sig som israliterna. De begår alla brott gånger tusen som Ryssland gör och vi fördömer palestinierna. Hela MÖ är instabilt pga skapandet av Israel. Irak kriget, Syrien kriget, krigades för Israel. Miljoner babbar i Europa pga Israel. Nu tycks flera europeiska länder begränsa sina demokratier för att inte göra Israel sura. Israel har väl riktade kärnvapen mot alla europeiska huvudstäder, Samson option. Trevligt land?

Israel använder också kollektiv bestraffning mot alla palestinierna i Gaza när det är några hundra personer i Hamas som begått terrordåden. Det bryter mot allt Väst säger sig stå för. Många judar i Israel och Väst börjar tom de tycka att det går för långt.

Att många av judarna blivit galna sionister sen 1800 talet förstår jag, ja.
Citera
2023-10-16, 11:12
Medlem
Nu flyttar Israel sin befolkning från gränsen mot Libanon och Gaza. För att kunna kriga utan att skada sina egna.
Men de borde fortsätta flytta bosättarna öster om Gaza för det är ju de som orsakat mycket av konflikten.

Bra att Biden sa ganska sansade saker i intervjun igår. Han fattar ju att USA måste kunna samarbeta med araber även i fortsättningen.
FN chefen pratar om avgrunden som väntar om Israel härjar på för mycket. Bra sagt även det. FN bör ju få sköta Gaza i framtiden.
Om de använder sig av arabiska FN soldater kanske det kan funka.
Dock lär ju USA få parkera ett hangarfartyg permanent utanför kusten som ett hot mot Iran mfl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, det är ju också därför Biden råder judarna att inte ockupera Gaza och låta det finnas "en väg tillbaka till en palestinsk stat". Samtidigt är detta vägen framåt och någonting jag stöder.

Jag är övertygad om att du har rätt. Hizbolla har vidare sagt att de drar en röd linje vid invasion, men de precis som Iran låter alltid mycket. Å andra sidan saknar Hizbolla relevans helt om de bara ser på.

Ja. Men det kommer finnas en tid då Gaza är en krigsskådeplats och per definition inte ockuperat under ”eld upphör” eller så. När Israel är nöjda kommer de lämna och säga varsågoda. Kommer bara vara smulor kvar av Gaza city.

Jag är lite orolig faktiskt vad Hizbollah kommer att göra och vad deras misslyckande kommer att leda till i nästa steg. Iran har väl inte förmågan att direkt skjuta från Iran på Israel? För långt? Men att smuggla vapensystem kräver ju inte speciellt mycket. Ett fartyg och några miljoner dollar i mutor så är saken biff. Iran har mycket cash.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Det är uppenbart att du bara är en enögd propagandist för NATO-intressen. Självfallet kan du inte avfärda att Hamas fått NATO-vapen genom korruptionen i Ukraina. Både EU och USA har varnat för vapensmugglingen från Ukraina som var Europas största nav för det redan innan kriget inleddes förra året. GOP har tagit initiativ i kongressen för att utreda i vilken utsträckning Hamas fått NATO-vapen från Ukraina respektive Afghanistan.

Snarare du som är en vatnik och tror att det är mer troligt att korrupta ukrainare skickat vapen till hamas än Ryssarna som tagit vapen från döda Ukrainare och gett dom till Hamas.
När varnade dom för det? Kom inte med en rysk källa till det är du snäll.
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Kanske låter oseriöst men man tänkte ge judarna Madagaskar.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

Det Israel gör är etnisk rensning. Judarna är det enda folket Väst inte vågar säga nej till. Inget annat folk hade tillåtits att bete sig som israliterna. De begår alla brott gånger tusen som Ryssland gör och vi fördömer palestinierna. Hela MÖ är instabilt pga skapandet av Israel. Irak kriget, Syrien kriget, krigades för Israel. Miljoner babbar i Europa pga Israel. Nu tycks flera europeiska länder begränsa sina demokratier för att inte göra Israel sura. Israel har väl riktade kärnvapen mot alla europeiska huvudstäder, Samson option. Trevligt land?

Israel använder också kollektiv bestraffning mot alla palestinierna i Gaza när det är några hundra personer i Hamas som begått terrordåden. Det bryter mot allt Väst säger sig stå för. Många judar i Israel och Väst börjar tom de tycka att det går för långt.

Att många av judarna blivit galna sionister sen 1800 talet förstår jag, ja.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in