Citat:
Ursprungligen postat av
Massonite
Jag är uppfostrad och förstår att våld är minst attraktiva metoden mot människor. Klart är att om Tove vore mitt barn , och jag träffat på Maja på ica - Hade jag förmodligen gråtit , i saknaden efter Tove.
Påminnelsen om att Maja sov och inte kunde avvärja JJ från brottet ...
Ja jag hade förmodligen pratat med Maja och kramat om henne ... och sagt , tänk vad annorlunda det kunde ha slutat - fast du Maja ska ha ett jättestort tack för att du inte hade avsikt att göra något ont.
Jag hade även frågat Maja om hon är hungrig , om hon vill äta en bit mat ..
Jag hade bjudit på det.
Det är precis vad Maja behöver, få bekräftelse att hon inte ska känna skuld för vad Johanna utsatte Tove och hennes familj för.
Det var inte Maja som önskade livet ur Tove, som slutligen ströp Tove av egen kraft och därefter försatte Maja i en vidrig sits, genom att hota och tvinga henne att forsla bort kroppen och att knipa käft, annars skulle hon åka dit för mordet. Jag kan tänka mig vilka elaka ord och svaga punkter Johanna tryckt på för att skrämma Maja att göra som hon bestämmer åt dom två. Hon, Johanna är hjärnan, med bra betyg, jobb, egen lägga osv.
Utan Johanna har Maja ingen och om hon tjallar så kommer Johanna sätta dit Maja, eftersom Maja bar kroppen.
Det är så vidrigt utstuderat hur Johanna använt sig av Maja för egen vinning.
Om nu Maja hade varit med, borde inte hon ställt upp och städat lägenheten då? Få bort alla spår.
Clea hävdade i rätten att det fanns inget blod på toaletten, alltså blödde inte Tove så mycket.
Där har hon fel, blod/dna/fet hinna återfanns på väggen, golv, golvbrunn och duschstång. Inte mycket, men det fanns där.