2023-10-15, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Sluta svara om du ska fortsätta ljuga och ljuger på min mun. Jag sa aldrig att jag är emot judar eller kristna. Du får tro vad du vill, jag bryr mig inte ett dugg av det. Däremot ska man erövra och ockupera mitt land och dödar mitt folk då ska den antigen lämna de eller ska dö. Samma regel gäller för all nationer i världen. Vill judar har sin egen stat, då får de göra det, men inte på min mark. USA är hur stort som helst, låt de bygga egen stat där. Denna diskussion är om Palestina, inte om Sverige och jävla kurdiska räven.
Kurdiska räven och Jordbuggen är exempel på hur människor från Mellanöstern infiltrerar och förstör ett tidigare fredligt land.

Om alla världens judar ska bo i USA kommer muslimer att behöva en annan approach till USA,med tanke på att det finns 20 miljoner judar och många är svinrika, särskilt i USA .Då blir det mycket juderövslickande från er sida. Judehatet är ju trots all er röda linje. Om alla judar bodde i USA hur ser ni på utrikeshandel med amerikanska företag. Eller ska ni köpa Rysk borstj för pengarna.

Sverige ser USA som sitt skydd och efter Tyskland som sin stora handelspartner. Arabvärlden och Israel betyder inget ekonomiskt.
Citera
2023-10-15, 03:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Israel kontrollerar ju redan innan alla in och utfarter.. Att tro att det inte går att göra tunnlar, planera alternativa attackvägar, fixa bättre raketer, skapa terroristceller inne i Israel etc, etc. Naivt och tro att man kan fortsätta att göra sig mer och mer hatad men samtidigt leva säkert.
Nej, de kontrollerar inte utfarten till Egypten.
Och om det är som du stämmer så får de väl bara slussa Gazaborna till västbanken eller länder som tar emot dem, och sedan göra jordbruksland av Gaza.
Gaza var fritt utan blockad, men palestinierna klarade inte av att sköta om Gaza utan lät Hamas ta över och så blev det som det blev.
Är det Israels fel att Palestinierna inte klarar av att skapa demokrati?

Citat:
Va f-n menar du? "fick gaza" ..du menar att man fick behålla en liten del av sitt eget land för att Israel ska slippa ta ett ansvar för alla de människor man fördrivit.. indian-reservat tänk där. Din argumentation ger uttryck för en sjuk syn på internationell rätt och hela staten Israels formande och expansion.
Ja, man fick tillbaka Gaza, det var just det jag menade.
Hade man bara undvikit i att beskjuta Israel så hade Gaza inte råkat ut för blockaden och man hade då kunnat leva anständigt.
Det bor araber och Palestinier i Israel, men ser du några Israeler som bor i Gaza?
Senast redigerad av kato85 2023-10-15 kl. 03:46.
Citera
2023-10-15, 03:38
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Muslimer har hatat judar sedan 600-talet, det är därför de skränar om khaybar yahod, då Mohammed utförde en masslakt på judar.

Det jag pratar om är att denna gång kan inte judar förlåta. Nästan alla muslimer vill att dem skall försvinna. Makt och styrka är starka receptorer för Palestinierna och iranierna. Därför tror jag att Bibi,förutom politiska karriären kommer att vara stenhård mot Gaza.
Du kan mkt väl ha rätt i din analys där. Jag hoppas dock inte det, för Gazabornas sak.
Citera
2023-10-15, 03:38
Medlem
Citat:
Skydda sin befolkning får man göra. Folkmord bör dock bestraffas, även om judarna påstår att de har "goda intentioner" med "genocide for peace"....

Jag finner det rätt talande när man t.om. knyckt termen "den slutliga lösningen" som myntades av någon Adolf med liknande hatretorik.

Jävlar vad du går igång på att få använda ordet folkmord i var och varannan mening. Med den logiken förutsätter jag att du även klassar 9/11 som ett folkmord?
Citera
2023-10-15, 03:39
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
De jag räknade upp skulle möjligtvis lägga sig och ha åsikter och inte bara stilla titta på när palestinierna i Gaza behandlades som boskap enligt din plan.
Absolut kan det komma reaktioner från Västbanken, men på vilket sätt skulle det vara en del i Israels plan att elda på etnisk rensning? Det är väl snarare så att de eldar på sin egna befolkning isf.
Citera
2023-10-15, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
För att utplåna hela hamas behöver Iran bombas.....

Nej. Det räcker med att skicka Mossad agenter.
Citera
2023-10-15, 03:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
De har allting att frukta. Israel begår till och med mord av civila och bombar Iran "preventivt"... Israel är idag rent kriminella.

https://foreignpolicy.com/2022/06/29/iran-irgc-assassinations-israel-targeted-killing-nuclear/
Man kan vara kritisk till Israels aktioner i Iran, helt klart.
Men det är på mycket höga militära ledare eller kärnfysiker vars jobb man bekräftat går ut på att utveckla kärnvapen.

