2023-10-15, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det kan vara mer komplicerat än så. Troligtvis pågår förhandlingar om gisslan som Hamas håller och som alla verkar ha glömt helt.

Sen vet vi inte säkert just hur utrymd Gaza city är och Israel lär känna sig pressade att inte skada mängder med civila.

Civila döda är deras minsta bekymmer.

Jag vet inte om du hört officiella hökaktiga israelerna, de ser inte civila som oskyldiga, jämför dom med isis och nazister, och alla är misstänkta.

Här är ett klipp från veckan med Israels tidigare premiärminister där han tappar det efter journalisten frågar om nyfödda som är kopplade till respiratorer, han frågar hur dom ska klara sig när elen till Gaza stängs ner.

Inte varje dag en fd premiärminister tappa det helt

https://x.com/skynews/status/1712507691849928924?s=57&t=bI6DMuV4F0ewJyxUJ6emlQ
Senast redigerad av Boxer123 2023-10-15 kl. 12:49.
Citera
2023-10-15, 12:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
BBC är vänsterblivna och heller inte trovärdiga av den anledningen. Lite som vår MSM där man måste läsa mellan raderna och hitta andra källor för att balansera deras bullshit.

Dessutom kommer siffrorna från palestinierna och Hamas själva så alla siffror tar jag med 18 nypor salt innan någon trovärdig källa bekräftat dom.
Vilken nyhetskanal tittar du på?
Citera
2023-10-15, 12:46
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
och "timesofisrael" är en objektiv källa

det är väl bra att någon rapporterar åtminstone eller hur?
nu när Israel har mördat alla de objektiva journalisterna på plats och skurit av internet för resterande.

De är åtminstone trovärdiga tills annat bevisats. Al Jazeera, BBC och CNN bara önskar att de hade samma trovärdighet. Där har du några exempel som inte är objektiva heller i så fall.
Citera
2023-10-15, 12:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Håller med om att idoliserandet är avskyvärt. Det tyckte jag också när världens (även Sveriges) gator och torg fylldes av människor som firade Hamas massaker på judiska kvinnor och barn. Kan du säga detsamma?

Ytterligare ett problem är demoniserandet och där är båda sidorna ganska precis lika goda kålsupare också. Tillhör du någon av dessa?

Jag tillhör ingen av sidorna per se, jag motsätter mig bestämt alla angrepp mot civila, oavsett om bomberna faller i Israel eller i Gaza. Jag har aldrig ens försökt försvara Hamas, t.ex. Att man tvingas betona kritiken mot just Israel är enbart för att det verkligen behövs i dessa tider, när det är sådan enorm slagslida åt ena hållet, dvs "idoliseranet" av Israel och ursäkterna för alla brott som begås av israelerna mot civilbefolkningen, även på politisk myndighetsnivå. Därtill blottar konflikten och omvärldens hantering av den en rad skenheliga motsägelser som man kan anmärka på.
Citera
2023-10-15, 12:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Och varför skulle de göra det? Jerusalem har heliga platser för både judendom, kristendom och islam, och alla respekteras. Religionsfrihet råder. Muslimer har tillträde till Al Aqsa moskén. Det var ju tidigare innan Israel kontrollerade Jerusalem som judar hade noll och inget tillträde till t ex klagomuren.
Det finns opinion för att smacka upp ett tempel där.
Citera
2023-10-15, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Jo visst, nu börjar jag själv tycka jag är tjatig...men tyvärr kan man koka ner detta till utropandet av staten Israel, hur jäkla fel man än tucler om det.

Tänk dej istället situationen idag, där INTE Israelbutropat staten Israel, men likt förbannat varit utsatta för terror, död och provokation.

DÅ hade jag fullständigt förstått Israels frustration och att de tar till vapen för att få ordning på konflikten.

Det är ju som du själv skriver, många olika nationaliteter har genom historien levt i området.
Vad rättfärdigar då Israel att utropa en egen stat att få leva där ensamma ?

När engelsmännen tog över efter osmanska riket så bestämde dom sig efter att tag att erbjuda land till både judar och araber. Araben var dum nog och tacka nej. Israel blev erbjuden mycket mindre mark men dom var smarta nog att säga ja.

