2023-10-25, 10:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det är väldigt mycket tjat om barn härinne men Israel har redan förvarnat var man ska bomba så ansvaret att ha barn i byggnader som man vet kommer att bli bombade måste helt falla på de vuxna som ser till att barnen stannar kvar i områden som kommer att bli bombade. Det är inte så att det är blixen i London med terrorbombning av V2 raketer eller bombmattan över tyska städer som Dresden eller belägringen av Stalingrad. Här finns det möjlighet att undkomma bomberna som dessutom inte faller slumpmässigt.
Citera
2023-10-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EDJB
Nej det är IDF som bär skulden till alla döda barn. Kan du inte tänka längre än din näsa eller ljuger du med flit? Det finns ingen stans att ta skydd då IDF bombar allt och de kan inte lämna Gaza. Sen så kan du ju fundera över varför Sverige har så många araber, du tror inte det har något att göra med all skit USA, NATO och Israel har hållt på med i Israel?
Israel har varnat före sina bombningar, ingen som helst tvekan om det, åter igen det är palestinierna själva som bär skulden till det som sker nu, de fick remsan 2006 valde terroristerna, försvarar Hamas attack den 7:e oktober, skyddar Hamas nu, så inte något att gråta om nu. Man har gjort högst glasklara val hela kedjan, och fortsätter lika så.

Palestinierna kunde undvikit hela kriget redan långt innan den 7:e oktober.

Inte en enda palestinier protesterade mot Hamas förberedelser, månader kanske år innan, absolut ingen har sett att Hamas förberedde 3-5 tusen raketer bla.

Vidare kunde palestinierna lämnar över samtliga inom Hamas och deras anhängare både innan och efter den 7:e oktober.
De är ju trots allt 2,4 miljoner mot, tja 1000 Hamas?!?!
MEN man vill inte, man försvarar Hamas aktioner mot Israel och fortsätter, så då får man bita i betonggruset helt enkelt.
Citera
2023-10-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Tror du på fullt allvar att svenska familjer skulle låta Hamas sätta upp sina raketramper och militära stationer mitt ibland sina bostadsområden utan att säga något till omvärlden?

Tror du på fullaste allvar att svenska familjer skulle låta Hamas gräva tunnlar under sina bostadshus utan att säga något till omvärlden?

Tror du på fullaste allvar att svenska familjer skulle låta Hamas gömma hundratals gisslan, främst barn och kvinnor utan att tala om vart gisslan finns för omvärlden?

Där är den stora skillnaden som du inte tycks förstå eller kunna/vilja ta in, du har låst dig vid muslimtänket öga för öga, hämnd osv

Försök nu att förstå: palestinska föräldrar har valt att skydda Hamas mitt ibland sina barn, man låter Hamas skjuta raketer från sitt hus tak, per automatik kommer barn att dö då Israel slår ut Hamas ställningar, palestinska föräldrar vet om risken och de väljer att ta den.

Svenska föräldrar skulle aldrig ta den risken därför kommer inte svenska barn dö utav Hamas, MEN jag är övertygad att inom en snar framtid kommer svenska barn dö pga islam och utav muslimer.

Min fråga gällde hur du resonerar här, samt hur du tror Israel gör det. Inte hur palestinska föräldrar eventuellt resonerar.
Citera
2023-10-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag tror det kokar under ytan i Iran. Hade Mullorna känt sig starka och säkra så hade de redan förklarat Israel krig. De vet att det vore nuvarande Irans fall.

Intressant med fisket. Ja jag tror att landet skulle ha potential att bli ett riktigt attraktivt land med stort välstånd. Där finns många naturresurser, fin natur, mycket intressant historia.

Sitter mullorna så löst? Kommer mullorna att gå med i kriget bara för att stärka sin ställning? Kommer de att säga åt Hizbollah att attackera och vänta på att Israel slår mot Iran och DÅ gå med och säga att de försvarar sig?

Ryssland har väl något att vinna på att USA dras in i konflikten? Med tanke på Ukraina? Så de gör väl sitt bästa för att påverka Iran?

Allt känns… svårt. Vore ju bra om konflikten fortsatte mellan Hamas och Israel. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-25, 10:43
Bannlyst
Byggnad kollapsar i palestina: https://www.youtube.com/watch?v=HqGpxe-7lAc Fanns en nyare också men vet inte om jag la upp den.
Citera
2023-10-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Vad är det för fel på dessa attacker? De är mot militära mål. Vad förstår du ej?