Hur du sammankopplar dessa personer med random palestinier på Västbanken, och tro att de ska möta samma öde, är för mig en gåta.
Citera
2023-10-15, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nej, de kontrollerar inte utfarten till Egypten.
Och om det är som du stämmer så får de väl bara slussa Gazaborna till västbanken eller länder som tar emot dem, och sedan göra jordbruksland av Gaza.
Gaza var fritt utan blockad, men palestinierna klarade inte av att sköta om Gaza utan lät Hamas ta över och så blev det som det blev.
Är det Israels fel att Palestinierna inte klarar av att skapa demokrati?

Ja, man fick tillbaka Gaza, det var just det jag menade.
Hade man bara gett fan i att beskjuta Israel så hade Gaza inte råkat ut för blockaden och man hade då kunnat leva anständigt.

Det är inte bara att "slussa" två miljoner fattiga...vilket land tar emot dem villigt? Sverige?
Varför ger man dem inte fullt medborgarskap och bostäder och tillflykt inom Israel istället?

Nu kräver man att fattiga Egypten ska ta emot miljoner fattiga kvinnor och barn. Hade man haft ett uns mänsklig moral i Israel hade man erbjidit dessa fristad och fri lejd in till Israel från Gaza, istället för att kräva att andra länder ska ta på sig hela ansvaret och kostnaden för deras vidriga utrensningar.
Citera
2023-10-15, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Kurdiska räven och Jordbuggen är exempel på hur människor från Mellanöstern infiltrerar och förstör ett tidigare fredligt land.

Om alla världens judar ska bo i USA kommer muslimer att behöva en annan approach till USA,med tanke på att det finns 20 miljoner judar och många är svinrika, särskilt i USA .Då blir det mycket juderövslickande från er sida. Judehatet är ju trots all er röda linje. Om alla judar bodde i USA hur ser ni på utrikeshandel med amerikanska företag. Eller ska ni köpa Rysk borstj för pengarna.

Sverige ser USA som sitt skydd och efter Tyskland som sin stora handelspartner. Arabvärlden och Israel betyder inget ekonomiskt.

Om alla judarna flyttade till USA, skulle det antagligen bli mindre dödande och krig i mellanöstern.
Citera
2023-10-15, 03:48
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Det är inte bara att "slussa" två miljoner fattiga...vilket land tar emot dem villigt? Sverige?
Varför ger man dem inte fullt medborgarskap och bostäder och tillflykt inom Israel istället?

Nu kräver man att fattiga Egypten ska ta emot miljoner fattiga kvinnor och barn. Hade man haft ett uns mänsklig moral i Israel hade man erbjidit dessa fristad och fri lejd in till Israel från Gaza, istället för att kräva att andra länder ska ta på sig hela ansvaret och kostnaden för deras vidriga utrensningar.
Om Västbanken vill ta emot dem så anser jag att de bör ges möjlighet att resa dit, ja.

Citat:
Du menar ge palestinierna en landremsa där de kan styra över sig själva och skapa en demokratiskt fungerande och framgångsrik stat?
Hmm..var har jag hört detta förr.. ja men herregud, det är ju Gaza år 2005!
Men hur det blev med den drömmen ser vi ju idag.
Tror du Israelerna kommer går med på samma sak igen?
Varför skulle då denna gång bli annorlunda?
Senast redigerad av kato85 2023-10-15 kl. 03:51.
Citera
2023-10-15, 03:52
Medlem
Citat:
Varför skulle bosättare befinna sig i södra Israel? Bosättningarna finns ju enbart på Västbanken i de östra delarna av landet.
Många av besökarna var utlänningar, många var inte ens judar.
Många som var där hade säkert gjort militärtjänst i IDF men det gör dem inte till militärer.
Jag gjorde vpl. för 15 år sedan men det gör inte mig till militär.
Ditt resonemang haltar mao. och inget av det du påstår stämmer.

Det känns snarare som att du försöker finna på massa ursäkter för att legitimera massakern på festivalen. Det är väldigt lågt av dig.

Provade sända PM till dig med: "Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM."
Det finns ett sökfält längs upp i mitten av skärmen där du kan skriva baby eller child , så borde bilderna på kropparna komma upp.

Jag hittar inga ursäkter för dem! De har all rättighet att skydda sitt land och sitt folk. Samma påstående som Isrealvänner använder sig av här i tråden. Runt Gaza alla dessa är bosättningar, de ockuperar vårt land. En stor del av flyktingar som är i Gaza är egentligen från de byr/stader som är runt Gaza. De är bara några meter från sitt land, men ser att andra bor och trivs där. Vad skulle du ha gjort? Du ser ditt land ockuperad och främlingar rånar dina förmåner och du bor i fattigdom och de till och med blockerar dig, förhindrar dig från livet enklaste saker, som el och mat. Skulle de betrakta dessa människor civila?
Men som sagt, vi har en religon och följer vår religions regel. Vi dödar inga barn eller oskydliga människor. Trots det är extremt svårt för mig att definierar vad är oskydlig i detta fall egentligen.

Ifall man dödat barn, jag och alla andra palestinier beklagar detta för mkt! Barn är alltid oskyldiga!

Men har du sett länken där Hamassoldater släpper en judiska kvinna med sina två barn?
Citera
2023-10-15, 03:57
Medlem
Citat:
Hört talas om källkritik?
Jag kan skapa en Youtube-kanal och hävda massa saker jag med, betyder inte att jag har rätt för det.
Så hur vet du att jag har fel då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in