2023-10-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
The Iraqi Parliament: has called for the activation of the Arab Defense Treaty in response to the ongoing Israeli actions in Gaza.

The Arab Defense Treaty was established in 1950, bringing together several Arab nations with the shared aim of promoting collective defense in the event of aggression against any member state.

When this treaty is invoked, it could lead to collective military action, similar to NATO, with other member states offering military support, such as troops, equipment, or logistical assistance.

Som jag sagt men det en del av ni korkade svenssons inte förstår. Israel får nu hela den muslimska världen emot sig samtidigt som de knappt klarar av att försvara sig mot Hamas.

Jo vi som lever i Sverige fattar, muslimer på gatan anfaller aldrig ensamma heller,utan alltid i grupp.
Citera
2023-10-15, 12:35
Medlem
Yaskos avatar
Sionisterna bombade nu El Ahli sjukhuset i Gaza. Internet stängdes ner igår så tror inte att vi får se mycket videos&bilder från deras senaste krigsbrott.
Citera
2023-10-15, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Ganska precis vad jag skriver. De senaste att äga platsen var britterna, innan dess turkarna och tidigare än det olika europeiska och arabiska länder.
Och för att verifiera detta, vad är din slutsats?
Citera
2023-10-15, 12:36
Medlem
Nu blir civila tvingade att bära "Hamas" pannband också.
Citera
2023-10-15, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Al Jazeera är inte objektiva i sin rapportering. De är pro-palestinska.
Men om du syftar på dödstal mm, så publicerade BBC exakt samma siffror för drygt tre timmar sedan
Citera
2023-10-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Spränger Israel Al Aqsa kan du nog nästan förvänta dig reaktioner från hela Islamiska världen inklusive länder som Pakistan, Bangladesh, Malaysien, och Indonesien. Det där är en red line för alla.

Och varför skulle de göra det? Jerusalem har heliga platser för både judendom, kristendom och islam, och alla respekteras. Religionsfrihet råder. Muslimer har tillträde till Al Aqsa moskén. Det var ju tidigare innan Israel kontrollerade Jerusalem som judar hade noll och inget tillträde till t ex klagomuren.
Citera
2023-10-15, 12:38
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Men om du syftar på dödstal mm, så publicerade BBC exakt samma siffror för drygt tre timmar sedan

BBC är vänsterblivna och heller inte trovärdiga av den anledningen. Lite som vår MSM där man måste läsa mellan raderna och hitta andra källor för att balansera deras bullshit.

Dessutom kommer siffrorna från palestinierna och Hamas själva så alla siffror tar jag med 18 nypor salt innan någon trovärdig källa bekräftat dom.
Citera
2023-10-15, 12:42
Medlem
JustTrollings avatar
Hamas försöker hindra civila från att röra sig från norra Gaza till södra. Nu verkar det som att Hamas beskjuter civila som försöker ta sig söder ut.

Det cirkulerar en video som uppges visa en lastbil med folk på flaket som beskjuts av Hamas.

Hamas försöker få folk att tro att det är IDF som beskjutit den. Detta är fake. Det är inte Israel som beskjutit den.

IDF strongly denies claim that Israel struck evacuating convoy in Gaza: Hamas spreading ‘manipulative fake information’

“This is a false report,” the IDF’s top spokesman Rear Adm. Daniel Hagari says in a press conference.

“The one making cynical use of their own citizens and taking them as human shields is Hamas,” Hagari says.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-strongly-denies-claim-that-israel-struck-evacuating-convoy-in-gaza-hamas-spreading-manipulative- fake-information/
Citera
2023-10-15, 12:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Spränger Israel Al Aqsa kan du nog nästan förvänta dig reaktioner från hela Islamiska världen inklusive länder som Pakistan, Bangladesh, Malaysien, och Indonesien. Det där är en red line för alla.
Fan vet ifall de tänker göra det nu. Bättre tillfälle kommer väl aldrig.
Citera
2023-10-15, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ottomanska riket ockuperade också landet. Hur tror du ens att hela den muslimska världen som den ser ut idag kom till? Erövring, kolonisering, fördrivning av oliktänkande och icke-muslimer, dödande av dessa, alternativt tvingades de att konvertera.

Libanon? Vad hände där? Det var ett kristet land fram till inte ens länge sedan. Kristna bor kvar men åtskilliga tvingades fly eller dödades.
Jo visst, nu börjar jag själv tycka jag är tjatig...men tyvärr kan man koka ner detta till utropandet av staten Israel, hur jäkla fel man än tucler om det.

Tänk dej istället situationen idag, där INTE Israelbutropat staten Israel, men likt förbannat varit utsatta för terror, död och provokation.

DÅ hade jag fullständigt förstått Israels frustration och att de tar till vapen för att få ordning på konflikten.

Det är ju som du själv skriver, många olika nationaliteter har genom historien levt i området.
Vad rättfärdigar då Israel att utropa en egen stat att få leva där ensamma ?
Citera
2023-10-15, 12:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det är samma siffror som alla publicerar. De kommer ifrån hälsoministeriet.
Citera
2023-10-15, 12:45
Medlem
Citat:
Kan du inte på ett mer vuxet sätt, gärna med verifierad källa förklara vad som bevisligen är fel i mitt inlägg.

Har jag skrivit något som är fel är jag inte sen att erkänna det.

Gör dig inte dummare än vad du är. Du vill få Israel att se ut som de dåliga (elaka), det är därför du listade dödstalen för båda parterna. Men dödstalen går inte att jämföra, därför är det du sysslar med totalt meningslöst och missvisande.

Jag har sagt det jag vill ha sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in