Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Min poäng är att i Israel är nästan hela vuxna befolkning är en del av armé. De som var i festen (ifall det på riktigt stämmer att de blev mördade) så enligt bilder var vuxna bosättare i ung ålder. Skulle Israel inte döda Hamas-soldater för att de är i moské och ber? De är soldater men var i civilkläder i den stunden.
Varför skulle bosättare befinna sig i södra Israel? Bosättningarna finns ju enbart på Västbanken i de östra delarna av landet.
Många av besökarna var utlänningar, många var inte ens judar.
Många som var där hade säkert gjort militärtjänst i IDF men det gör dem inte till militärer.
Jag gjorde vpl. för 15 år sedan men det gör inte mig till militär.
Ditt resonemang haltar mao. och inget av det du påstår stämmer.
Det känns snarare som att du försöker finna på massa ursäkter för att legitimera massakern på festivalen. Det är väldigt lågt av dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Återigen jag scrollade tio minuter i den länken men hittade inga bilder på barn. Men fick se denna roliga filmen haha om en indisk journalist och israelisk soldat haha så roligt.
https://www.reddit.com/r/IndiaSpeaks/comments/176ycqa/israeli_soldier_has_to_ask_an_indian_journalist/
Provade sända PM till dig med: "Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM."
Det finns ett sökfält längs upp i mitten av skärmen där du kan skriva baby eller child , så borde bilderna på kropparna komma upp.