2023-10-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Frihet under ansvar? Efter tillbakadragandet fortsatte Israel att upprätthålla direkt kontroll över Gazas luft- och maritima utrymme, sex av Gazas sju landövergångar, upprättehöll en no-go buffertzon inom territoriet, kontrollerade det palestinska befolkningsregistret och såg till att Gaza fortfarande var beroende av Israel för sitt vatten, elektricitet, telekommunikation och andra verktyg som Israel utnyttjade för att terrorisera Palestinierna. En stor anledning till att 15% av totala populationen ens röstade på Hamas. Endast 40% av populationen var över 16 år och valdeltagandet var 75%.

Hamas fick hälften av dom rösterna. Idag är fortfarande runt 60% av befolkningen under 26 och levde inte ens 2006 när Hamas valdes, och har hållit Gazas civila i stort sett under egen ockupation. Du kan inte beskylla alla som bor för TerrorHamas.

Israels apartheidfrihet låter iaf inget vidare.

Försök göra lite med djuplodande forskning innan du slänger sig ut saker som det vore svartvitt.

Var det inte typ 30% som röstade för Hitler. Ändå så ansågs det rimligt att bomba sönder hela landet över en invasion i Polen. Men med palestinier så är det som om folk tror man måste ta särskild hönsyn för att de är förståndshandikappade och inte begriper bättre eller nåt.

De barn som vuxit upp under Hamas har dessutom fostrats till att tänka som terrorister. Det får vara nog med daltande med Palestinierna. Behandla dem som de behandlar andra.

Det jag finner allra mest avskyvärt med palestinier (och muslimer i allmänhet) är deras kombination av total hänsynslös när det gäller terrorism och i nästa ögonblick klä upp sig i offerkofta och ojja sig. Inte minsta känsla av ansvar för vad man gör. De är som onda barn.

Det måste bli ett slut på toleransen för ondska. Även från de vänsterblivna.
Citera
2023-10-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Hur konkret såg Israel till "att Gaza fortfarande var beroende av Israel för sitt vatten, elektricitet, telekommunikation och andra verktyg"? Varför ordnade inte den palestinska regeringen så att Gaza kunde tillgodose behovet av dessa förnödenheter oberoende av Israel?

Pga av Israels ockupation? Är du verkligen så korkad?
Citera
2023-10-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Israels militär och fanatiska extremister ljuger inte...men WHO och aljazera gör det.. är du en jävla idiot, eller låtsas du bara?

Det stämmer att Israels militär inte ljuger. Däremot finns det i Israel precis som i alla andra länder fanatiska extremister som ljuger. Du är ett svensk exempel.

Jag skrev just att WHO inte ljuger (i alla fall inte som jag känner till), utan okritiskt vidarebefordrar Hamas lögner. Har du så dålig läsförståelse att du inte förstod det? Det förklarar att du uppenbarligen inte förstår något annat av det du läser heller.
Citera
2023-10-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fantastiskt. De kanske har läger med fina dushar uppsatta av israelerna där till de förvisade, efter klassiskt historiskt koncept?.. du är f-n sjuk i huvet om du anser att det är försvarbart att driva miljoner på flykt för att komma åt någea terrorister ( som för övrigt också kan fly dit ocb omgruppera...).

Hela landet är en terrorist-organisation. Terroristerna leder landet.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag pratar om tillbakadragandet 2005 - och orsaken till varför Hamas fick så överraskande mycket röster 2006 (korruption i Palestina regeringen var en del det med) - opionsundersökningar visade att 3/4 av dom som röstade stötte inte Hamas politiska plattform alls. Som sagt, missnöjesröster.
Absolut, det fanns säkert en bra anledning till varför folk röstade på Hamas 2006, men det var då och åren har bara gått. Folk har haft möjlighet att säga ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De som inte får rösta kan förstås inte rösta. Ditt argument kan lika gärna användas till motsatsen, att barn hade röstat ännu mer på detta mördarpack.

Joxa inte med siffror, för liksom med jordfördelningen från 48 och framåt, blir det oftast fel.

Ska man dra alla över en kam och rättfärdiga alla civila offer kan man lika gärna ha siffrorna klara för sig och förstå varför Hamas kom till makten. Speciellt när större delen av befolkningen inte var födda då så blir det riktigt löjligt att skylla Hamas på dom.
Citera
2023-10-15, 22:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Jag pratar om tillbakadragandet 2005 - och orsaken till varför Hamas fick så överraskande mycket röster 2006 (korruption i Palestina regeringen var en del det med) - opionsundersökningar visade att 3/4 av dom som röstade stötte inte Hamas politiska plattform alls. Som sagt, missnöjesröster.

Ja, nu lär de väl vara riktigt missnöjda. Vad har Hamas någonsin gjort för Gazas befolkning?
Citera
2023-10-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Var det inte typ 30% som röstade för Hitler. Ändå så ansågs det rimligt att bomba sönder hela landet över en invasion i Polen. Men med palestinier så är det som om folk tror man måste ta särskild hönsyn för att de är förståndshandikappade och inte begriper bättre eller nåt.

De barn som vuxit upp under Hamas har dessutom fostrats till att tänka som terrorister. Det får vara nog med daltande med Palestinierna. Behandla dem som de behandlar andra.

Det jag finner allra mest avskyvärt med palestinier (och muslimer i allmänhet) är deras kombination av total hänsynslös när det gäller terrorism och i nästa ögonblick klä upp sig i offerkofta och ojja sig. Inte minsta känsla av ansvar för vad man gör. De är som onda barn.

Det måste bli ett slut på toleransen för ondska. Även från de vänsterblivna.

Offerkofta och terrorism är ju Israels paradgren så dom har väl lärt sig från dom. Ända sen deras skrifter säger att dom övertog marken från dom fredliga kanaaiterna till Irgun och Lehi och till IDFs alla krigsbrott (tex Sabre massakern på 3500 flyktingar).
Citera
2023-10-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja, läste om det. Det är ju Irans förlängda arm direkt. Oklart om de hotar el testar bara. Eller planerar nått större.

Jag tror att dom tänkte "lura"in Israel i Gaza som säkert är förberett med massa bomber och befästa platser. Urban krigföring som tar mkt mer resurser för anfallaren.
Men Israel är inte anfallaren i det här. Eller misstolkar jag dig? Israels armé borde inte förlora mot dem eller Hamasrerroristerna. Jag har svårt att se det hända.
Citera
2023-10-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Absolut, det fanns säkert en bra anledning till varför folk röstade på Hamas 2006, men det var då och åren har bara gått. Folk har haft möjlighet att säga ifrån.

Förklara seriöst för mig hur ett folk som lever under ockupation av både Israel och Hamas att dom skulle bara ”säga” ifrån? Kan du verkligen inte tänka längre än så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ja, nu lär de väl vara riktigt missnöjda. Vad har Hamas någonsin gjort för Gazas befolkning?

Väldigt lite skulle jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Pga av Israels ockupation? Är du verkligen så korkad?

Vilken ockupation? Israels ockupation av Gaza upphörde 2005, alltså för 18 år sedan. Varför svarar du inte på mina frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in