And the rest is history som man säger i norr
Citera
2023-10-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Sionisterna bombade nu El Ahli sjukhuset i Gaza. Internet stängdes ner igår så tror inte att vi får se mycket videos&bilder från deras senaste krigsbrott.
Perfekt ju!
Då är det fritt fram av den muslimska propaganda maskinen att lura palestinierna ännu mer, utnyttja dem ännu mer, och ha ihjäl ännu fler av palestinierna.
Man får gratulera!
Citera
2023-10-15, 12:51
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
och "timesofisrael" är en objektiv källa

det är väl bra att någon rapporterar åtminstone eller hur?
nu när Israel har mördat alla de objektiva journalisterna på plats och skurit av internet för resterande.
Ja, det är en objektiv källa.

Ska du tramsa, gör det någon annanstans.

Ingen har mördat några journalister. Det är däremot högst vanskligt att ha journalister "inbäddade" med terrorister. Ansvaret för det ligger på dom medier som väljer att ha journalister inbäddade med terroristerna, inte på Israel.
Citera
2023-10-15, 12:52
Medlem
Citat:
Du har rätt i mycket av det du skriver, helt klart!

Därför gjorde jag det inlägg jag gjorde.

Jag hävdar fortfsramde att det var ett fatalt misstag att utropa staten Israel 1948.
Just då hade judarna lätt att få igenom krav eller "önskemål" efter det brutala de fått utstå under WWll.

Men med facit ihand 75 år senare har det otaliga gånger bevisats att det var ett felbeslut.

Israeler har 100% rätt till palestina, precis som andra folkgrupper som levt/lever i området.
Men att ockupera mark är aldrig rätt. Vore det på det viset skulle världen vara ett inferno.

Det är som att springa in till grannen, ta hans bostad och be han fara åt h-e...

Nej hade judarna fortsatt leva i Palestina och de utsatts för terror hade det varit betydligt lättare för omvärlden att acceptera Israels handlingar.

Nu har de ett felaktigt beslut att tampas med.

Med det starka stöd israeler har i ex.vis USA förstår jag inte varför de inte kan få utökade rättigheter där. De har bidragit till en utveckling i många länder, bl.annat här i Sverige.

Att palestinier protesterar i vårt land är en sak. Men om det övergår i hot mm är inget israeler ska acceptera. Men nu har vi regeringar som tyvärr tagitvin folk som inte bidrar utan mer utnyttjar vårt samhälle och inte bidrar..

Du fattar inte. Det hade ju inte funnits något Israel då, ingen stat. Inget ”Israels handlingar” om inte Israel fanns. Då hade de inte kunnat försvara sig mot terror som du skriver. Att de kan det förutsätter en stat.

Du föreslår liksom att de skulle låtit sig utsättas för terror och mördas för att få omvärldens sympati, istället för att försvara sig själva. Skulle du själv vara villig att handla så? Det var därför jag skickade ett citat av Golda Meir (f.d premiärminister) till dig för att du skulle förstå.

De bryr sig inte om att omvärlden fördömer dem och tycker som du att de borde låtit sig utsättas för terror för att få sympati. De är hellre vid liv och fördöms av diverse hycklare som i nästa andetag hyllar världens diktaturer som kränker mänskliga rättigheter, än att vara döda men ha omvärldens sympati.
Senast redigerad av Trues245 2023-10-15 kl. 12:53. Anledning: Fel ord
Citera
2023-10-15, 12:53
Medlem
Citat:
Vilken nyhetskanal tittar du på?
Den som visar mest opartiskt är just nu aljazeera
Citera
Medlem
Hur är situationen med hizbollah? Skjuter de fortfarande mot Israel?
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
De är åtminstone trovärdiga tills annat bevisats. Al Jazeera, BBC och CNN bara önskar att de hade samma trovärdighet. Där har du några exempel som inte är objektiva heller i så fall.
Men sluta. BBC utsågs most trusted news source globally 2020 i en ipsos undersökning och det är knappast första gången. Historiskt brukar det stå mellan BBC och Reuters när det handlar om trovärdiga nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in