Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Du gör det vanligt (ointellektuella) felet och tro att det är grymmare att hugga ihjäl nån med en spade, än att svälta och döda miljoner på ett långsamt utstuderat sätt. Du kan jämföra med liknelsen mellan koncentrationslägret, eller en jude som hugger huvedet av modern till en fångvaktare. Vad är "grymmast" vem är mest "ond"?
Halmgubbe!
Så du ser ingen skillnad på att vilja utrota ett visst folkslag och vilja oskadliggöra en fiende i form av en motoffensiv, där civila palestiner råker stryka med, som en konsekvens av att israeliska styrkor försöker ta kål på fienden? Hamas har våldtagit, kidnappat, mördat, styckat och torterat den judiska befolkningen.
Hamas har riktat
aktivt våld mot civila judar. Våldet som framförallt drabbar civila palestiner är
passivt, dvs. det riktas mot Hamas men drabbar även civila (tyvärr). Det är en ganska stor skillnad på detta och att oprovocerat ge sig på civila judar, tortera dem och halshugga dem med spadar medans de är levande, absolut

.
Det finns inget presenterat manifest på att den israeliska regeringen vill utrota palestiner, däremot vill Hamas utrota alla judar. Men du ser fortfarande inte skillnaden? Ansvaret faller på Hamas att civila palestiner dör om de används som mänskliga sköldar vilket de gör och detta bryter mot internationell lag.
Jag pratar om våldet i synnerhet, jag pratar inte om stängda transporter av vatten, mat, elektricitet etc. Jag behöver inte försvara en position jag inte har så dina halmgubbar funkar inte på mig.