Felet är att attackerna mördar barn. Har det ungått dig?
Citera
2023-10-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Min fråga gällde hur du resonerar här, samt hur du tror Israel gör det. Inte hur palestinska föräldrar eventuellt resonerar.
Mitt resonemang är tämligen glasklart, o. Du läser mina inlägg.
Återigen
Palestinierna har valt väg och sätt, deras barn dör.
Israel gör helt rätt, man måste rensa bort extremisterna och deras palestinska anhängare från Gaza och befria de palestinier som inte står bakom Hamas och islam.
Citera
2023-10-25, 10:50
Medlem
Citat:
Mitt resonemang är tämligen glasklart, o. Du läser mina inlägg.
Återigen
Palestinierna har valt väg och sätt, deras barn dör.
Israel gör helt rätt, man måste rensa bort extremisterna och deras palestinska anhängare från Gaza och befria de palestinier som inte står bakom Hamas och islam.

Du slingrar dig som en mask på en krok. Svara äntligen. Hur många barn är det OK att mörda för att komma åt 10 Hamas-terrorister? Hur många svenska barns liv skulle det vara värt? Hur många palestinska barn (vars föräldrar "tillåter" ramper) skulle det vara värt?
Citera
2023-10-25, 10:55
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Du slingrar dig som en mask på en krok. Svara äntligen. Hur många barn är det OK att mörda för att komma åt 10 Hamas-terrorister? Hur många svenska barns liv skulle det vara värt? Hur många palestinska barn (vars föräldrar "tillåter" ramper) skulle det vara värt?

Du resonerar felaktigt. Israel har som mål att rensa ut terroristerna. Barnen kan flytta på sig. Dessa är inget mål i sig.
Citera
2023-10-25, 10:56
Medlem
Citat:
Felet är att attackerna mördar barn. Har det ungått dig?

Jag förstår att du använder ordet ”mördar” för dramatisk effekt, men för all del, lägg gärna fram bevis för att IDF:s mål med bombningarna är att ha ihjäl barn, för det är det du säger när du påstår att Israel med bombningarna mördar barn.

Och inga känsloargument som ”Men de borde ju förstå!”

Varsågod.
Citera
2023-10-25, 10:57
Medlem
"Blinken says he will work with China's Wang Yi to calm Middle East"

https://asia.nikkei.com/Politics/Israel-Hamas-war/Blinken-says-he-will-work-with-China-s-Wang-Yi-to-calm-Middle-East

kineserna börjar nog bli oroliga att det blir störningar i hormuz?

"U.S. officials are keen for Beijing to use its influence with Iran and other countries in the Middle East to help prevent the conflict there from spreading."
Citera
2023-10-25, 10:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag är inte för judar heller, MEN judar i Sverige SKALL inte behöva känna sig osäkra som det är idag pga muslimer, minsta lilla brott mot judar i Sverige av muslimer borde rendera i extremt hårda straff, gärna av med medborgarskap och utvisning!
Här måste noll tolerans till!
FÖRBJUD ISLAM
VI SVENSKAR ska inte behöva leva med ett överhängande terrorhot från människor som bor mitt ibland oss!

Det är alltid judarna som känner sig utsatta, som ska beskyddas av oss andra, etc. Varför i hela friden välja att fokusera på eventuell judisk utsatthet när européer dödas i terrordåd och allt judarna har att komma med är samma litanior om hur hemskt det är för dem, att vi aldrig kan förstå och att vi inte bryr oss?

Jag känner judar som är åt SD-hållet för att de själva känner sig rädda, men svenskar är inte lika intressant.
Ska man ö.h. bry sig det ringaste om vad judar tycker sig gå igenom bör man kunna förvänta sig åtminstone nåt i gengäld, men de fungerar inte så. De är helt fixerade vid sin judiska identitet, sitt judiska trauma och att få leva sina judiska liv som de vill. De anser att vi européer är normies utan kulturell särart.

En liten utvikning, men snart är måttet rågat. Det vore på tiden om Israel också fick sin beskärda del och ingen här brydde sig ett skit. Open borders for Israel, som det heter. Refugees welcome. More Arabs, please.

Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in