2023-10-15, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vi har totalförsvarsplikt:
https://pliktverket.se/monstring-och-varnplikt/totalforsvarsplikten

Självklart skiljer sig Israel åt, på grund av dess situation.
Men vad var din poäng med att belysa detta faktum?

Denna:
https://www.reddit.com/r/2ndYomKippurWar/
Massvis med klipp och bilder på dödandet.
Men du måste först registrera dig på reddit då det krävs för att se våld och död.

Min poäng är att i Israel är nästan hela vuxna befolkning är en del av armé. De som var i festen (ifall det på riktigt stämmer att de blev mördade) så enligt bilder var vuxna bosättare i ung ålder. Skulle Israel inte döda Hamas-soldater för att de är i moské och ber? De är soldater men var i civilkläder i den stunden.

Återigen jag scrollade tio minuter i den länken men hittade inga bilder på barn. Men fick se denna roliga filmen haha om en indisk journalist och israelisk soldat haha så roligt.
https://www.reddit.com/r/IndiaSpeaks/comments/176ycqa/israeli_soldier_has_to_ask_an_indian_journalist/
Citera
2023-10-15, 03:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vilken smart idé! Att ingen har tänkt på det. Samtidigt säger man till palistinierna på Västbanken och Hisbollah i Libanon, samt Syrien och Iran att sitta still och vänta på sin tur?
De har väl inget att frukta då de inte var med på mördandet den 7 Oktober?
Vad får dig att tro att israelerna kommer straffa alla palestinier, oavsett var de bor?
Det här handlar om Hamas
Citera
2023-10-15, 03:14
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Precis, du behöver inte lyssna på någon eller ens delta i diskussionen om du inte är intresserad.
De intresserade gräver och söker kunskap för man kan komma ganska nära sanningen om man lär sig tyda informationen
Hört talas om källkritik?
Jag kan skapa en Youtube-kanal och hävda massa saker jag med, betyder inte att jag har rätt för det.
Citera
2023-10-15, 03:14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Vad får dig att tro att israelerna kommer straffa alla palestinier, oavsett var de bor?
Det här handlar om Hamas
Israel kommer uppmuntra etnisk rensning. Det har de uppmuntrat sedan 70talet, vad får dig att tro att en etnisk konflikt som blossar upp till väpnad kamp på paramilitär nivå skulle göra saken mindre komplicerad?
Citera
2023-10-15, 03:19
Medlem
Citat:
Hur ska de göra det om Israel väljer att kontrollera samtliga in och utfarter till landet?
Det enda som behövs är just det.Västbanken.
Israel kontrollerar ju redan innan alla in och utfarter.. Att tro att det inte går att göra tunnlar, planera alternativa attackvägar, fixa bättre raketer, skapa terroristceller inne i Israel etc, etc. Naivt och tro att man kan fortsätta att göra sig mer och mer hatad men samtidigt leva säkert.

Citat:
Palestinierna fick tillsammans med Jericho, Gaza utan vidare eftergifter 2005 efter de överenskommelser som gjorts mellan Israelerna och Palestinierna.
När man fick Gaza rådde det ingen blockad. Palestinierna hade här en chans att skapa en framgångsstat.
Vad som istället skedde var att det bröt ut inbördeskrig mellan Fatah och Hamas 2007, vilket ledde till att alla Fatah-medlemmar mördades, och Hamas tog över Gazaremsan.
I samband med detta övertagande började Hamas angripa Israel med raketer och deklarerade Israels utplåning, vilket ledde till blockad.
Efter detta eskalerade attackerna och det slutade med förra veckans attack.
Så... hur kan du skylla på förtryck i Gaza när det är palestinierna själva som satt sig själva i skiten tack vare Hamas agerande sedan 2007?
Tack vare Hamas kommer nu Palestinierna att förlora hela Gaza, och det enda som kommer finnas kvar är Västbanken.

Va f-n menar du? "fick gaza" ..du menar att man fick behålla en liten del av sitt eget land för att Israel ska slippa ta ett ansvar för alla de människor man fördrivit.. indian-reservat tänk där. Din argumentation ger uttryck för en sjuk syn på internationell rätt och hela staten Israels formande och expansion.
Citera
2023-10-15, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Du har ju inget vettigt att komma med förutom att du tycker att alla judar och kristna är vidriga otrogna.

