2023-09-25, 23:40
Medlem
Buprenofin plåster, får man något särskilt rus? Ska jag ta hela plåstret på 30 och tugga?
Citera
2023-09-30, 11:26
Medlem
Jag vet inte riktigt vart att posta det här. Har gått på Bupe ett tag, utan recept. Har en kran som jag har köpt av under hela tiden jag gått på det. Men nu har han tagit mina pengar senaste gången och helt slutat svara. Börjar få panik, har bara 4mg kvar nu och har inget annat sätt att att köpa det. Vad har jag för val nu? Vill sätta ut det långsamt, alltså så som man ska göra.
Citera
2023-10-04, 08:55
Medlem
GonerStoners avatar
Hur kommer det sig att 2mg ger bättre effekt för mig kontra 4mg?
Jag har läst fler som upplevt samma sak.
Rent logiskt borde det väl vara tvärtom?

Sen en annan fråga, om man intar subutex på morgonen känner man ens av så mycket om man fyller på vid middagstid?
Citera
2023-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hur kommer det sig att 2mg ger bättre effekt för mig kontra 4mg?
Jag har läst fler som upplevt samma sak.
Rent logiskt borde det väl vara tvärtom?

Sen en annan fråga, om man intar subutex på morgonen känner man ens av så mycket om man fyller på vid middagstid?

För att Bup fungerar på ett annorlunda sätt än alla andra opioider. Vid 4 mg går tak effekten, vilket menar att du inte får mer opioid effekt. Dem andra opisarna har inget tak på effekten vilket gör att ju mer man tar ju mer effekt får man. 2 mg kanske är din sweet spot helt enkelt, 2 mg mättar typ 50 % av receptorerna. Man säger att 8 mg mättar 80-90 % av receptorerna. I LARO står man generellt mellan 8-16 mg. Väldigt många nöjer sig på 2 mg, själv behöver jag iaf en 8:a för o känna mig nöjd. Det enda en högre dos gör är att det blockerar över lång tid. Men effekt mässigt spelar det ingen roll om man tar 4 elr 32 mg. Meningen är att man ska hålla sig över tak nivån över hela dygnet i LARO.
Citera
2023-10-05, 11:47
Medlem
Ajss avatar
Vad händer om man får i sig en "Överdos" av Subutex?
Har gått på det en längre tid. Ca 0.5-2 mg om dagen beroende på tillgång, just nu trappar jag ner det så ligger kanske runt 1-1.5mg.

Mår oftast bra på det, blir aktiv och gör saker jag annars skjuter på, men ibland, kanske 1 gång i månaden känns det som att det bara slår helt fel.

Igår till exempel tänkte jag att jag skulle ta lite extra, så det blev 0.5mg mer i linan än vanligt.
Fick ont i huvet, spydde om jag rökte cannabis, blev trött och vill bara sova bort det, det kändes inte speciellt tungt att andas och hade inte så mycket ångestsymptom iallafalll, blev som bara tvådålig 2-3h efter linan. Somnade 1-2h tidigare än vanligt igår och vaknade på tok för tidigt imorse och fick inte somna om, troligen för att jag spenderade större delen av gårdagskvällen i sängen och försökte vila bort det.

Enda jag kan tänka mig är att det är för att jag fått i mig lite för mycket, men brukar inte ta några monsterdoser direkt, fast det byggs väl upp i kroppen med lång halveringstid och 2-3 påfyllningar om dagen...
Har dock tagit mer vid andra tillfällen och bara mått toppen, men andra gånger mår jag bara skit. :S
Citera
2023-10-05, 11:59
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Vad händer om man får i sig en "Överdos" av Subutex?
Har gått på det en längre tid. Ca 0.5-2 mg om dagen beroende på tillgång, just nu trappar jag ner det så ligger kanske runt 1-1.5mg.

Mår oftast bra på det, blir aktiv och gör saker jag annars skjuter på, men ibland, kanske 1 gång i månaden känns det som att det bara slår helt fel.

Igår till exempel tänkte jag att jag skulle ta lite extra, så det blev 0.5mg mer i linan än vanligt.
Fick ont i huvet, spydde om jag rökte cannabis, blev trött och vill bara sova bort det, det kändes inte speciellt tungt att andas och hade inte så mycket ångestsymptom iallafalll, blev som bara tvådålig 2-3h efter linan. Somnade 1-2h tidigare än vanligt igår och vaknade på tok för tidigt imorse och fick inte somna om, troligen för att jag spenderade större delen av gårdagskvällen i sängen och försökte vila bort det.

Enda jag kan tänka mig är att det är för att jag fått i mig lite för mycket, men brukar inte ta några monsterdoser direkt, fast det byggs väl upp i kroppen med lång halveringstid och 2-3 påfyllningar om dagen...
Har dock tagit mer vid andra tillfällen och bara mått toppen, men andra gånger mår jag bara skit. :S

Ingen fara alls, du fick som du själv misstänker, i dig lite för mkt bara, med illamående och allt vad det innebär.
Citera
2023-10-05, 12:29
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwaldny
Ingen fara alls, du fick som du själv misstänker, i dig lite för mkt bara, med illamående och allt vad det innebär.

Som jag trodde då. 😆
Får ta de lite lugnare idag då, tur det bara händer nån gång ibland när man haft dåligt omdömme och tagit extra för att bli lite skönare, men det funkar dåligt då man är ingådd.
Citera
2023-10-14, 05:24
Medlem
KringExs avatar
Jag vill påstå att 4 mg Buprenorfin nasalt är likvärdigt med 16 mg sublingualt.
Jag har tagit Buprenorfin i drygt 10 år så jag har haft tid att forska lite på det.
Det visar hur ineffektivt Buprenorfin är om man tar det under tungan.

Någon som har invändningar?😆
Citera
2023-10-15, 11:56
Medlem
Hur många timmar kan man vara utan sub innan man tänder av? Gått på sub 24mg i 3 år nu
Citera
2023-10-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Hur många timmar kan man vara utan sub innan man tänder av? Gått på sub 24mg i 3 år nu

Tjena !
Själv gått i Laro i 7-8 år...
Skulle säga 48tim sen börjar du känna av det på riktigt. Vissa går det snabbare för andra kanske kan hålla ut lite längre innan det blir väldigt påtagligt.
Mvh
Citera
2023-10-17, 07:33
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb

Dom allra flesta klarar 24 timmar utan problem. Personligen så börjar jag känna kraftigt sug efter 48 timmar och avtändning brukar börja efter lite drygt 37 timmar
Citera
2023-10-18, 12:18
Medlem
Behöver snabbt svar, tog kanske 0.8 mg sub igår klockan 23. Har 0 tolerans då jag endast tar när jag blir erbjuden men är så sugen på att köpa lite oxy. Kommer jag att få effekt om jag tar oxy klockan 23 ikv elr bör jag vänta längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in