2023-10-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, som vanligt ljuger du om precis allting du skriver. Det är bara lögn lögn lögn från dig.

En kontroll av detta visar att Clea har fakturerat ca 25% mer än Gillberg i Tove-fallet!

Titta här:

Citat
När rättegången i Tove-fallet var över i Eksjö tingsrätt var advokatnotan 1,2 miljoner kronor. Plus en summa för Johanna Janssons första advokat. I Göta hovrätt hade fyra fakturor inkommit på fredagen. Det högsta beloppet begär Maja Hellmans advokat.

Så hög blev notan för advokaterna i Tove-rättegången

https://www.vetlandaposten.se/2023-10-13/sa-hog-blev-notan-for-advokaterna-i-tove-rattegangen

Ljuger tidningen?
Citera
2023-10-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Nope inte alls men till att hantera bort kroppen så menar jag det. Du får nog läsa på lite bättre.

Nope Hantera bort kroppen

Du vill alltså ha fått framfört, att du under natten den 16:e Oktober 2022, så befann du dig inom Fröken Janss*n:s lägenhet tillsammans med Fröken Hellm*n och den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och både hörde, och såg, när den elaka Fröken Janss*n tog fram sin hästpiska ur byrålådan och sedan därefter väckte upp Fröken Hellm*n ur hennes mycket djupa TörnRosa-sömn och sa - Nu jäklar anamma hjälper du till med att bära ut den avlidna T*ve T*nnieś kropp ifrån min lägenhet annars❗skall du få se på andra bullar.

Fröken Hellm*n skakade som ett asplöv och dallrade som ett skelett av räddsla inför Fröken Janss*n:s grymma hästpiska, hon var så otroligt rädd att hon vid flera tillfällen urinerade i sina byxor ... stackars, stackars lilla Fröken Hellm*n

Mvh/JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-15 kl. 19:49.
Citera
2023-10-15, 19:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Titta här:

Citat
När rättegången i Tove-fallet var över i Eksjö tingsrätt var advokatnotan 1,2 miljoner kronor. Plus en summa för Johanna Janssons första advokat. I Göta hovrätt hade fyra fakturor inkommit på fredagen. Det högsta beloppet begär Maja Hellmans advokat.

https://www.vetlandaposten.se/2023-10-13/sa-hog-blev-notan-for-advokaterna-i-tove-rattegangen

Ljuger tidningen?

Jag kan inte läsa den låsta artikeln, så det kan jag inte svara på. Men den förefaller mig åtminstone missledande givet det du citerar. Det är ju dock inget ovanligt att massmedia skriver missledande artiklar.

Däremot kan jag konstatera att Avel ljög, jag ifrågasatte hans påstående redan igår. Och nu kan jag konstatera att det var som jag trodde. Clea har fakturerat betydligt mer än Gillberg i Tove-fallet.
Citera
2023-10-15, 19:47
Moderator
OYs avatar
Tråden handlar om mord och brott mot gravfriden begångna i Vetlanda.

Vilka brott användarna i tråden eventuellt gör sig skyldiga till är off topic.

Handlar det om brott mot forumets regelverk kan man rapportera inlägg.

/Mod
Citera
2023-10-15, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nope Hantera bort kroppen

Du vill alltså ha fått framfört, att du under natten den 16:e Oktober 2022, så befann du dig inom Fröken Janss*n:s lägenhet tillsammans med Fröken Hellm*n och den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och både hörde, och såg, när den elaka Fröken Janss*n tog fram sin hästpiska ur byrålådan och sedan därefter väckte upp Fröken Hellm*n ur hennes mycket djupa TörnRosa-sömn och sa - Nu jäklar anamma hjälper du till med att bära ut den avlidna T*ve T*nnieś kropp ifrån min lägenhet annars❗skall du få se på andra bullar.

Fröken Hellm*n skakade som ett asplöv och dallrade som ett skelett av räddsla inför Fröken Janss*n:s grymma hästpiska, hon var så otroligt rädd att hon vid flera tillfällen urinerade i sina byxor ... stackars, stackars lilla Fröken Hellm*n

Mvh/JokerMannen

Ja men då säger vi det. Bra analys!
Citera
2023-10-15, 19:48
Medlem
Citat:
En kontroll av detta visar att Clea har fakturerat ca 25% mer än Gillberg i Tove-fallet!

På vilket sätt vet du detta?
Citera
2023-10-15, 19:50
Medlem
Kan det inte räknas som grovt gravfridsbrott om man medvetet låter en kropp ligga och ruttna 17 dagar uppeldad i skogen? En kropp man själv varit med och forslat bort. Det här med grovt gravfridsbrott är ju så nytt så det är svårt att veta hur mycket som ska krävas för det.
Citera
2023-10-15, 19:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Först måste de hamna i strypposition = gott om tid för skrik

Du har följt tråden, rättegången och vet att Tove fått en smäll i huvudet som orsakat en blödning mellan hjärnhinnorna.

Rättsläkaren har skrivit i utlåtandet att den kan ha orsakat en medvetenadepåverkan, i tingrätten svarade hon jakande på att den kunde orsakt en hjärnskaking.

Två av rättsläkarna har i hovrätten nämnt att huvudskadan kan ha orsakat medvetslöshet.

Man kan därmed inte dra slutsatsen att Tove har haft "gott om tid för skrik", utan att ha med denna möjlighet/risk.

Det finns allstå även en stor risk att att överfallet varit överrumplande och såsom Johanna beskrivit det, Tove blir fälld och faller handlöst, slår i rygg och huvud medfört negativ påverkan på att kunna skrika och försvara sig.
Citera
2023-10-15, 19:52
Medlem
Citat:
Jag kan inte läsa den låsta artikeln, så det kan jag inte svara på. Men den förefaller mig åtminstone missledande givet det du citerar. Det är ju dock inget ovanligt att massmedia skriver missledande artiklar.

Däremot kan jag konstatera att Avel ljög, jag ifrågasatte hans påstående redan igår. Och nu kan jag konstatera att det var som jag trodde. Clea har fakturerat betydligt mer än Gillberg i Tove-fallet.

Hur vet du detta? Har du sett fakturorna?
Citera
2023-10-15, 19:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
På vilket sätt vet du detta?

Jag har kontrollerat vad de har begärt i ersättning, så klart. Det är offentlig information.
Citera
2023-10-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hade du känt likadant om Tove hade varit din dotter och du träffade Maja på Ica?

Citat:
Titta här:

Citat

Ljuger tidningen?

Gillberg uppskattar att uppdraget tog 207 timmar och fakturan slutar på 509 438 kronor inklusive moms,

Advokat Clea Sangborn uppskattade att hon hade lagt ned 140 timmar denna gång och begärde 337 186 kronor av hovrätten. I tingsrätten bedömde hon att uppdraget att försvara Johanna Jansson kostade 421 919 kronor. Clea Sangborn hade då lagt ned 151 timmar under fyra månader.

Sammanlagt mer för Clea.
Källa VP
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-15 kl. 20:07.
Citera
2023-10-15, 19:56
Medlem
Citat:
Jag har kontrollerat vad de har begärt i ersättning, så klart. Det är offentlig information.

Okej, då ska jag också göra detta eftersom jag själv är ekonom. Har många års erfarenhet inom företagsekonomi mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in