Jag hatar all religion, därför är Islam så farligt enligt mig, då ni älskar erövring,våldtäkt och mord, se eran profet.

Jag har inget till övers för Judar heller. Skillnaden är att de i allmänhet försörjer sig själva och håller sig på lagens sida.

Araber,Kurder och muslimer förstör detta land just nu. Kurdiska räven, Jordgubben.
Sluta svara om du ska fortsätta ljuga och ljuger på min mun. Jag sa aldrig att jag är emot judar eller kristna. Du får tro vad du vill, jag bryr mig inte ett dugg av det. Däremot ska man erövra och ockupera mitt land och dödar mitt folk då ska den antigen lämna de eller ska dö. Samma regel gäller för all nationer i världen. Vill judar har sin egen stat, då får de göra det, men inte på min mark. USA är hur stort som helst, låt de bygga egen stat där. Denna diskussion är om Palestina, inte om Sverige och jävla kurdiska räven.
Citera
Medlem
Citat:
Jo, men det ingår i den beskrivningen jag delgav.
Men du kan inte döda en tanke, en ide, en ideologi. Folk kommer oavsett hata Israel, sen om det heter Hamas, PLO, Fatah spelar ingen roll, kampen kommer föras vidare under annat banner.
Muslimer har hatat judar sedan 600-talet, det är därför de skränar om khaybar yahod, då Mohammed utförde en masslakt på judar.

Det jag pratar om är att denna gång kan inte judar förlåta. Nästan alla muslimer vill att dem skall försvinna. Makt och styrka är starka receptorer för Palestinierna och iranierna. Därför tror jag att Bibi,förutom politiska karriären kommer att vara stenhård mot Gaza.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det här handlar om Hamas

De jag räknade upp skulle möjligtvis lägga sig och ha åsikter och inte bara stilla titta på när palestinierna i Gaza behandlades som boskap enligt din plan.
Citera
2023-10-15, 03:23
Medlem
Citat:
Det här handlar om Hamas

De har allting att frukta. Israel begår till och med mord av civila och bombar Iran "preventivt"... Israel är idag rent kriminella.

https://foreignpolicy.com/2022/06/29/iran-irgc-assassinations-israel-targeted-killing-nuclear/
Citera
2023-10-15, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Så alla får skydda sin befolkning, utom Israel? Uppfattat.
Skydda sin befolkning får man göra. Folkmord bör dock bestraffas, även om judarna påstår att de har "goda intentioner" med "genocide for peace"....

Jag finner det rätt talande när man t.om. knyckt termen "den slutliga lösningen" som myntades av någon Adolf med liknande hatretorik.
Senast redigerad av slipperyslope 2023-10-15 kl. 03:33.
Citera
2023-10-15, 03:31
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Min poäng är att i Israel är nästan hela vuxna befolkning är en del av armé. De som var i festen (ifall det på riktigt stämmer att de blev mördade) så enligt bilder var vuxna bosättare i ung ålder. Skulle Israel inte döda Hamas-soldater för att de är i moské och ber? De är soldater men var i civilkläder i den stunden.
Varför skulle bosättare befinna sig i södra Israel? Bosättningarna finns ju enbart på Västbanken i de östra delarna av landet.
Många av besökarna var utlänningar, många var inte ens judar.
Många som var där hade säkert gjort militärtjänst i IDF men det gör dem inte till militärer.
Jag gjorde vpl. för 15 år sedan men det gör inte mig till militär.
Ditt resonemang haltar mao. och inget av det du påstår stämmer.

Det känns snarare som att du försöker finna på massa ursäkter för att legitimera massakern på festivalen. Det är väldigt lågt av dig.

Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Återigen jag scrollade tio minuter i den länken men hittade inga bilder på barn. Men fick se denna roliga filmen haha om en indisk journalist och israelisk soldat haha så roligt.
https://www.reddit.com/r/IndiaSpeaks/comments/176ycqa/israeli_soldier_has_to_ask_an_indian_journalist/
Provade sända PM till dig med: "Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM."
Det finns ett sökfält längs upp i mitten av skärmen där du kan skriva baby eller child , så borde bilderna på kropparna komma upp.
Citera
2023-10-15, 03:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Israel kommer uppmuntra etnisk rensning. Det har de uppmuntrat sedan 70talet, vad får dig att tro att en etnisk konflikt som blossar upp till väpnad kamp på paramilitär nivå skulle göra saken mindre komplicerad?
Tror det när jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in