2023-10-14, 14:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Hals höggs.. långt över 40 barn dödades. Vad man diskuterade var om40 barn halshöggs.

Och där var slutsatsen att USAs President ljög.

Vi vet inte. Men du och några andra tycks göra allt för att förringa att 40 barn brutalt mördades. En annan jeppe här ifrågasätter siffran 40.

Över 1 200 mördades i Israel förra lördagen. Är det något du förnekar?
Citera
2023-10-14, 14:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Stor del av sinosterna har samma syn på det fördrivna arabiska folket från sin landplätt, som nassarna hade mot judarna. Jag anser att det idag är judarna som tyvärr igger närmast nazisterna i tanke ich handling.

Det är ditt påstående. Men det saknar stöd i vad israeler eller deras regimer sagt.
Citera
2023-10-14, 14:24
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kristersson säger idag i Svd att antisemitismen är ett importerat problem, vilket även Lars Leijonborg sa i dagens Kvartal. Den politiska islamismen har samma syn på judar som Hitlers Nazityskland hade: judar ska utrotas.

Wow. Vilket fantastiskt land vi lever i där ett problem kan pågå i 20 år innan politikerna vågar påpeka det uppenbara. Men bra 👍
Citera
2023-10-14, 14:25
Medlem
Citat:
Du gör det vanligt (ointellektuella) felet och tro att det är grymmare att hugga ihjäl nån med en spade, än att svälta och döda miljoner på ett långsamt utstuderat sätt. Du kan jämföra med liknelsen mellan koncentrationslägret, eller en jude som hugger huvedet av modern till en fångvaktare. Vad är "grymmast" vem är mest "ond"?

Halmgubbe!

Så du ser ingen skillnad på att vilja utrota ett visst folkslag och vilja oskadliggöra en fiende i form av en motoffensiv, där civila palestiner råker stryka med, som en konsekvens av att israeliska styrkor försöker ta kål på fienden? Hamas har våldtagit, kidnappat, mördat, styckat och torterat den judiska befolkningen.

Hamas har riktat aktivt våld mot civila judar. Våldet som framförallt drabbar civila palestiner är passivt, dvs. det riktas mot Hamas men drabbar även civila (tyvärr). Det är en ganska stor skillnad på detta och att oprovocerat ge sig på civila judar, tortera dem och halshugga dem med spadar medans de är levande, absolut .

Det finns inget presenterat manifest på att den israeliska regeringen vill utrota palestiner, däremot vill Hamas utrota alla judar. Men du ser fortfarande inte skillnaden? Ansvaret faller på Hamas att civila palestiner dör om de används som mänskliga sköldar vilket de gör och detta bryter mot internationell lag.

Jag pratar om våldet i synnerhet, jag pratar inte om stängda transporter av vatten, mat, elektricitet etc. Jag behöver inte försvara en position jag inte har så dina halmgubbar funkar inte på mig.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-14 kl. 14:36.
Citera
2023-10-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Frågan är hur mycket shia- och sunnimuslimer hatar varandra. Jag köper att de hatar judar och västerlänningar mer. Men kan Pakistan och Iran samarbeta, till exempel.

https://www.cfr.org/timeline/modern-sunni-shia-tensions

Och kan araber samarbeta med araber? Skulle saudierna samarbeta med Assad?

Det skulle bli ett skakigt äktenskap.
För utrota judarna hade många lagt sina egna konflikter åt sidan och gått i gemensamt angrepp mot judarna..
Citera
2023-10-14, 14:27
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Efter Israels pågående massaker på gaza, så kommer nog fler och fler ansluta till det manifestet.

Israel varnar civila fly därifrån iallafall. Hamas araberna varnade inte inann dom attackerade oskyldiga civila och dödade bebisar jävla djur.
Citera
2023-10-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Va fan har det med saken att göra, Israel hade ingen krigsmakt 1948 som kunde fördriva palestinier.

Så vem gjorde det?

Eller är det bara propaganda från palestinierna??
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-14 kl. 14:32.
Citera
2023-10-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Frågan är hur mycket shia- och sunnimuslimer hatar varandra. Jag köper att de hatar judar och västerlänningar mer. Men kan Pakistan och Iran samarbeta, till exempel.

https://www.cfr.org/timeline/modern-sunni-shia-tensions

Och kan araber samarbeta med araber? Skulle saudierna samarbeta med Assad?

Det skulle bli ett skakigt äktenskap.
Tror inte att Pakistan, Iran, Syrien, Egypten, Jordanien, Saudi mfl kommer ge sig i krig med Israel, trots alla Israeliska brott mot mänskligheten. Det mest skrämmande är att Israel idag med sin extremism, övervåld och urinnig hat/hämd mot oskyldiga, tyvärr lägger en grogrund för ett ISIS 2.0 i framtiden.. När hatet väl slagit rot bland religiösa, fanatiska folkgrupper är det ett säkert recept på mer krig framöver.
Citera
2023-10-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kristersson säger idag i Svd att antisemitismen är ett importerat problem, vilket även Lars Leijonborg sa i dagens Kvartal. Den politiska islamismen har samma syn på judar som Hitlers Nazityskland hade: judar ska utrotas.

Magda var i Göteborg i en synagoga och uttalade sig 100 % för judarna.
Citera
2023-10-14, 14:30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Magda var i Göteborg i en synagoga och uttalade sig 100 % för judarna.
Kändes det genuint?
Citera
2023-10-14, 14:31
Medlem
Nu jävlar har det börjat.

https://theync.com/israel-kills-70-palestinians-fleeing-gaza-city.htm

Vi ska våldta och döda er. Den terror ni muslimer kommer att få se inne i Gaza när invaderingen börjar kommer göra så ni kommer få slicka våra fötter.
Citera
2023-10-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Kändes det genuint?

Nej knappast men det är väl inte så mycket från den munnen som är genuint? 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto