2023-10-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
*gäsp* kan ju säga det samma om dig.

Men eftersom du inte kunde komma med någon slags substans i ditt svar så antar jag att du inte har något försvar på bombningen av en flyende konvoj...

Nej, om det stämmer är det oförsvarbart. Helt klart. Men till skillnad från dig lämnar jag en lucka för att det kan finnas förmildrande omständigheter.

Till skillnad från det Hamas gjorde.

Vi tycker olika helt enkelt, jag kommer aldrig ändra dig och du kommer aldrig ändra mig. Och det är ok.
Citera
2023-10-14, 19:49
Medlem
Varför ??

Kan gärna vara en månad ....

Jag väljer bli bombad alla dagar i veckan än svälta ihjäl och tappa fattningen från en blockad ...men thats just me

Och är jag IDF så skulle jag trötta ut de och psykologisk krigföring "nu kör vi" , "nej imornn " , "nej om en vecka"

Tror knappast att Israel kommer skicka ett PM ... utan deadlinen gick ut kl 16 för de att dra.. sen är det upp till IDF när anfallet sker, men kommando soldater har redan vart inne och dödar 12 Nik-ngt grupp

Men anfall kommer...det är enda säkra

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Israelerna är slöa nu. De mobiliserade sina trupper för flera dagar sedan. Dags att de gör något och inte bara stå och väntar på stäppen.
Citera
2023-10-14, 19:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Nej, om det stämmer är det oförsvarbart. Helt klart. Men till skillnad från dig lämnar jag en lucka för att det kan finnas förmildrande omständigheter.

Vi tycker olika helt enkelt, jag kommer aldrig ändra dig och du kommer aldrig ändra mig. Och det är ok.

Hur kan det förmildras att bomba en flyende konvoj få höra nu?

okej jag lämnar den yttepytte lilla luckan att nån där viftat på med vapen eller något annat som kan antas utgöra det till Hamas.

Men den ser jag inte som särskilt trolig.
Citera
2023-10-14, 19:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Återigen: Hur många gånger har Israel bombat reningsverk och varför?

Varför har Israel i så fall försörjt Gaza med i stort sett allt medan Hamas gräver upp vatten- och gasledningar för att göra raketer?
Varför har Israel bekostat sjukvård för invånarna Gaza?

Eller är det så att du bara kommer med lösryckta påståenden för att sedan backa direkt eller lämna ämnet?
Sluta hitta på massa saker du gör bara bort dig.
Reningsverket har byggts upp 2 ggr senaste 20 åren. Den och kraftverket m,m bombades helt utan anledning precis som majoritetn av alla Israel flygbombningar. Ren jävulskap alltså.

Hamas tar inte imot något bistånd ifrån Israel till sjukvård eller vad du yrar om- De lastbilarna får vända om vid checkpointen direkt.
Citera
2023-10-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Religion är absolut skit. Och att det skulle finnas en fullständig sanning i de där böckerna som skrevs för 1400 - 3000 år sedan, är en av de största förvillelser kända av människan. Visst kanske det finns ett uns av sanning, i alla fall i det nya testamentet. Men det allra mesta som finns att läsa i de abrahamatiska böckerna – är den tidens människors åsikter.

Nu råkar det vara så att 4 miljarder människor på jorden tror på religion och med det sagt så var det den gamla tidens lagar och rättesnören. Det finns sanningar i religionen.

Börja själv med att följa 10 guds budord. (lättare sagt än gjort)
Citera
2023-10-14, 19:57
Medlem
Citat:

Det kan även vara Hamas som gjorde det,

Det är Hamas som har motiv att hålla kvar civilbefolkningen i norra Gaza.

Det är redan bekräftat att Hamaz försöker blockera flykten på andra sätt.
Citera
2023-10-14, 19:57
Medlem
Citat:

okej jag lämnar den yttepytte lilla luckan att nån där viftat på med vapen eller något annat som kan antas utgöra det till Hamas.

Jag menar att den kanske inte var ett tänkt mål överhuvudtaget, vådaskjutning alltså, eller att de fått felaktig intel, eller som du säger att den kan kopplas till Hamas på något sätt.

Men att man skulle medvetet med berått mod, helt utan anledning bomba en flyende konvoj låter helt obegripligt. Om det nu är så är man inte ett dugg bättre än Hamas. Det vore oförlåtligt och måste fördömas.
Citera
2023-10-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sluta hitta på massa saker du gör bara bort dig.
Reningsverket har byggts upp 2 ggr senaste 20 åren. Den och kraftverket m,m bombades helt utan anledning precis som majoritetn av alla Israel flygbombningar. Ren jävulskap alltså.

Hamas tar inte imot något bistånd ifrån Israel till sjukvård eller vad du yrar om- De lastbilarna får vända om vid checkpointen direkt.

Israel har försett Gaza med vatten, el och gas. Fram tills förra lördagen.

Israel förser Gazabor med sjukvård tex för diabetiker då Hamas struntar i sjukvård för sina civila.

Tyvärr vill Hamas hålla sina civila i nöd och frustration eftersom det är grunden till deras maktinnehav.

Men du svarade inte på frågan ”varför” Israel skulle ha bombat reningsverk?
Citera
2023-10-14, 19:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag menar att den kanske inte var ett tänkt mål överhuvudtaget, vådaskjutning alltså, eller att de fått felaktig intel, eller som du säger att den kan kopplas till Hamas på något sätt.

Men att man skulle medvetet med berått mod, helt utan anledning bomba en flyende konvoj låter helt obegripligt. Om det nu är så är man inte ett dugg bättre än Hamas. Det vore oförlåtligt och måste fördömas.

Ja jag kan väl lämna den lilla luckan också till våda skjutning då Israel tydligen lyckas bomba sina egna vid gränsen till Libanon.
Citera
2023-10-14, 19:59
Medlem
Mcnoodless avatar
Citat:

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1713241560752533662?t=TiFFO37kmGaPRAgq19v4Ow&s=19

Låter min egen åsikt vara osagd, men finns flera sådana här trådar nu. Slutsatsen detsamma i dem alla jag sett
Citera
2023-10-14, 20:00
Medlem
Det finns väldigt mycket som talar för att det inte är Israel som ”bombat” någon civil kolonn utan att det antingen var Hamas som minerat eller bränt av en bomb typ apterad gasbehållare. Finns film på det, postad i tidigare inlägg.
Citera
2023-10-14, 20:00
Medlem
Ja som sagt du reser inte ofta va?
Egypten har redan eliminerat muslimska brödraskapet (största fraktionen i MÖ) ...

Al Sisi som är president nu , hatar Gaza borna efter de stötte Muslimska brödraskapet och lovsjöng Mubaraks avgång...

Han såg ju till att utplåna M-B., och störta den demokratiska utvalda presidenten från M-B. Har du missat den lilla detaljen gumman?

KSA är 1000 ggr värre mot meningsmotståndare än Egypten så de är nog inte ens 1% rädda för de. Minns du inte vad Saudierna gjorde i arabiska våren va???

Enda reela hot för KSA är IRAN och Iran är skit rädda att Israel/KSA det är det enda.

Så Iran har ingen plötsligt förkärlek till Pallarna.

Kolla hur många de kommer ta emot ..svar noll gissar jag och du?

Men de använder pallarna i sitt proxy krig

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du börjar låta virrig.

Jag sa att ledarna måste anpassa sig till befolkningarna. De egentligen ateistiska ledarna måste lajva islamister för att kunna hålla undan muslimska brödraskapet och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in